Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 04 apr 2008 18:26

Wij hebben hele lichte vloerbedekking in de woonkamer, maar ben er maar wat blij mee.
Vind het erg warm staan en voelt zo lekker aan je voeten.
Er lopen hier genoeg kinderen rond en iedereen houd zijn schoenen aan, soms valt er een hele mok koffie overheen en hij ziet er nog prachtig uit!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 04 apr 2008 18:28

wij hebben in de huiskamer een houten vloer ik zou niet anders willen! ben het ook gewend van thuis. Voor de overloop trap en hal hebben we hele donker bruine vloerbedekking gekozen je ziet pluisjes wel maar de viezigheid niet gelukkig haha en nu zijn wij zelf gewend altijd de schoenen uit te doen scheelt ook veel

morgen hebben we de oppas op 3 kinderen van 5,3 en 1 dus ben erg benieuwd hoe een takkezooi het hier wordt :lol: ben nu ijverig beneden verdieping aan het doen en mijn man is aan het behangen. Maar om 20.30 gaan we genieten van ons vrije weekend

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 apr 2008 18:36

je kunt beter morgen de benedeverdieping doen als ik het zo hoor :P Succes iig, hoop dat ze je huis verder wel heel laten :lol: Al is Sarah tegenwoordig erg netjes, vind het soms echt wel zonde van alle spullen, alles zit vol deuken en krassen, want ze hoeft naar eventjes met dr loopauto door de huiskamer te gaan en ze rijd overal tegenaan. Maar we hebben gelukkig niet extreem dure meubels :)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 04 apr 2008 18:54

ja dat wilde ik eerst ook doen maar ze komen al om 9.00 en denk dat ze tot eind van de middag blijven! ik ga dan ons huis niet meer schoonmaken hoor op zaterdag haal dan de stofzuiger er wel door.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 05 apr 2008 09:59

Wij hebben beneden laminaat en willen in de gang en keuken plavuizen.
Op de trap liggen nu nog traptreden maar we willen 'm laten bekleden met vloerbedekking en ook gelijk de overloop meenemen. Slaapkamers ligt laminaat en dat vind ik eerst wel prima.

Het ligt er misschien wel een beetje aan wat voor meubels je hebt. Ik heb nu nog even van alles wat staan zodat we kunnen sparen voor wat duurdere meubels. Mijn salontafel is bijv. van Ikea en elk krasje zie je erop. Net zoals onze eettafel, volgens mij komt die van de Leen Bakker maar hebben wij 2ehands. Overige meubels zijn massief eiken, dat kan wel tegen een stootje.
Ik wil straks teak en dan alles een geheel. Eerst nog maar even sparen dus.

Waar ik van baal is dat we een vrij duur bankstel hebben en echt leer en dat onze katten op diverse plaatsen hun nageltjes er in hebben gezet. Maar ja dat is 't risico...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 apr 2008 11:06

dat is dus de reden dat ik geen kat wil. Al zijn ze nog zo lief.... en ook geen jonge hond (voorlopig) :) Doe mij maar een cavia, betaal je iig geen hondenbelasting en die houdt volgens mij je meubels vrij netjes...

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 05 apr 2008 16:22

Wij hebben bij mijn ouders thuis een mooi creme bankstel waar geen krasje op zit. Maar de kat heeft ook al heel wat hoeken van het huis gezien zodra hij de bank op sprong was het raak. Hetzelfde geld voor de eettafel, keuken, etc. :wink: Dus dat ligt niet aan de kat (tenzij je een kitten neemt) maar aan de eigenaar.

@Lammetje, plavuizen is net zo goed niet ideaal. Zo goed als alles wat valt, valt kapot, mijn moeder heeft eeuwig spijt van de plavuizen in de keuken dus het is toch nooit goed :wink:

Rolf

Berichtdoor Rolf » 05 apr 2008 18:20

lammetje schreef:.... Geef mij maar plavuizen mét vloerverwarming. Anders is het wel erg koud...
Plavuizen kan inderdaad vanalles op stuk vallen. Maar, m.b.t.
vloerverwarming, vele positieve reacties daarover. Alleen het
duurt wel lang, t.o.v. radiatoren, voordat het echt warm is.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 05 apr 2008 18:41

Wij hebben donkerblauwe vloerbedekking en er is al veel overheen gegaan. Met vlekken gaat het wel redelijk. Na 5 jaar en 2 kinders zit er wel slechte plekken in, daarom verlang ik naar de zomer dat ik eens kan schrobben. Wie heeft er nog goede schoonmaaktips?

