Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 okt 2006 14:40

Op een gegeven moment ga je dan toch denken van: f*ck jullie, ik ben wie ik ben en ik ben er trots op en dat zal ik laten zien ook.

Ik denk dat de christenhomo's zoiets hebben van; 'Ik ben wie ik ben' (idd), sommige homo's; 'en daar ben ik trots op' en het type gayparadehomo; 'en dat zal ik laten zien ook'.

:P :)

Fly29
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Fly29 » 14 okt 2006 18:06

Denkertje21 schreef:
Fly29 schreef: Om eerlijk te zijn vind ik het wel moeilijk om twee homo's lesbienes hand in hand te zien lopen.

Ik pik er zomaar even wat uit. Ik vind je verhaal heerlijk eerlijk! Echt, ook ik als homo vind het nog steeds gek om twee homo's hand in hand te zien lopen. We zijn ook zo anders geconditioneerd. Ik zal ook mensen niet willen provoceren. Als ik met een vriend naar de kerk ga, let ik er al op dat ik niet te dicht tegnm hem aan zit. Ik wil mensen niet shockeren. Terwijl ik met zo'n jongen verder niks heb..

Ik kan je vertellen dat christenhomo's over het algemeen niet zo veel op hebben met gaygames of gayparades...

Christenhomo's hebben duidelijke grenzen. En één daarvan is monogamie... De bijbel verbiedt LUST. Zowel voor homo's als voor hetero's.

Maar ik wou dat ik je kon uitleggen hoe het voelt om samen in gebed tot God te gaan en Hem al onze vragen voor te leggen en Hem ook de dank toe te brengen dat hij andere christenhomo's op ons pad brengt.

Dat is een dimensie die alle wilde gay toestanden zo absurd maakt en zo leeg. Maar het is best moeilijk om te merken dat de wereld je niet moet als gelovig christen en dat de kerk je negeert... Dan hoor je nergns bij. Alleen bij God.

Beste Denkertje21,

Even gauw..haha.. ik moet naar een verjaardag van mijn schoonvader..

Wat voor mij zo belangrijk is, is trouw. Ik denk niet dat God mij kwalijk neemt dat ik trouw ben aan mijn vrouw. ik bedoel dus ook niet de lust in de negatieve zin. Het is goed om van elkaar te genieten. Dit gevoel hebben we, en daar mag je dan ook van genieten. Mijn idee is dan ook dat God het mij kwalijker zal nemen als ik met iedere meid die ik tegen kom zover ga als bij mijn eigen vrouw. God keurt het niet af als je trouw beloofd aan 1 persoon. Als je lief hebt dan heb je genoeg aan 1 iemand in een diepere relatieverband. Tot op heden kunnen we bij elkaar voor elk probleem of waar we mee zitten. We mogen alles delen in elkaars nabijheid. Eens zijn we het niet altijd met elkaar maar staat ons zeker niet als een groot struikelblok of blijft het tussen ons in staan. Dat is wat ik bedoelde. De lust waar jij het over had is ook fout. Met jan en alleman doen en laten wat je niet laten kan.

Ik streef er ook naar om eerlijk te blijven. Zoveel mogelijk begrip te tonen en zorgen dat ik zonder vooroordelen een mening vorm.

Hou je taai.

Groet,

Fly29
Geloof, Hoop en Liefde

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 14 okt 2006 19:00

Aragorn schreef:Ik neem aan dat je lust zonder liefde bedoeld? Want lust is er niet voor niets natuurlijk.. :)

Dat bedoel ik inderdaad. Dat is in veel homokringen best heel makkelijk. Als man weet je wat een man voelt, het heeft minder consequenties en 'scoren' is zo makkelijk...
Dat wil ik niet, dat hoef ik niet en denk dat ik daar God niet echt een plezier mee doe. Toch heeft het woord 'lust' voor mij een negatieve lading. Gevoelsmatig ben ik met 'leust' heel erg met mezelf en met mijn eigen plezier bezig. Terwijl ik binnen een relatie juist alles aan die ander wil geven en het eigenlijk dan ook automatisch terug ontvang...

Aragorn schreef:Wbt de gayparade en dat soort dingen, ik kan me eigenlijk ook wel voorstellen dat je je als homo zo wilt uiten als je altijd gediscrimineerd bent en er op je neer wordt gekeken. Op een gegeven moment ga je dan toch denken van: f*ck jullie, ik ben wie ik ben en ik ben er trots op en dat zal ik laten zien ook.

