Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Kinderwens

Berichtdoor kwebbel » 17 aug 2010 08:27

elvira (gast) schreef:Sterkte, Evelien! (en alle anderen die zo graag een kindje zouden willen krijgen)
8>)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 aug 2010 08:33

nita schreef:Evelien veel sterkte ook voor je man, lijkt me idd erg lastig om die stap te zetten. Heb je een huisarts waar je fijn mee kan praten?

Ik vindt het lastig, omdat ik soms niet weet waar ik aan toe ben. Maar dat komt ook omdat ik nogal terughoudend ben. Zowieso naar artsen toe.

Ik merk wel dat als mensen het aan ons vragen dat ik er minder ge-emotioneerder reageer. Al vindt ik het wel lastig om het te vertellen, bang om negatieve reactie's.

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 17 aug 2010 09:59

Evelien schreef:
nita schreef:Evelien veel sterkte ook voor je man, lijkt me idd erg lastig om die stap te zetten. Heb je een huisarts waar je fijn mee kan praten?

Ik vindt het lastig, omdat ik soms niet weet waar ik aan toe ben. Maar dat komt ook omdat ik nogal terughoudend ben. Zowieso naar artsen toe.

Ik merk wel dat als mensen het aan ons vragen dat ik er minder ge-emotioneerder reageer. Al vindt ik het wel lastig om het te vertellen, bang om negatieve reactie's.

maar het voelt (voor mij tenminste) de ene dag ook `zwaarder`als andere dagen. Je zegt bang om negatieve reacties, ja dat is wel eens lastig , kijk iedereen heeft een mening idd, maar sommige mensen kunnen die wel eens uit spreken op een niet zo handig moment..Soms denk ik wel eens had dat voor je gehouden. En dan wordt het steeds moeilijk iets te vertellen.

Hoe gaat jouw man er mee om, (mijn man is nogal een binnenvetter), we kunnen er wel over praten gelukkig, en dat vind ik al heel fijn.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 aug 2010 10:23

Mijn man gaat daar wat nuchter mee om dan ik zelf. Maar we zitten wel op dezelfde lijn.

Hij twijfelt wel of hij een goede vader zou zijn. Maar daar hoef ik niet over te twijfelen, vooral niet als ik zie hoe hij met kinderen (neefjes/nichtjes en kinderen van vrienden) om gaat.

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 17 aug 2010 10:40

Jannoek schreef:@ Nita; verschrikkelijk hé bij de gyneacoloog.. Ik voel me daar altijd zó zitten tussen de blije moeders en & zwangere vrouwen. En al die ogen die dan op je buik gericht zijn... Dat zijn ze volgens mij tenminste altijd...

Wat apart Jannoek, dat je daar tussen die zwangere vrouwen zit.
In het zhuis waar wij kwamen deden ze vrouwen die zwanger willen worden en oudere vrouwen apart. Ik belde eens om een afspraak te maken, en toen vroeg de telefoniste of het om een zwangersachap ging. Ik zei toen 'ja' omdat we daar mee bezig waren :mrgreen:
Toen ik die dag kwam, en tussen de zwangeren zat kreeg ik te horen dat dit echt de bedoeling niet was en dat ze het erg vervelend voor me vonden.
Ik vond dat echt super van hen!

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 17 aug 2010 10:44

Evelien schreef:Mijn man en ik weten nog niet zo goed hoe we verder moeten en waneer we aan de bel gaan trekken etc. Het is voor mij nogal een drempel om naar de huisarts te gaan.

We blijven bidden.

Wat is iedereen daar weer anders in he?
Ik wilde zsm naar de huisarts toen bleek dat het bij ons niet vanzelf ging.
Ik was ook nauwelijks ongesteld. Logisch dat je dan weinig kans hebt om zwanger te raken.
Ben toen gewoon alleen naar de huisarts gegaan, en werd gelijk doorgestuurd naar de gyn.
Daar ben ik toen wel samen met mijn man naar toe gegaan.
Zag daar helemaal niet tegenop of zo. Was blij dat we duidelijkheid kregen.
Ik kan er niet goed tegen als ik niet weet waar ik aan toe ben. Lijkt me slopend.
Sterkte met alles!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 aug 2010 11:25

@Anne80 WIj waren ook erg opgelucht toen we naar de HA geweest zijn maar nog heb je geen zekerheid want je weet nooit of je zwanger mag/kan worden.
Nu na mijn miskraam ben ik heel opgelucht dat ik zeker weet dat ik zwanger kan worden nu hoop ik dat we het ook mogen blijven bij de volgende keer.

Ik was best gespannen toen we naar de HA gingen maar mijn man die is heel nuchter en die zei ook daar hebben ze echt wel meer mee te maken hoor voor hun is dat heel normaal en ik ben daar nu ook overheen zelfs de inwendige echo vond ik niet vervelend was gewoon ontspannen.
Maar het ligt er denk ik wel aan wat voor HA je hebt wij hebben het er erg mee getroffen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 aug 2010 12:04

Anne 80 schreef:
Evelien schreef:Mijn man en ik weten nog niet zo goed hoe we verder moeten en waneer we aan de bel gaan trekken etc. Het is voor mij nogal een drempel om naar de huisarts te gaan.

We blijven bidden.

