kleding enzo

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 aug 2008 20:36

pol schreef:vlg week vakantie, koffers pakken... ook een drama.. .wat voor kleding nemen we mee :shock:

Niet teveel ;)

@liefie: kleedkamer??

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 aug 2008 21:00

Evelien schreef:ik ga weleens naar twee hands zaakjes of naar de kringloop... :oops: heb er pas 3 polo shirt gekocht voor m'n werk... ideaal was nog geen 9 euro kwijt.

Dat doe ik ook vaak hoor :wink: Timon heeft bijna alleen maar tweedehands kleren aan, afgelopen week nog een heel leuk stelletje voor de winter gekocht (broekje en vestje) voor E2,- :mrgreen:
Maar voor mijzelf ook hoor. Zo heb ik 3 jaar met een heel mooi leren jasje gedaan, kostte E10,- geloof ik. Nu is ie helaas wel versleten :(

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 aug 2008 21:36

Lalage schreef:
pol schreef:vlg week vakantie, koffers pakken... ook een drama.. .wat voor kleding nemen we mee :shock:

Niet teveel ;)

@liefie: kleedkamer??

ja wij hebben de luxe dat we een grote kleedkamer hebben met strijkijzer, tafel om was op te vouwen erg makkelijk :oops: :D

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 25 aug 2008 12:45

:shock: zoooo luxe zeg :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 25 aug 2008 13:26

Zelf zou ik nooit geen tweedehandskleding kopen, waarom weet ik eigenlijks niet. Maarnee geef mij maar nieuw :mrgreen:.

Meestal hou ik me wel een beetje aan richtlijnen, waarvoor ik iets koop.
Rokken max. €35
Truien/vesten/blouse max. €25
Truitjes max. €20
Shirts max. €15
Zomerschoenen max. €35
Laarzen max. €80

Voor bruiloften zou ik wel eerder voor wat duurdere kleding gaan, dan wil ik gewoon iets hebben wat ik echt mooi vind, dan zal ik wel van m'n richtlijnen afwijken. Verder koop ik ook regelmatig kleding in de opruiming, shirts heb ik deze zomer eigenlijks alleen maar bij de H&M vandaan, rokken verschillend, als ik een leuke zie dan en de prijs kan ermee door dan koop ik hem. Had laatst een bruin rokje van Cecil voor €14.95 en een bruin vestje met aqua blauwe strepen voor €19.95. Rokje koste normaal €59.95 en het vestje €69.95. Heb ik gelijk een stelletje voor de winter, aqua blauw truitje o.i.d en bruine hoed erbij en klaar voor de zondag.

Ik kan heel moeilijk laarzen vinden, kan moeilijk met m'n voeten in laarzen komen en vaak zijn ze aan de bovenkant weer veel te wijd. Eerder kocht ik meestal m'n laarzen bij de scapino maar dan laat die laag weer los en ik had ze meestal zo kapot omdat ik er veel op loop. Heb 2 jaar geleden halverwege het seizoen bij de V&D een stel bruine laarzen gekocht voor €49.95 (normaal €99.95), had toen gewoon nieuwe nodig, bij de andere had ik de zool dwars door. Vorig jaar heb ik er halve wege het seizoen een stel zwarte laarzen gekocht voor €69.95 (normaal €99.95). Je betaald er wel wat meer voor, koop ze ook express in de opruiming, maar kan wel merken dat het goeie schoenen zijn en ze blijven gewoon mooi. En dat is ook zo met kleding, ik geef er liever wat meer voor uit dan dat je het na een aantal keer gedragen te hebben weg kan gooien. Maar ik heb dan wel heel snel, dat ik kleiding het ene seizoen mooi vind, maar het volgende seizoen vind ik het absoluut niet mooi en kan ik niet begrijpen waarom ik het toen gekocht heb. Zo heb ik nog n hele stapel zomerrokjes liggen, die ik maar een paar keer gedragen heb, vind het zonde om ze in de ton te stoppen, maar ik trek ze ook niet meer aan :roll:..... Heb ze al ns op Marktplaatst gezet, maar totaal geen reactie erop.

Achja de ene geeft veel geld uit aan z'n kleding en de ander weer aan andere dingen. En ik geef ook absoluut niet om merken.

