Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor Lalage » 11 feb 2009 15:05

Wij hadden ook nog geen huis toen we de trouwdatum prikten. Gelukkig konden we via iemand van de kerk waar we toen heen gingen iets onderhuren.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 11 feb 2009 15:09

Wij hadden 'kiss me' van sixpence toen we het gemeentehuis binnenkwamen :D We hebben ook niet een liedje dat echt bij ons hoorde ofzo. We hebben gewoon iets uitgezocht en dit vonden we wel 'melig'.

Joh Rinus als je 26 juni gaat trouwen heb je ook nog wel de tijd toch voor een huisje? of gaan jullie gelijk kopen? Wij hadden volgens mij 5 weken voor we gingen trouwen een appartementje (huur). Op het laatst werden we wel wat minder kritisch mbt. de prijs. Maar ik ken echt veel mensen die gaan trouwen en een paar maanden van te voren nog geen huis hebben en bij iedereen is het goed gekomen!
Op een gegeven moment dacht ik wel, dat we nog niet gelijk bij elkaar konden wonen na ons trouwen en dat we allebei nog op onze kamer zouden zitten....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 feb 2009 15:26

Is het dan ook zo belangrijk dat je zoveel maanden van te voren een huis wilt kopen? Je kunt toch ook gewoon tijdelijk ergens gaan wonen?

Toen wij gingen trouwen vroegen ook heel veel mensen en gaan jullie nog verbouwen en opknappen voor dat jullie samen het huis intreden? Mensen vinden het raar dat je na het trouwen (in je huwelijk) gaan klussen/verbouwen etc. Ze kijken je verbaasd aan.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 feb 2009 15:37

Wij zijn ook volop aan het verbouwen maar worden daar echt niet raar op aangekeken zou niet eens weten waarom. Het is ons leven en wij doen het op onze manier.
Wij wilden gewoon zo snel mogelijk trouwen toen we ons huis hadden maar een huis van ruim 100 jaar oud verbouw je niet in 2 maanden tijd :D (tenminste niet in avonduren en weekend)

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 11 feb 2009 15:44

Wij zijn ook nog steeds bezig in een huis uit 2002. Maar ja, wilde alles anders gaan doen en mijn man maakt alles boven zelf. Heeft eerst het bed en de kastenwand gemaakt, nu is de studeerkamer aan de beurt en dan de nachtkastjes. Bij ons wordt er nooit gevraagd waarom we dat nu nog doen. We hadden 3 maanden tussen de overdracht en ons huwelijk en hebben toen beneden alles in orde gemaakt. Tuindeuren laten plaatsen, vloer laten schuren en olieen, schilderen wanden en plafonds, laminaat in de hal en boven, luxeflex ophangen enzo. Plintjes op de vloer, houten vloer in de keuken enzo dat komt allemaal wel...

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 11 feb 2009 15:45

En de kamer die nu wordt verbouwd missen we niet eens :lol:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 feb 2009 15:56

Het is natuurlijk geen onoverkomenlijk probleem om een tijdelijke woonruimte te moeten zoeken, maar in 2x in korte tijd verhuizen hadden wij toch echt geen zin... daarom zijn we heel blij dat we ons huis al gekocht hebben en 6 weken voor ons huwelijk de sleutel krijgen (al is dat ook niet erg lang, maar goed, er hoeft ook niet veel te gebeuren en met alle hulp die we aangeboden krijgen moet dat vast wel lukken).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 11 feb 2009 16:14

Ach ja, beter dat je er snel in kan als dat je ruim 2 jaar op je nieuwbouwhuis moet wachten. Is bij vriendin van mij zo, eind 2010 wordt verwacht dat het huis pas opgeleverd gaat worden. Die zijn nu ook bezig met een huurhuisje, want ze willen ook graag trouwen.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 11 feb 2009 16:15

