De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: De Pil

Berichtdoor ajl » 10 feb 2009 20:19

Dat is inderdaad snel missF. Ik heb na mn bevalling 7 weken gevloeid en was vervolgens 2weken later ongesteld... en 3 weken later weer...ook erg lekker.
Maarre de pil kan je ook later gaan slikken in je cyclus, maar dan ben je niet beschermd tegen zwangerschap. Als je het gelijk op de eerste dag van je menstruatie gaat slikken ben je gelijk beschermd.

Dat je pas na 3 dagen beschermd bent, heb ik echt nog nooit van gehoord. Dat staat ook niet in de gebruiksaanwijzing.

Ik moet zeggen dat de pil slikken mij wel weer bevalt. Sinds ik weer met de pil begonnen ben, voel ik mij helemaal de oude.

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 10 feb 2009 20:22

ik had het wat onduidelijk neergezet missch. de huisarts zei tegen mij als je midden in begint dan duurt het 3 dagen voor je beschermt bent...
PaSaP Hoogh!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 feb 2009 21:23

ajl schreef:Dat is inderdaad snel missF. Ik heb na mn bevalling 7 weken gevloeid en was vervolgens 2weken later ongesteld... en 3 weken later weer...ook erg lekker.
Maarre de pil kan je ook later gaan slikken in je cyclus, maar dan ben je niet beschermd tegen zwangerschap. Als je het gelijk op de eerste dag van je menstruatie gaat slikken ben je gelijk beschermd.

Dat je pas na 3 dagen beschermd bent, heb ik echt nog nooit van gehoord. Dat staat ook niet in de gebruiksaanwijzing.

Ik moet zeggen dat de pil slikken mij wel weer bevalt. Sinds ik weer met de pil begonnen ben, voel ik mij helemaal de oude.

Echt waar?

Ik voel me sinds ik de pil slik, gigantisch opgeblazen en enorm neerslachtig.... ](*,)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 feb 2009 21:32

Evelien schreef:
ajl schreef:Dat is inderdaad snel missF. Ik heb na mn bevalling 7 weken gevloeid en was vervolgens 2weken later ongesteld... en 3 weken later weer...ook erg lekker.

Echt waar?

Ik voel me sinds ik de pil slik, gigantisch opgeblazen en enorm neerslachtig.... ](*,)

Kun je dan niet beter stoppen met de pil? Je zo akelig voelen lijkt me ook niks!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 feb 2009 21:40

ja dat wil ik ook gaan doen. Ik moet de helft nog van m'n stripje. En dan zien we wel weer verder.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 feb 2009 21:48

Ik heb ook 1 keer de pil geslikt en was enorm depri.
De huisarts wilde mij daarna wel even spreken want voor hem was dat nieuw.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 feb 2009 22:02

ik dacht in het begin dat ik er gewoon aan moest wennen. En sinds ik ook de pil slik heb ik ook enorme vreetbuien gekregen. Dat kende ik gewoon niet van mezelf. ook de pil?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 feb 2009 09:09

Evelien, hoe lang slik je hem nou? Al een aantal maanden toch? Als je na drie maanden nog last hebt van bijwerkingen, moet je terug naar de dokter.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 feb 2009 09:11

vanaf november ofzo (weet het niet zo heel goed). Ik wil hier niet langer door mee gaan dus ik ga binnenkort maar eens ff met hem kletsen.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 feb 2009 14:38

Evelien schreef:vanaf november ofzo (weet het niet zo heel goed). Ik wil hier niet langer door mee gaan dus ik ga binnenkort maar eens ff met hem kletsen.

Een vriendin van mij heeft hier ook heel erg last van gehad!
Dat kan ook gewoon liggen aan de soort pil die je hebt.
Zij werd erg onrustig van de pil, emotioneel ook echt labiel en lichamelijk ook een wrak.
Ze heeft twee andere pillen geprobeerd, waarvan er 1 goed werkte en ze is weer helemaal zichzelf :)
Het blijven toch een soort medicijnen, soms moet je even wat uitproberen.

Maar het is vervelend zat, ook geen lekkere start voor je huwelijk als je zo in je vel zit.
Ik zou lekker naar je huisarts gaan, hopelijk gaat het snel beter!
pobody's nerfect

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 feb 2009 18:03

Evelien schreef:Echt waar?

door de pil is het bij mij wel "erger" geworden dan vroeger denk ik soms.... maar goed. Nog ffies volhouden.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 16 feb 2009 22:46

Hey, weet iemand hoe het zit met doorslikken en dan weer eerder stoppen?
Ik heb nu net 1 strip helemaal op, ben daarna meteen met de 2de strip begonnen, maar na even uitrekenen kwam ik erachter dat ik dan in mijn vakantie weer ongesteld ga worden... niet zo leuk als je net een wellness-vakantie geboekt hebt... :shock: :?
Dus mijn vraag is: kan ik nu na de eerste week van de tweede strip weer stoppen, zodat ik komende week ongesteld wordt? (en niet in mijn vakantie?)

(voor de duidelijkheid: ik heb dan dus 4 weken achter elkaar geslikt...)

thanx, elvira

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 feb 2009 07:20

Dat kan gewoon hoor Elvira, als je stopweek maar niet langer dan 7 dagen is en de periode van slikken minstens 21 dagen.

Heeft iemand enig idee of er ook een maximum zit aan de tijd dat je kunt doorslikken?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 feb 2009 08:07

Ik heb altijd begrepen hoog uit 3 maanden.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 feb 2009 08:42

Een vriendin van mij slikte hem wel een half jaar ofzo door. Zij had nooit doorbraakbloedingen. Ik vraag mij af of dat wel goed is.
Als ik de pil doorslik, krijg ik gelijk doorbraakbloedingen.

@Elvira, je kan gewoon stoppen met het doorslikken, heb ik ook wel eens gedaan om mn menstruatie tijdens een vakantie iets uit te stellen. En wat Lalage zegt...na 7 stopdagen weer beginnen.

Terug naar “Archief”