Moderator: Moderafo's
MissF schreef:oh wat lief Evelien, en wat klein nogBen je lekker aan het genieten van hem?
MissF schreef:Hier is de keus nogal simpel. We willen een christelijke school, waar ook echt nog genoeg mee gedaan wordt. Dus niet eens per week een half Bijbelverhaal en een meester die niet in God gelooft. Eigenlijk willen we ook niet reformatorisch. Maar dan blijft er geen enkele school over binnen 2 kilometer van ons huis. Wel op 6 kilometer rijden, maar dat vindt mijn man echt te ver. En het is ook nog eens de brug over waar enorm veel file is, dus ben je de halve dag aan het rijden, dat willen we ook niet.
Dus bleef de keus tussen 1 christelijke school waar dus niet alle leraren nog in God geloven, of een reformatorische school waar bepaalde dingen zijn waarin wij ons aan moeten passen (onze dochter moet daar een rok dragen, psalmen leren ze aan op hele noten etc), maar dat is niet erg. Helaas is de school niet heel erg vooruitstrevend en is het dorp zelf een beetje zo van: ga maar lekker met je handen werken, leren is niet zo nodig.
Maargoed, dat nemen we dan maar voor lief.
Voor onszelf staat het christelijk geloof voorop, we willen dat onze kinderen genoeg Bijbelkennis meekrijgen en meesters en juffen hebben die zelf ook geloven en dat uitstralen. Dan komt de lesstof voor ons een beetje op een 2e plek, omdat we verder weinig keus hebben.
ajl schreef:toen ik hoorde dat ze het kerstverhaal op R&B hadden gezet in Maria in de supermarkt beviel had ik echt zoiets van laat maar.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten