Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Dippie » 08 aug 2014 09:17

Ik zag er in het begin ook wel tegenop, de maxi was wat makkelijker natuurlijk :) Maar het valt reuze mee. Manlief sjouwt hem meestal :)

Hoe oud is J ook al weer ajl? Wij zijn twee weken geleden ongeveer begonnen met V zindelijk maken, en dat is gelukt! Overdag iig... Met slapen nog wel echt een luier nodig, maar dat maakt mij niet uit. Nu gaat ze ook mee naar de winkels zonder luier (bij ons in de buurt dan), als we verder weg gaan, nog wel even een luier om :)

Ehm....vanaf welke leeftijd internet? V zit al van jongs af aan achter de iPad en onze telefoons :mrgreen:
Wij zitten er zelf ook wel vaak mee, dus vind het niet erg als ze er mee speelt. Ik geef aan wanneer hij uit moet en ze moet gaan spelen en dat doet ze meestal ook netjes. Ze kijkt er filmpjes op, speelt er spelletjes op en bekijkt de foto's. Hebben een aantal leerzame apps erop gezet, waar ze nu al echt veel van heeft geleerd.
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 aug 2014 12:10

Jurian mag elke dag een half uurtje op de computer. Dat is sinds hij bij mijn schoonzus was na school, toen ik nog buitenshuis werkte. Daar hebben alle kinderen een half uurtje pc per dag. Op een gegeven moment was hij naar mijn zwager gelopen en had gevraagd: Zeg, wanneer is mijn half uurtje computer eigenlijk?
Dat vond zijn oom zo mooi, dat hij sindsdien ook daar zijn half uurtje pc had :D
Nu doen we het thuis ook. In de vakantie is het vaak wel wat langer, op schooldagen vergeet hij het ook regelmatig.
Hij kijkt altijd filmpjes via www.kindertube.nl Als hij op school zit moet hij eerst een kwartiertje iets leerzaams (huisje, boompje, beestje, Koekeloere, Koek en Ei of Klokhuis o.i.d.), en dan een kwartier een gewoon filmpje. Nu in de vakantie zijn we niet zo streng.

Verder doet hij nog niks met de computer. Hij schaakt erg graag, maar ik kan het niet, zijn opa en oom zijn er niet altijd natuurlijk en zijn vader kan het ook niet zo goed. Misschien dat ik eens op zoek ga naar schaken op de computer, dat zal hij wel geweldig vinden.

Op onze telefoons komen ze niet, we gebruiken ze zelf ook bijna alleen maar om te bellen en whatsappen, en gebruiken hem thuis bijna niet. Dus daar vragen ze ook niet om. Die tijd komt nog wel :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 08 aug 2014 16:24

liefie schreef:Over achterwaarts vervoeren nog even dat wordt denk ik nog weleens verplicht in Nederland. Ik denk dat kinderen het helemaal niet erg vinden als ze het gewend zijn van kleins af aan...
Op een duur vinden ze de maxicosi niet echt leuk meer omdat ze liggen en niets kunnen zien dit is met een achterwaartse stoel niet zo dan kunnen ze gewoon naar buiten kijken en door het achterraam.
In Zweden is dit al heel lang zo en het is bewezen 5x veiliger vervoeren dan voorwaarts. Als je tegenwoordig ziet hoe snel baby's al overgezet worden in een autostoeltje echt zo gevaarlijk als je een botsing krijgt daar wil je de gevolgen echt niet van weten.

ik denk juist helemaal niet dat het snel verplicht wordt,
dat vooral omdat fietshelmpjes nog niet eens verplicht zijn,
dat is veel minder ingrijpend om verplicht te stellen ( kwa kosten enzo )
maar we zullen wel zien..

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 08 aug 2014 20:17

Wat doen jullie met foto's van de kinderen? Maak je er een digitaal album van, of plak je ze in? Ik wil een begin maken met Milan's album, maar weet niet waar ik voor ga. Een digitale lijkt me wel wat, maar ja.. wanneer laat je die dan afdrukken? En inplakken lijkt me ook wel leuk, zelf hebben we ook inplak-albums.
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 08 aug 2014 20:42

een digitaal album maken is nog steeds mijn bedoeling. :-oo

@liefie we hebben deze.
al heel wat kilometers gereden deze week en F vind het geweldig. Hij zit er goed op, en hij is ook al 2x in slaap gevallen en z'n hoofdje zakte niet naar voren, omdat de hoofdsteun lekker breed is.
Blij mee (tot nu toe iig ;-))

asm

Berichtdoor asm » 09 aug 2014 16:18

Tip: albelli foto bladen. Leuke map kopen en je kan gewoon blijven vullen zolang je zelf wil. Beval th erg goed hier!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 09 aug 2014 19:58