Yep dat heb ik ook wel eens gedacht, maar ik heb die bewijsdrang niet zo... Het voelt uiteindelijk zo mega leeg. Het echte niet christelijke homowereldje is zo op uiterlijk geriocht dat ze eerst naar je kruis kijken en dan naar je koppie en als dat ok is proberen ze je te scoren. Qua uiterlijk schijn ik goed in de 'markt' te liggen, maar het i zo leeg... Ik hoef me daar niet meer te bewijzen. Ik zou zo graag begrip willen kweken bij mensen die mke na staan: christenen. Ook voor hen omdat ze zich zo'n wettisch juk op leggen. Maar ondanks alles kan ik zeggen dat zijn juk zacht is en zijn last licht en altijd boordevol liefde. Wat zou het heerlijk zijn als jongeren gewoon zichzelf konden zijn en als we ze allemaal eens lieten mérken dat ze er bij horen... Dat ze het aandurven om open te zijn over hun geaardheid.

En echt, die kans ligt bij jullie allemaal!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 okt 2006 17:23

Ach, homo's, hetero's... Het zijn net mensen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 16 okt 2006 04:36

altijd gedacht dat ik een beest was...

blijkt toch dat ik (net) een mens ben 8)

heeft iemand koffie voor deze heterogirl..?
Nog steeds voor iedereen GM.
Der Tag, an dem ich aufhören werde dich zu lieben,
ist der Tag an dem ich meine Augen für immer schließe

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 16 okt 2006 08:38

We zijn nu best al even bezig met dit topic.

Ik eigenlijk best heel erg benieuwd naar jouw ervaringen met homo's en vooral: ken jij homo's of lesbo's in je gemeente en hoe gaat de gemeente daar mee om en hoe ga jij er mee om?
Zijn er bij jou in de gemeente mensen uit de kast?

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 16 okt 2006 10:56

Denkertje21 schreef:We zijn nu best al even bezig met dit topic.

Ik eigenlijk best heel erg benieuwd naar jouw ervaringen met homo's en vooral: ken jij homo's of lesbo's in je gemeente en hoe gaat de gemeente daar mee om en hoe ga jij er mee om?
Zijn er bij jou in de gemeente mensen uit de kast?

Nee, niet zoveel ervaring mee en wat mij betreft blijft dat zo. Ik zou het althans niet bijzonder kunnen waarderen als mensen zo'n heel speciale rol voor zichzelf opeisen, laat de kast maar op slot. Het is een ziekte van deze tijd. Ieder mens heeft zijn of haar portie problemen, daar valt over te praten, maar liever geen aparte homo-en lesbo behandelingen. t Zijn mensen met een probleem, niks meer of minder.

Een vriendin van mijn ouders is lesbisch. Naar mijn bescheiden oordeel is e.e.a. veroorzaakt door zaken die in haar jeugd gebeurd zijn, gecombineerd met gekkigheid in het studentenleven van de jaren zestig. Erg jammer, een sympathiek en gevoelig persoon die goed zou zijn geweest voor kinderen. Herken er wel iets in van bovenstaande verhaal van dr. Vd Aardweg. Ik heb het niet voor het zeggen, maar ze zou bij mij niet moeten aankomen met een nieuwe vriendin.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 16 okt 2006 10:58

Jort schreef:Nee, niet zoveel ervaring mee en wat mij betreft blijft dat zo. Ik zou het althans niet bijzonder kunnen waarderen als mensen zo'n heel speciale rol voor zichzelf opeisen, laat de kast maar op slot. Het is een ziekte van deze tijd. Ieder mens heeft zijn of haar portie problemen, daar valt over te praten, maar liever geen aparte homo-en lesbo behandelingen. t Zijn mensen met een probleem, niks meer of minder.