Wat is iedereen daar weer anders in he?
Ik wilde zsm naar de huisarts toen bleek dat het bij ons niet vanzelf ging.
Ik was ook nauwelijks ongesteld. Logisch dat je dan weinig kans hebt om zwanger te raken.
Ben toen gewoon alleen naar de huisarts gegaan, en werd gelijk doorgestuurd naar de gyn.
Daar ben ik toen wel samen met mijn man naar toe gegaan.
Zag daar helemaal niet tegenop of zo. Was blij dat we duidelijkheid kregen.
Ik kan er niet goed tegen als ik niet weet waar ik aan toe ben. Lijkt me slopend.
Sterkte met alles!

Waar ik tegen op zie is lichamelijk onderzoek. Mijn lichaam is niet mooi en gaaf en strak etc (vooral van onderen om het zo maar uit te drukken). Daar kan ik verder niks aan doen (ja plastische chirugie misschien). Zo is het allemaal gegaan. Dus dat is ook de drempel om naar de huisarts te gaan.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 aug 2010 12:10

Vervelend Evelien maar wat je zelf ook zegt daar kun jij niks aan doen. Hopelijk kun je binnenkort wel over die drempel stappen en samen met je man naar de HA gaan.
Maar vergeet niet niemand is perfect! Heel veel sterkte met alles.

lem475000
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lem475000 » 17 aug 2010 14:13

Waar ik tegen op zie is lichamelijk onderzoek. Mijn lichaam is niet mooi en gaaf en strak etc (vooral van onderen om het zo maar uit te drukken). Daar kan ik verder niks aan doen (ja plastische chirugie misschien). Zo is het allemaal gegaan. Dus dat is ook de drempel om naar de huisarts te gaan.

Ik ben zelf nieuw in dit topic, ik kijk wel vaak omdat mijn man en ik ook een kinderwens hebben (al ong 3 1/2 jaar).
Maar toen ik dit berichtje van jou zag Evelien, dacht ik: ik moet echt even reageren.
Ik werk namelijk bij een huisarts, en maak zelf uitstrijkjes.
Ik begrijp enorm goed dat het moeilijk/ lastig is om jezelf letterlijk maar ook figuurlijk bloot te geven.

Maar ik wil je echt bemoedigen. Echt niemand is mooi/ gaaf en strak. Misschien lijkt dat soms wel met kleren aan, maar dat is echt niet zo.
Daarbij: vergeet niet dat God je schapen heeft, als een parel in Zijn hand!! Je bent mooi en uniek zoals je bent.
Maar als je dat misschien moeilijk vindt om te accepteren: weet dat de huisarts dus echt nergens van op kijkt.

Hopelijk helpt je dit. Heel veel sterkte en succes!
Als ik kijk naar de wereld,
ben ik bang voor morgen.
Als ik kijk naar mijzelf,
maak ik me zorgen.
Maar als ik kijk naar Jezus,
weet ik me geborgen.

lem475000
Verkenner
Verkenner

Ik ben zelf nieuw in dit topic, ik kijk wel vaak omdat mijn man en ik ook een kinderwens hebben (al ong 3 1/2 jaar).
Maar toen ik dit berichtje van jou zag Evelien, dacht ik: ik moet echt even reageren.
Ik werk namelijk bij een huisarts, en maak zelf uitstrijkjes.
Ik begrijp enorm goed dat het moeilijk/ lastig is om jezelf letterlijk maar ook figuurlijk bloot te geven.

Maar ik wil je echt bemoedigen. Echt niemand is mooi/ gaaf en strak. Misschien lijkt dat soms wel met kleren aan, maar dat is echt niet zo.
Daarbij: vergeet niet dat God je schapen heeft, als een parel in Zijn hand!! Je bent mooi en uniek zoals je bent.
Maar als je dat misschien moeilijk vindt om te accepteren: weet dat de huisarts dus echt nergens van op kijkt.

Hopelijk helpt je dit. Heel veel sterkte en succes!
ben ik bang voor morgen.
maak ik me zorgen.
weet ik me geborgen.

lem475000
Verkenner
Verkenner

per ongeluk 3x dezelfde reactie geplaatst... kzie niet hoe ik hem kan verwijderen, sorry!
ben ik bang voor morgen.
maak ik me zorgen.
weet ik me geborgen.

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 17 aug 2010 16:04

Evelien schreef:
Anne 80 schreef:
Evelien schreef:quote]

Dit vind ik wel herkenbaar Evelien! Maar op dat punt heb ik mijn verstand op nul gezet.
Heb het over me heen laten komen.
Wist op dat moment van schaamte en verlegenheid niet waar ik moest kijken, en daarna ook even niet.
Maar het valt zo reuze mee!
Die artsen zien niet anders moet je maar denken.
En dat zeg ík die er normaal gesproken al moeite mee heb om in m'n zwempak te lopen :?
Ik heb er voor het zover was "gewoon" niet meer aan gedacht, en alleen maar gedacht aan het doel van deze "vernedering" :mrgreen:
Dat was me alles waard!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 aug 2010 17:11

@Evelien: ik snap heel goed hoe je je voelt, want het is ook niet niets om je zo 'bloot' te geven. Maar zo'n dokter ziet vanalles hoor. En ik denk dat hij/zij ook wel begrijpt dat je er onzeker over bent!

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 17 aug 2010 17:55

@Evelien, ik had dat ook heel sterk, terwijl ik zoveel zag in mijn dagelijks beroep.
Echt, ik dacht er niet zo sterk bij na, ik heb zoveel gezein, maar je vergeet het ala de minuut.
Totdat ik zelf zo onvoordelig op de tafel lag, vreselijk vond ik het.
Ik heb bewust tijdens dat ik daar lag gedacht, dat ik zelf ook niets meer weet van een ander, dus dat degene die mij moest helpen/onderzoeken mij ook wel zal vergeten...

Terug naar “Archief”