Hier maak ik 1 x per jaar een digitale album met foto's per maand gesorteerd er in. Bevalt prima. Zoveel jaren heb ik nog niet gedaan :-)

@ ajl: hier was ik de eerste week ook begonnen met zindelijkheidstraining. Idem dito als bij jullie. Veel natte broeken en ik had het dus snel weer gezien. Tot hij paar weken later ineens bij mij kwam dat hij de pamper uit wilde en op de wc wilde plassen. Van het één op het andere moment zindelijk!

TJ: veel sterkte! Lijkt me zo machteloos om toe te moeten zien dat je kind niet lekker in zijn vel zit en ze niet weten waardoor het komt.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 09 aug 2014 20:29

Hier mogen ze op maandag, woensdag en vrijdag een uurtje op de laptop. Soms doen ze spelletjes, soms kijken ze filmpjes. Soms komt er een filmpje voorbij wat ik wat minder geslaagd vind, dan gaan we daar het gesprek over aan. Ik hoop dat ze zo al jong leren zelf ook kritisch te zijn.

Zindelijkheid: hier waren de oudste 2 vrij laat met zindelijk worden. Ze waren allebei al 3 geweest toen ik ze maar 'verplicht' op het potje heb gezet omdat ze zelf nog helemaal geen signalen gaven. Nu bij de derde zijn we gestart met wasbare luiers, o.a. met het idee dat wasbare luierkids vaak eerder zindelijk worden ;)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 aug 2014 21:01

Ijsje eten is een serieuze zaak :lol:

Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 aug 2014 21:06

Hier is Manoël net zindelijk en hij wordt vrijdag vier ! Alleen poepen doet hij nog niet op de wc

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 aug 2014 10:27

Hier eens per twee jaar een digitaal album. Ben ik een weekje bezig met uitzoeken en maken van alle kids tegelijk. Vind het super werken. Vakanties gaan eens per jaar digitaal.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 aug 2014 06:37

Wij zijn hier de foto's aan het sorteren en filmpjes weten we nog niet wat we daar mee gaan doen. Maar het is zo leuk om het terug te kijken.

S. is nu met mijn man naar het zh voor de ingreep, ik ben benieuwd hoe is gegaan.

Sinds we op vakantie zijn geweest hebben we zo'n ander kind. Hij is stukken rustiger geworden. Hij slaapt (soms) door, komt hooguit 1 keer en slaapt ook uit. Afgelopen zondag was het 9 uur.
Heerlijk.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 12 aug 2014 09:46

Heftig TJ, veel sterkte toegewenst, dat machteloze gevoel is echt naar.

Hier elk jaar een album van de meiden apart, moet eigenlijk ook nog een verzamelalbum maken. Wel leuk om te doen, kost alleen wel erg veel tijd! Via Kruidvat of Hema, net met welke software ik begin.

Hier nog lekker een weekje thuis, na een weekje in de UK. Genieten hoor!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 aug 2014 12:24

Mooie foto TJ

Frederiek heeft sinds vanmorgen oorbellen. Ze vroeg het een paar weken geleden al, maar toen ik vertelde dat dat wel pijn doet hoefde ze niet meer.
Van de week werd ze 's morgens wakker, en het eerste wat ze kwam zeggen was:' Mama, ik wil oorbellen. Ik weet dat het pijn doet, maar ik wil het toch.'
Dat heeft ze een paar ochtenden herhaald. Dus vanmorgen kwamen we langs de juwelier, en ja, ze wilde meteen. Het mocht ook van mij als ze het zelf aan zou geven, en zou begrijpen dat het pijn doet. En blijkbaar was dat nu zo ver :D
Bij mij op schoot, allebei tegelijk erin geschoten, ze gaf geen kik. Was helemaal dolblij :) Roze oorbellen. Geweldig, net als ik vroeger. Volgens mij was ik net zo oud toen ik ze kreeg omdat ik het persé wilde :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 aug 2014 12:35

Albums wat is dat :oops: :oops: :oops: :oops:
Zijn er al eens mee bezig geweest maar nog nooit af laten drukken en Nina is alweer 3 geweest echt erg.

MissF wat leuk! Nina wil echt absoluut geen oorbellen want dat doet zeer... Zo jammer haha zeker omdat ze 12 september bruidsmeisje is zou zo schattig staan maar ja kan ze moeilijk dwingen :lol:

Terug naar “Archief”