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 06 apr 2008 09:24

L'être extraterrestre schreef:Wij hebben bij mijn ouders thuis een mooi creme bankstel waar geen krasje op zit. Maar de kat heeft ook al heel wat hoeken van het huis gezien zodra hij de bank op sprong was het raak. Hetzelfde geld voor de eettafel, keuken, etc. :wink: Dus dat ligt niet aan de kat (tenzij je een kitten neemt) maar aan de eigenaar.

@Lammetje, plavuizen is net zo goed niet ideaal. Zo goed als alles wat valt, valt kapot, mijn moeder heeft eeuwig spijt van de plavuizen in de keuken dus het is toch nooit goed :wink:

Wij hadden 2 kittens, inmiddels zijn ze wat groter en wil je ze wat bij brengen moet je wel 24 uur per dag aanwezig zijn. Ze weten wel 't een en ander, maar aangezien wij beiden ook werken kunnen we niet zien wat ze altijd uitspoken. En ze mogen van mij prima op de bank liggen, alleen niet erop gaan stoeien.

Als er bij mij in de keuken wat op het laminaat valt, dan is het ook stuk hoor.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 06 apr 2008 10:27

Pol, kun je niet ergens een stoomreiniger / tapijtreiniger huren? Dat werkt echt perfect, ook voor een suede/stoffen bank bijv. Ik weet dat mijn ouders dat ook een keer gedaan hebben, die schrokken zich naar wat een vuil er vanaf kwam, wat je zo op het ook echt niet ziet.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 06 apr 2008 10:51

Saskia schreef:Pol, kun je niet ergens een stoomreiniger / tapijtreiniger huren? Dat werkt echt perfect, ook voor een suede/stoffen bank bijv. Ik weet dat mijn ouders dat ook een keer gedaan hebben, die schrokken zich naar wat een vuil er vanaf kwam, wat je zo op het ook echt niet ziet.

Maar ik heb wel eens gehoord dat je dan de beschermlaag eraf haalt en het in mum van tijd weer vies is. (nu heb ik al zo vaak zitten poetsen dat er al een hele laag af is)

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 06 apr 2008 11:09

Rolf schreef:
lammetje schreef:.... Geef mij maar plavuizen mét vloerverwarming. Anders is het wel erg koud...
duurt wel lang, t.o.v. radiatoren, voordat het echt warm is
.

Nou, dat is een beetje het probleem van de gebruikers: er wordt over het algemeen niet goed omgegaan met vloerverwarming. Inderdaad duurt het opwarmingsproces logischerwijze vrij lang. Maar, vervolgens gaat het gros van de gebruikers uit zuinigheidsoverwegingen 's avonds via de thermostaat de temperatuur vrij fors verlagen, 'omdat er 's nachts niet gestookt hoeft te worden'. Gevolg: aan het begin van de volgende ochtend is de vloer eindelijk een paar graden afgekoeld, en hup!, het systeem mag zich weer in het zweet gaan werken om die paar graden meer warmte af te gaan geven.

Vloerverwarming moet je eigenlijk nooit meer dan 2 graden verlagen. Zo constant mogelijk is het beste voor de pomp, het comfortabelste voor het leefklimaat en het zuinigste.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 apr 2008 11:47

Rolf schreef:
duurt wel lang, t.o.v. radiatoren, voordat het echt warm is.

je moet dus ook de vloerverwarming niet uit zetten 8) Snachts maar een paar graadjes lager zetten, anders is het mega koud heb ik me laten vertellen.

Dat er van alles stuk valt, tja op laminaat ook redelijk snel. Al heb ik nog niks uit mn handen laten vallen in de afgelopen 2 jaar, Sarah kan dr wel behoorlijk wat van :?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 apr 2008 11:49

tis trouwens ook goedkoper om je cv of vloerverwarming niet al te laag te zetten zodat hij zich niet in het 'zweet' moet werken om het op tijd warm te krijgen! Scheelt energie op de een of andere manier....

Terug naar “Archief”