Op mijn studentenvereniging was een stel dat toen ze gingen trouwen ant-kraak ging wonen. Ze zijn inmiddels 3 of 4 jaar getrouwd en hebben volgens mij al in even zoveel anti-kraak woningen gewoond. Dat moet idd wel je ding zijn, persoonlijk betaal ik dan liever wat meer huur. Maar ja als je er tegen kunt woon je wel een tijd goedkoop, dat is wel fijn.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 feb 2009 16:15

Ach, toen wij trouwden hadden we geen eens een bank. We deden het met twee stoelen. De eetkamerstoelen waren nog niet af. De garage was nog niet klaar (nog steeds niet trouwens). Maakt toch niks uit?
Wij dachten van tevoren dat we aan 3 maanden klussen in een huis wat in principe heel erg netjes was, genoeg was. Maar dat viel tegen. Ik werkte die zomervakantie volop, mijn man had net een nieuwe baan. Maar zolang je maar een bed, keuken en badkamer hebt dan kun je er best wonen, denk ik :)
Als wij ooit eens een huis kopen waar we erg veel aan moeten doen (dat is wel de bedoeling, als we tenminste het huis van mijn schoonouders niet kopen), dan gaan we er ook zo snel mogelijk in, al is het niet af. Of we gaan in een caravan op het terrein. Twee hypotheken betalen vinden we teveel :D

Succes met huizenjacht in ieder geval!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 feb 2009 16:22

Er zijn ook wel stellen die de eerste tijd in een studentenkamer wonen... Maar dat is natuurlijk niet voor iedereen geschikt, de ene persoon heeft nu eenmaal meer behoefte aan alleen zijn dan de ander.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 11 feb 2009 16:23

Ik ben wel erg blij dat wij al een huis hebben. Maar dat betekend niet dat het niet mogelijk is om een huis te vinden en te klussen in zo'n tijd. Nu scheelt het wel dat wij echt enorm veel moeten doen en dus ook onze tijd hard nodig zullen hebben. Wij hebben het liever wel helemaal af voordat we er in gaan. Het ligt er dus echt aan wat je zelf wilt.

Esli: Wel grappig die van sixpence. Eigenlijk interesseert het me niet zo veel welk muziekje er gedraaid wordt.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 11 feb 2009 16:52

kirsten schreef:Esli: Wel grappig die van sixpence. Eigenlijk interesseert het me niet zo veel welk muziekje er gedraaid wordt.

Nee mij ook niet. Maar ik vind het wel leuk als er WEL muziek gedraaid wordt. :D En aangezien je dat dan zelf aan moet leveren....hebben jullie er toen ook rekening mee gehouden dat de tekst wel 'normaal' was? Ach..misschien doen we wel gewoon de bruidsmars... :mrgreen:
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Rinus88
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rinus88 » 11 feb 2009 17:38

Als we de sleutel een week van te voren maar hebben kunnen we er in elk geval een bed, tafel, bank en stoelen inzetten;-) de rest komt dan idd nog wel!

Wij willen als muziek:
Footprints in the sand van Leona lewis. Niet een speciaal nummer voor ons maar een van de weinige nummers die wel allebei mooi vinden aangezien we een zeer uitlopende muzieksmaak hebben;)
De bruidsmars is ook leuk hahah is in elk geval niet meer standaard in nederland;)
26 juni is onze grote dag!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 11 feb 2009 19:02

M'n zus en zwager hebben 2 huizen, 1 hier in 't dorp, en 1 een dorp verderop, omdat ze het paar jaar geleden niet konden verkopen, hebben ze het verhuurd, voor 3 jaar, nu loopt in december dat huurcontract af, en aangezien zij het contract niet willen verlengen, omdat die mensen het huis echt verwaarloosd hebben, komt ie dan dus vrij!
Nu bood ze vanmiddag aan dat m'n vriend en ik dat huis wel mogen huren voor 'een leuk prijsje'! Zal 't 's aan m'n vriend voorstellen!
Zitten we allebei nog dicht bij ons werk, hoef ik geen ander werk te zoeken :) én we hebben een vrijstaand huis, midden in 't centrum!

Terug naar “Archief”