Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

J.A.
Sergeant
Sergeant

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor J.A. » 11 aug 2010 19:47

M'n schoonzusje's moeder kan goed naaien!
Dus m'n schoonzusje geeft alles door :lol:

Ik denk wel dat ik het zie zitten met een goede uitleg,
en idd, anders heb ik hier gewoon de hulpdesk! Aardig!!

Nu dus idd even een patroon van een wat uitlopende rok zoeken,
en dan moet ik het wsl wel verlengen voor die draai, of toch weer niet :?:

Vandaag langs de winkel is niet meer gelukt, ga het wsl morgen doen!
Zo hebben we wat om naar uit te kijken!

Bedankt weer voor het meedenken!!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 aug 2010 20:42

Je moet hem verlengen want je slaat hem naar binnen en maakt hem dan aan de binnenrok/voering vast. Of je wilt een heel iniminie rokje maken?
ja, dat is mijn mening dan he.....

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 11 aug 2010 22:09

@j.a. voor dat rokje heb je in de kleine maatjes 1 meter nodig en als je 'm dubbel doet 2 meter ( of 1 van ene stof en 1 van andere ;))

voor een ballonrok weet ik nog wel wat leuks, maar dat is wel lastig uit te leggen, maar ik ga het proberen :D

je neemt 1,5 m stof van 150 breed. ( dit is voor rok tot maat 44, anders moet je meer nemen en als er bv een ruit in zit zelfs het dubbele )

je legt de stof voor je op tafel en leg 'm dubbel ( nu dus een strook van 150 breed en 75 hoog) dit stik je aan elkaar, maar op ongeveer 1/3 laat je een stukje open ( zodat je hem later kunt keren)

nu keer je de stof, je hebt nu een tunnel.de linker uiteinde van de tunnel haal je door het gat weer naar buiten en dat doe je ook met het rechteruiteinde. deze 2 ga je aan elkaar stikken, maar dan een kwartslag gedraaid ( zodat je het gedraaide effect krijgt) daarna doe je de stof weer door de opening terug en stik je het gat dicht. je hebt nu de basis van de rok. die moet je binnenste buiten keren ( anders zie je het stiksel van de opening)

om de rok draag baar te maken, doe je 'm als een soort overslag rok aan. dus je doet de rok aan en dan de stof strak trekken en daar komt een knoop en gat. nu heb je stuk stof over ( de overslag) die kan je een beetje rimpelen of plooien.
op de markt kan je van die gespespen kopen en die er dan op stikken en dat is de zichtbare sluiting van de rok.

oeff wat een verhaal, ik zal nog wel een foto maken van de rok die ik heb gemaakt ;) misschien is het dan iets duidelijker :-oo
Afbeelding

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 aug 2010 06:21

Ik snap het bijna, zie alleen een rok voor me die binnenste buiten uitkomt. Het klinkt wel leuk.

Hoe is die overslag rok als je op de fiets zit? Heb nl. niet zulke kuise ervaringen met overslagrokken. :mrgreen:

deofavente
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor deofavente » 20 aug 2010 11:07

LeChat schreef:De 'Gezin en ....'-topics zijn in de mode tenslotte :wink:. Zonder gekheid: n.a.v. een opmerking van *Annet* in het topic 'Gezin en huishouding' over haken, crea-bea's en dat soort zaken:

Hebben we nog tijd voor onze hobby's, of schiet dat erbij in naast alle drukke bezigheden?