Af en toe koop ik wel ns n shirtje of vest bij de Zeeman voor me werk, maar verder eigenlijks niet. Je ziet er wel ns wat leuks, maar na een aantal keren gewassen te hebben kun je het weggooien en dat vind ik dan zonde van het geld. Kinderkleding vind ik bij de H&M altijd erg leuk, ga meestal met me broertjes kleding kopen maar de laatste tijd komt eigenlijks het meeste bij de H&M vandaan.
Wat de toekomst brengen moge........

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 25 aug 2008 15:56

Mijn kledingkast is gewoon een mix van duur en goedkoop. Ik houd ervan om er netjes en origineel uit te zien. Rokken moeten wel heel mooi zijn, dus soms koop ik een dure rok. Het duurste exemplaar dat nu in de kast hangt was volgens mij 90 euro. Mijn grens ligt bij 100 euro als het om rokken gaat, want meer heb ik er niet voor over. Maar ik doe dan ook wel lang met mijn rokken, met sommige al 5 jaar! En ze blijven mooi :D Verder heb ik niet alleen dure rokken, ook van bijvoorbleed 15 euro van de HM. Of zich gaan die ook wel lang mee, behalve witte rokken.

Boven mijn mooie rokken draag ik vaak een shirtje van HM, die ik dan weer opleuk met een mooie ketting. En bij broeken draag ik vaak blousjes van de sting of een polo. Mijn blousjes kosten vaak rond de 35/40 euro. Schoenen koop ik als ik mooie zie, vaak heb ik dan ook een kleine verzameling in de kast staan van mooie laarzen, pumps en ballerina´s. Ik betaal nooit de volle prijs, maar haal soms wel 2/3 paar in de uitverkoop. Qua schoenen heb ik niet persee een dure smaak, maar schoenen moeten wel stijlvol zijn en klasse uitstralen. Ik heb bijvoorbeel mooie pumps in Amsterdam gekocht voor 50 euro die er niet uitzien als schoenen van 50 euro. Nadat ik mijn schoenen had aangehad bij een vriendin, kwam ze een tijdje daarna met nieuwe schoenen van 400 euro en vertelde ze mij dat ze net zulke mooie schoenen als mijn paar wilde hebben. Toen dacht ik: 400 euro! gek geworden?

Ik hoef geen merkjes, wel nette kleren. Van logo´s houd ik niet zo, een klein merkje vind ik niet zo heel erg. Vanilia vind ik helemaal super, maar ik kom er niet vaak! Wel bij de HM, vero moda, de sting en soms esprit.

Vorige week was ik tijdens mij vakantie in Parijs, daar heb ik een mooie jas gekocht voor in het najaar. Geen winterjas dus. Het is een donkerblauwe met witte stippen van noanoa. Wel een prijzige aanwinst, maar mode is mijn gekke hobby :D Ik ben er heel blij mee, de jas is ook waterdicht omdat het gecoate katoen is. En dus kon ik mijn jas vorige week aan toen het zo erg regende. Mijn volgende aanwinst is vermoedelijk een sportieve winterjas omdat ik alleen een heel net exemplaar heb.

Wat wel een beetje jammer is, is dat ik niet mijn mooie kleren naar mijn werk aankan. Ik werk nu in de kinderopvang, mijn kleren worden daar zo snel vies van de snottebelletjes, melkspuug en smeerkaas etc. :| Dus heb ik tot nu toe linnenbroeken aangehad die alleen maar in de kast lagen te liggen en de meest simpele shirtjes die ik nog had. Maar ik wil er ook wel leuk uitzien! Dus voor de winter heb ik een paar truitjes gekocht bij de Zara. Daar kun je gekleurde truitjes kopen voor 12,95 en vestjes voor 14,95. Volgens mij is dat niet heel duur! En het ziet er heel leuk uit boven spijkerstof, of andere stof!

