Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 18 okt 2008 16:50

Haha, kan ik me voorstellen. Maar hij was de hele middag vrij en ik moest werken. Ach, ik heb gewoon even gel gehaald, kon ik gelijk nieuwe labello meenemen :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 okt 2008 13:59

Wie weet er hoe ik mijn ramen aan de buitenkant goed schoon krijg? Er zit een heel spoort van regendruppeltjes, en dat zit er dus al sinds we hier wonen, maar ik krijg het gewoon niet weg. Iemand een idee?

Ik heb de badkamer en slaapkamer al een goede beurt gegeven, en de ramen buiten gezeemd. De dakramen krijg ik niet voor elkaar, die zijn maar raar, en kunnen niet helemaal naar binnen gekanteld worden. Jammer, dat komt wel een keer.
Nu nog even de woonkamer en keuken en dan ist weer netjes :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 20 okt 2008 14:06

Misschien met een beetje azijn in het water, MissF?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 okt 2008 17:08

gewoon een beetje glassex op het raam spuiten met een microvezeldoekje eroverheen, werkt perfect hierzo :D

vanochtend ben ik uit de nachtdienst gekomen, morgen naar school dus vandaag een schoonmaakdag :D
ik heb de bedden verschoond, gestoft in de slaapkamer, gestofzuigd in de woonkamer, over het hele huis de wisser gehaald, 2 wasjes gedraaid, eentje opgehangen en eentje in de droger :D
nu moet/wil ik eigenlijk nog de badkamer doen, maar manlief komt zo thuis en hij vind dat ik me al teveel uitsloof (soms) dus ik ga braaf op de bank zitten ;/
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 20 okt 2008 19:05

MissF schreef:Wie weet er hoe ik mijn ramen aan de buitenkant goed schoon krijg? Er zit een heel spoort van regendruppeltjes, en dat zit er dus al sinds we hier wonen, maar ik krijg het gewoon niet weg. Iemand een idee?

Ik heb de badkamer en slaapkamer al een goede beurt gegeven, en de ramen buiten gezeemd. De dakramen krijg ik niet voor elkaar, die zijn maar raar, en kunnen niet helemaal naar binnen gekanteld worden. Jammer, dat komt wel een keer.
Nu nog even de woonkamer en keuken en dan ist weer netjes :D

sopje maken van afwasmiddel en ik vind dreft echt het beste of met ruitenwisservloeistof.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 21 okt 2008 08:02

grappig, ik heb last van een schoonmaakbui... ik moet zo naar mijn werk, maar als ik naar de ruiten kijk, heb ik zin ze schoon te maken....??? (zal wel aan het zonnetje liggen, dat zo pijnlijk de regendruppels ed laat zien :mrgreen: )
That's a new experience!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 21 okt 2008 08:19

Las gisteren in het ND dat de voorjaars en najaarschoonmaak uit is, maar als ik nu zie dat er al weer bijna 99 paginas volgewauweld is over huishoudelijke klusjes vrees ik dat ze de verkeerde geinterviewd hebben!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 okt 2008 11:32

pol schreef:Las gisteren in het ND dat de voorjaars en najaarschoonmaak uit is, maar als ik nu zie dat er al weer bijna 99 paginas volgewauweld is over huishoudelijke klusjes vrees ik dat ze de verkeerde geinterviewd hebben!

maar ik sleep echt niet mijn hele hebben en houden naar buiten :mrgreen:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 21 okt 2008 11:46

rosekapje schreef:
pol schreef:Las gisteren in het ND dat de voorjaars en najaarschoonmaak uit is, maar als ik nu zie dat er al weer bijna 99 paginas volgewauweld is over huishoudelijke klusjes vrees ik dat ze de verkeerde geinterviewd hebben!

maar ik sleep echt niet mijn hele hebben en houden naar buiten :mrgreen:

nee dat snap ik jij moet rust houden meid dus laat die schoonmaakkriebels nu maar in de kast en sleep vlg jaar de zooi maar buiten :x

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 okt 2008 12:05

grinnik, volgend jaar ben ik daar veel te druk voor met drie kinders 8-[

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 21 okt 2008 12:17

rosekapje schreef:grinnik, volgend jaar ben ik daar veel te druk voor met drie kinders 8-[

Pas jij trouwens nog steeds op? Ik wel, maar zijn moeder is ook zwanger dus volgend jaar zitten we met 5!!!!!!! kids

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 okt 2008 12:19

Nee ben pas geleden gestopt, dat kwam voor beide partijen goed uit en nu helemaal voor mij. Ik ga het straks ook niet meer doen. Dan vind ik het wel even goed.

Zijn jullie een beetje tegelijk uitgerekend?

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 21 okt 2008 12:21

rosekapje schreef:Nee ben pas geleden gestopt, dat kwam voor beide partijen goed uit en nu helemaal voor mij. Ik ga het straks ook niet meer doen. Dan vind ik het wel even goed.

Zijn jullie een beetje tegelijk uitgerekend?

Nee want hun baby komt in december dus die zal vanaf half jan/febr hier meedraaien en die van ons komt waarschijnlijk ergens in mei. Dus dan wil ik wel 2 maanden verlof, dus dan is het half juli/begin aug. wanneer we hier met 5 kids lopen, tijgeren/ liggen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 okt 2008 15:18

een vrouw bij ons in de gemeente heeft 5 dochters (de oudste 6 en de jongste een half jaar ofzo) en ze heeft nog oppaskinderen :shock: respect!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 21 okt 2008 15:26

Tja, dan gaat het vaak ook een beetje vanzelf, als je er zelf al 5 hebt. Ik merk ook amper verschil tussen 2, 3 of 4 oppaskinderen tegelijk. Je doet toch je ding, je moet toch luiers verschonen, eten en drinken geven enz.

Dan heb ik het wel over oppassen, niet over eigen kinderen :wink: Maar dat went ook vast voor een groot deel. En het hangt er ook maar net vanaf hoe oud ze zijn, hoe groot het leeftijdsverschil is, hoeveel er op school zitten, of ze veel ruziemaken of erg druk zijn...

Terug naar “Archief”