's avonds als de kinderen op bed liggen, doe ik meestal niets meer aan het huishouden en ga ik iets voor mezelf doen, meestal naaien, mijn grote hobby! :wink:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 20 aug 2010 11:53

wat naai jij allemaal voor mooie dingen deofavente?

jpc: heb je nog een foto van die rok die je hierboven beschrijft? snap je beschrijving namelijk niet helemaal :oops:

ik was bezig met een zomerjurkje voor dochterlief maar kwam er steeds maar niet toe om m af te maken en nu heeft het niet veel nut meer... nouja, 'k beschouw het maar als een goede oefening (helemaal naar m'n zin was het ook niet trouwens).
K heb me nu eerst maar eens gestort op het inplakken van haar foto's. ben nu bij haar 2e levensmaand dus heb nog even te gaan... :mrgreen:
heb m'n man beloofd dat ik het spul net zolang op de kamertafel laat liggen tot ik klaar ben, hoop op die manier dat ik me er goed toe kan zetten om ermee aan de slag te blijven :-oo
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 21 aug 2010 20:57

Hier druk met allerhande dingen, dus niet heel veel tijd om te hobby-en. En komende week eerst lekker een paar daagjes weg :mrgreen:

Jeepeecee, die ballonrok van je snap ik nog niet helemaal. Foto zou leuk zijn :mrgreen:
Enne, die cirkelrok ziet er echt heel tof uit. Ik wil wel ruilen voor andere patronen, maar ik heb ze ofwel in boekjes hier staan (en vaak zijn ze lastig in te scannen) of ik haal het gewoon van het internet ;) Heb mijn favorieten vol met allerlei linkjes staan ;)

Kwebbel, je vroeg nog om een foto van het patchworkje. Ik zal er even eentje opzoeken. heb het mijn dochter afgelopen maandag gegeven toen ze naar het ziekenhuis moest (voor n uitgebreid gehooronderzoek onder narcose. as maandag hopen we de uitslag te krijgen).

Afbeelding
voorkant (nijlpaardje had ik erin gedaan als extraatje)

Afbeelding
en de achterkant, voor wie er ook eentje wil maken, een beschrijving staat op het internet (wel Engels). Ik kan de link wel via pb geven.

en dit tuniekje maakte ik ook nog voor sophie (al is de zomer wel bijna voorbij :oops: )

Afbeelding

Enne, dochterlief wilde een hondenriem :mrgreen: Tja, ze speelt al maandenlang dat ze een hulphond is om mama te helpen (ik heb een handicap en ja we hebben een hondje maar t is geen hulphond!). Dus daar hoorde nu toch wel eens een riem bij ipv de riem van onze hond. Met dit als resultaat: (denk dat ik er nog een polsbandje bij maak, zodat de riem aan haar arm vast kan)

Afbeelding

Zien jullie het al voor je, zo op straat :wink:

Geinspireerd door de riem wilde ik ook nog een halsbandje en riem voor onze echte hond maken, maar daar had ik helaas niet de benodigde spulletjes voor in huis.
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 aug 2010 11:49

leuk mamavansophie!! Leuk ook dat patchworkje!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 23 aug 2010 20:35

@annet: Ik las op je Hyves dat je de hele dag achter de naaimachine hebt gezeten. Je laat toch wel zien wat je gemaakt hebt?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 23 aug 2010 20:43

het is zoveel dat het niet op 1 foto past.

ahum.....

t was meer een dagje laptoppen en ander nutteloos gebeuzel maarrrrrrrrrrr ik heb wel een aantal afspraken gemaakt voor party's :D

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 23 aug 2010 21:50

Let op het skitterende vest, dat is gebreid door refowebSTER Renee, hulde 8>)

het jurkje is van een lief RW meisje geweest, het hoedje heb ik pas zelf gekocht. Vind het eigenlijk helemaal niet nodig dat ze een hoedje op heeft maar ik vond deze toch wel zo geweldig mooi dat ik gezwicht ben...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 aug 2010 20:28

leuk Annet! :D erg lief!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 24 aug 2010 22:27

Wat een schatje Annet! En erg leuke kleren en hoedje, echt een meid zo.

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 25 aug 2010 10:16

Haai schreef:Wat een schatje Annet! En erg leuke kleren en hoedje, echt een meid zo.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 25 aug 2010 10:24

Mooie pronk-meid Annet ze heeft zo`n vriendelijk bekkie! :-)

Terug naar “Archief”