Nou, dat was mijn update van kleding enzo :mrgreen:
Dus, dat.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 aug 2008 16:20

Wat ik zo graag zou willen weten is hoe moeders hun kleding altijd schoon en netjes houden. Met name in dit geval: Toen ik de kinderen van een vriendin van hun (reformatorische) school op ging halen, zag ik daar het grootste gedeelte van moeders in kleding van ws College Style staan. Je kent het wel, mooie rokken, bloezen met ruches en grote kragen, leren schoentjes, parelketting. Ik hou zelf best van dat soort kleding hoor, maar draag het vaak alleen op zondag omdat ik in het dagelijks leven gewoon te 'vies' wordt. Maar deze dames, die hoogstwaarschijnlijk een aantal kinderen (vaak ook babies) achter hun rok hebben hangen dragen dit dus gewoon door de weeks. Maken ze daar ook hun huis in schoon? Geven ze hun peuters daar ook eten in? Lappen ze daar hun ramen in? Ik weet wel dat ik na een doorsnee dag onder de spuug, kwijl, zweet en etensresten zit. Dus mensen, als jullie het geheim weten, dan sta ik ervoor open...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 25 aug 2008 17:58

Haha laura,
Dat vraag ik me dus ook af.
Voor de zondag heb ik vaak kleren van college style, maar vind dat niets voor door de weeks want je zit met kinderen die plakhandjes hebben, snottebellen enz en dan moet je ook nog huishoudelijke werkjes doen.
Ik zie mezelf nog niet de wc staan te boenen in college style kleren.
Maar ik houd wel het meest van dat soort dingen, maar ja hoe houd je die schoon en netjes door de weeks??

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 25 aug 2008 18:07

LauraC schreef:Wat ik zo graag zou willen weten is hoe moeders hun kleding altijd schoon en netjes houden. Met name in dit geval: Toen ik de kinderen van een vriendin van hun (reformatorische) school op ging halen, zag ik daar het grootste gedeelte van moeders in kleding van ws College Style staan. Je kent het wel, mooie rokken, bloezen met ruches en grote kragen, leren schoentjes, parelketting. Ik hou zelf best van dat soort kleding hoor, maar draag het vaak alleen op zondag omdat ik in het dagelijks leven gewoon te 'vies' wordt. Maar deze dames, die hoogstwaarschijnlijk een aantal kinderen (vaak ook babies) achter hun rok hebben hangen dragen dit dus gewoon door de weeks. Maken ze daar ook hun huis in schoon? Geven ze hun peuters daar ook eten in? Lappen ze daar hun ramen in? Ik weet wel dat ik na een doorsnee dag onder de spuug, kwijl, zweet en etensresten zit. Dus mensen, als jullie het geheim weten, dan sta ik ervoor open...

Ehm, ik heb jaren op een refodorp gewoond en wat je hierboven omschrijft is wel een mooie ja. Weet je hoe dat daar ging?
Moeders waren gewoon de hele dag bezig in een oude rok, maar net zo regelmatig in een (spijker)broek met een gewoon shirtje. Maar dan was het ineens 3 uur. Half 4 werden de kids van school gehaald en dan? Dan werd er omgekleed. De nette rokken kwamen uit de kast, het haar werd nog eens opnieuw gedaan en dan waren ze ready to go.
En nee, dit is niet iets wat ik maar 1 keer heb zien gebeuren. Dat zat gewoon in het ritme. Dus als je mee wilt doen: doe gewoon net alsof :P
3 Uur het snottebellenshirt uit en snel je chique vest aantrekken ;)
pobody's nerfect

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 25 aug 2008 18:11

Maar dat vind ik niet zo raar, dat mensen thuis in hun oude kleren lopen en zich omkleden als ze ergens heen gaan. Dat is hier ook heel normaal, je wil niet weten in wat voor vodden mensen lopen als ik weleens onaangekondigd bij ze binnenstap :)

Het is dat ik ook vaak mensen over de vloer heb en er dan wel een beetje fatsoenlijk uit wil zien. Maar als ik echt niemand verwacht, dan loop ik tegenwoordig ook in m'n ouwe kloffie door het huis, handig toch?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 25 aug 2008 18:33

Jaja, dat zal iedereen hebben denk ik.
Maar er is een verschil tussen omkleden en optutten om niet weg te vallen tussen de andere moeders...
pobody's nerfect

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 25 aug 2008 18:38

Ach ja, die heb je ook... :)

Hier in de stad zie je wel eens mensen lopen die overduidelijk van het platteland komen. Ze zijn dan voor hun doen supernetjes aangekleed (je gaat per slot van rekening naar de stad :) ), maar het is zo vreselijk uit de mode, slecht bij elkaar gezocht, of wat dan ook, gewoon schattig om te zien :)