Een vriendin van mijn ouders is lesbisch. Naar mijn bescheiden oordeel is e.e.a. veroorzaakt door zaken die in haar jeugd gebeurd zijn, gecombineerd met gekkigheid in het studentenleven van de jaren zestig. Erg jammer, een sympathiek en gevoelig persoon die goed zou zijn geweest voor kinderen. Herken er wel iets in van bovenstaande verhaal van dr. Vd Aardweg. Ik heb het niet voor het zeggen, maar ze zou bij mij niet moeten aankomen met een nieuwe vriendin.

ziekte??? :shock: Als dat zo was, hadden ze er vast al wel een medicijn voor uit gevonden of waren ze daarmee bezig.
Afbeelding

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 16 okt 2006 11:09

Nee, niet zoveel ervaring mee en wat mij betreft blijft dat zo. Ik zou het althans niet bijzonder kunnen waarderen als mensen zo'n heel speciale rol voor zichzelf opeisen, laat de kast maar op slot

Waarom zouden die mensen gelijk een speciale rol op willen eisen? Het gaat er toch alleen maar om dat diegene zichzelf gaat zijn en dus juist niet meer in een rol kruipt.

Het is een ziekte van deze tijd.

Oww...Dus eerder kwam het nooit voor? :roll:
- Home is in my head -

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 16 okt 2006 11:11

Daphne schreef:
Jort schreef:Nee, niet zoveel ervaring mee en wat mij betreft blijft dat zo. Ik zou het althans niet bijzonder kunnen waarderen als mensen zo'n heel speciale rol voor zichzelf opeisen, laat de kast maar op slot. Het is een ziekte van deze tijd. Ieder mens heeft zijn of haar portie problemen, daar valt over te praten, maar liever geen aparte homo-en lesbo behandelingen. t Zijn mensen met een probleem, niks meer of minder.

ziekte??? :shock: Als dat zo was, hadden ze er vast al wel een medicijn voor uit gevonden of waren ze daarmee bezig.

Tja, niet voor alle geestelijke ziekten is een medicijn, helaas.

ik bedoelde het zo niet maar als je het graag zo wilt opvatten krijg je het antwoord dat je blijkbaar wilt horen...ook dat is een ziekte

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 16 okt 2006 11:12

froske schreef:
Nee, niet zoveel ervaring mee en wat mij betreft blijft dat zo. Ik zou het althans niet bijzonder kunnen waarderen als mensen zo'n heel speciale rol voor zichzelf opeisen, laat de kast maar op slot

Waarom zouden die mensen gelijk een speciale rol op willen eisen? Het gaat er toch alleen maar om dat diegene zichzelf gaat zijn en dus juist niet meer in een rol kruipt.

That's the question.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 16 okt 2006 11:14

Jort schreef:Nee, niet zoveel ervaring mee en wat mij betreft blijft dat zo. Ik zou het althans niet bijzonder kunnen waarderen als mensen zo'n heel speciale rol voor zichzelf opeisen, laat de kast maar op slot. Het is een ziekte van deze tijd.

Ik schrik hier eigenlijk best van! Er zijn dus kennelijk mensen in jouw gemeente die niet bij jou kunnen aankloppen... Au!

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 16 okt 2006 11:22

Jort schreef:
froske schreef:

That's the question.

stom programma he?

maar geen antwoord op mijn vraag :wink:

Tja, niet voor alle geestelijke ziekten is een medicijn, helaas.

ik bedoelde het zo niet maar als je het graag zo wilt opvatten krijg je het antwoord dat je blijkbaar wilt horen...ook dat is een ziekte

Homofilie valt toch echt nog steeds niet onder geestelijke ziektes, dus ik moet je ongelijk geven.
- Home is in my head -

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 16 okt 2006 11:41

Jort schreef:Nee, niet zoveel ervaring mee en wat mij betreft blijft dat zo. Ik zou het althans niet bijzonder kunnen waarderen als mensen zo'n heel speciale rol voor zichzelf opeisen, laat de kast maar op slot. Het is een ziekte van deze tijd.

ach, naastenliefde lekker aan de kant zetten, mensen die te maken hebben met deze problemen, die jouw niet aanstaan, hoeven bij jouw niet aan te kloppen. laat staan dat je ze helpt. knap hoor op deze manier aan je christenplichten voldoen.
Auf Wiedersehen!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 16 okt 2006 12:07

Jort schreef:Tja, niet voor alle geestelijke ziekten is een medicijn, helaas.

Jort, je blijft me verbazen: ik ben dus geestelijk ziek en al die andere homo's ook.

Inrichting bouwen dan maar?

Terug naar “Archief”