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 25 aug 2008 19:24

Mij maakt het niet uit waar mijn kleding vandaan komt. Ik moet het leuk vinden. Nu had ik vorige week een bruiloft en een jurkje aan voor 150 eurie's (hoop geld, gelukkig betaalde mijn moeder), maar de andere keer koop ik wat leuks bij de Hema voor 10 euro. Het moet gewoon naar mijn zin zijn, anders koop ik het niet. Verder hou ik wel altijd van de uitverkoop. Mijn vriend koopt al zijn kleding in een dure zaak, maar twee keer per jaar is daar mega uitverkoop. Hij had 1 pak, 5 overhemden en stropdassen voor ik geloof 400-500 euro. Toen ging ik narekenen wat hij bespaart had en dat was ruim 900 euro. Dat is dan ook wel leuk winkelen.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 25 aug 2008 19:28

Als ik thuis ben heb ik vaak ook een wat oudere broek en t-shirt aan waar ik nog net de straat mee door kan met de hond en eventueel naar de supermarkt. Maar nu ben ik ook niet zo heel netjes qua kleding.
Collegestyle vind ik verschrikkelijk! Daar zul je mij echt niet in tegenkomen. Zo oer-refo... sorry voor 't woord. Maar goed ik ben dan ook geen refo meer.
Ik begin er nu ook maar een gewoonte van te maken om me wel even om te kleden in een nette spijkerbroek als ik weg ga.
M'n man gaat overigens ook gerust mee boodschappen doen in z'n oude kleren.
Maar wij hebben dan ook niet zoveel nette kleding. Hebben we eigenlijk alleen aan als we 's avonds keer weggaan, visite/verjaardag, zondag.
Donderdag gaan we weekendje weg. Maar we hebben allebei op dit moment maar 1 nette spijkerbroek enzo dus we gaan maar s flink shoppen.

Ik heb er last van dat m'n spijkerbroeken tussen m'n bovenbenen, en met name links gaan slijten. Nu komen mijn bovenbenen ook tegen elkaar met 't lopen dus eigenlijk wel logisch maar hebben meer mensen dit probleem? Ik heb dit voor m'n gevoel altijd al gehad maar omat ik vroeger rokken droeg was dit niet zo'n probleem.
Maar 'k heb nog een mooie spijkerbroek die net wat begint te slijten en nu durf ik 'm niet meer aan uit angst dat ie helemaal stuk gaat. Dus heb ik er nog maar eentje die ik draag.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 25 aug 2008 19:38

LauraC schreef:Wat ik zo graag zou willen weten is hoe moeders hun kleding altijd schoon en netjes houden. Met name in dit geval: Toen ik de kinderen van een vriendin van hun (reformatorische) school op ging halen, zag ik daar het grootste gedeelte van moeders in kleding van ws College Style staan. Je kent het wel, mooie rokken, bloezen met ruches en grote kragen, leren schoentjes, parelketting. Ik hou zelf best van dat soort kleding hoor, maar draag het vaak alleen op zondag omdat ik in het dagelijks leven gewoon te 'vies' wordt. Maar deze dames, die hoogstwaarschijnlijk een aantal kinderen (vaak ook babies) achter hun rok hebben hangen dragen dit dus gewoon door de weeks. Maken ze daar ook hun huis in schoon? Geven ze hun peuters daar ook eten in? Lappen ze daar hun ramen in? Ik weet wel dat ik na een doorsnee dag onder de spuug, kwijl, zweet en etensresten zit. Dus mensen, als jullie het geheim weten, dan sta ik ervoor open...

Hier niet hoor, de dagen dat ik bij school sta heb ik gewoon de kleren aan die ik de hele dag aan heb, niks collegestyle. Meest een zelf genaaide rok met een simpel shirtje. Ik verwissel alleen mijn sloffen voor schoenen en vlecht soms mijn haar even overnieuw. Als ik echt mijn alleroudste kleren aan heb voor verven of grasmaaien dan wil ik me nog wel eens omkleden. Zelfs zondags heb ik niet mijn allernetste kleren aan, kunnen de kinderen niet eens hun handen aan mij afvegen :wink:
Gelukkig is het bij onze school, in een refodorp, niet normaal om er opgedirkt te staan.

Terug naar “Archief”