Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor ajl » 09 jun 2011 09:53

Ik vind dat ik de kleine smurf ook nog wel weinig voel, ben nu 17 weken zwanger. De vorige zwangerschappen voelde ik ze veel meer en vaker. Ik vermoed dat het door mijn darmen komt die zo opgezet zijn.

Ik ga zo maar eens bellen voor een afspraak voor de 20 weken echo....heb daar wel weer zin in.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 09 jun 2011 12:43

kan ook zijn dat je placenta voor ligt, dan voel je het meestal minder goed.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 jun 2011 13:18

Nee, die ligt tegen mijn rug aan. Dat was op de echo met 8 weken en 12 weken heel goed te zien. Die verplaatst toch niet #-o ?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 jun 2011 13:20

Volgens mij kan die wel verplaatsen hoor, want bij de 20 weken echo lag die van mij ergens achter bovenaan, terwijl het met de laatste echo met 36 weken dicht bij het hoofdje lag, laag, maar gelukkig niet helemaal voor het hoofdje. Een stuk lager dus.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 09 jun 2011 13:20

Hij kan wel een stukje opschuiven, maar helemaal van achter naar voren heb ik nog nooit gehoord. Mijn zusje had een half-voorliggende placenta en die was elke echo weer een klein stukje verschoven (de goede kant op gelukkig :wink:). Uiteindelijk mocht ze normaal bevallen. I.i.g. kan een placenta blijkbaar dus wel van plaats veranderen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 jun 2011 13:24

Ik had bij onze dochter eerst een placenta die vrij onderaan lag en had daarom ook wel regelmatig bloedingen. Bij het verstrijken van de tijd en de groei van de baarmoeder is hij wel wat verschoven naar achter. Of het echt helemaal van achter naar voren kan, weet ik niet. Een vraag voor de 20 weken echo. Ik maak mij er soms wel zorgen om dat ik het nog zo weinig voel.
De eerste zwangerschap voelde ik het met 17 weken, maar toen wel continue en echt de hele dag. De tweede met 13 weken en ook vrij regelmatig en nu voelde ik het wel vroeg ( rond 11/12 weken), maar soms ook dagen niet. Morgen weer controle....even afwachten!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 09 jun 2011 14:07

Kan ook aan de hoeveelheid vruchtwater liggen.

De baby hoef je toch pas vanaf week 27/28 dagelijks te voelen?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jun 2011 14:09

Vanaf 37 weken moet je het kindje elke dag voelen.
Dat zei de vk nog tegen me.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 jun 2011 14:14

O, dat ken ik helemaal niet. Ik kon er altijd de klok op gelijk zetten wanneer ik ze voelde. 's Morgens als ik wakker werd rond 6.00 uur altijd even en 's avonds op de bank was het helemaal speeluurtje en dat eigenlijk ook al vroeg in de zwangerschap. Zo'n rustige buik als nu ken ik helemaal niet. Mijn man kon de kleintjes ook beide keren voor 20 weken goed voelen. Ik zal het morgen eens navragen.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 09 jun 2011 14:33

ajl schreef:Ik had bij onze dochter eerst een placenta die vrij onderaan lag en had daarom ook wel regelmatig bloedingen. Bij het verstrijken van de tijd en de groei van de baarmoeder is hij wel wat verschoven naar achter. Of het echt helemaal van achter naar voren kan, weet ik niet. Een vraag voor de 20 weken echo.

Ja, ben benieuwd naar't antwoord! Het lijkt mij dat het niet kan. Hij groeit wel en misschien groeit het dan een bepaalde kant op waardoor het lijkt dat hij wat verschoven is? Een placenta zit vast aan de binnenkant van de baarmoeder en dat is maar goed ook want als hij loslaat als je nog zwanger bent dan bloed je (en je kindje) leeg.

Jamillah: we zijn NOG niet van naam veranderd. :wink: Maar ik twijfel af en toe nog steeds maar bij de eerste was dat ook zo. Ik vind namen verzinnen gewoon vreselijk moeilijk.

Lalage: je hebt natuurlijk groot gelijk dat 'we' het ons ook redelijk moeilijk kunnen maken. Maar idd hou ik er absoluut niet van als mensen opmerkingen maken waarin dingen al zijn ingevuld voor me. Brrr. Sommige mensen gaan heel erg van zichzelf uit.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 09 jun 2011 14:44

ajl, hier zeiden ze ook dat je t vanaf 28 week dagelijks moet voelen. Ik voelde M met een week of 25/26 ineens minder, ze was toen in stuit gaan liggen.

Jamillah, 5 pond is wel klein ja! Ik vond een pond minder al een heel verschil maken op zo'n klein beebje, dus 3 pond zul je echt wel heel duidelijk zien. Hopelijk is alles toch zo goed dat je thuis mag bevallen!
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 09 jun 2011 15:47

Hier zit de placenta wel aan de voorkant en daardoor voel ik ook nog niks (iets meer dan 16 weken) Weet iemand wanneer je het dan voor het eerst gaat voelen?? Volgens mij lijkt het me nog een hele kunst om het verschil te voelen van het kindje of van darmen die tekeer gaan...
Morgen weer op controle dus dan kan ik het wondertje weer zien en horen!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 jun 2011 15:59

juffiejuf, bij Jurian voelde ik het zelf met 19 weken, mijn man met 21. Bij dit kindje was het al met 11 weken. Ik vond het schoppen van het kindje meer als ploppen voelen. Maar volgens mij kun je het bij een 1e ook pas later voelen hoor.

Pff, ik ben echt doodmoe vandaag. Helaas sliep Jurian vanmiddag niet, dus kon ik ook niet even gaan liggen. Nouja, maar op tijd naar bed vanavond. Morgen alweer 38 weken :D Het gaat eigenlijk wel heel snel, hoewel deze laatste weken te lang duren ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 09 jun 2011 22:03

Ben benieuwd hoe het met jamillah is gegaan met de rcho!

Wat voelen betreft, hier zeiden ze dat je vanaf26 weken elke dag moet voelen.

Maar toen ik eenmaal het voelen door had voelde ik het meteen meerdere keren per dag. 1x niet, met 22 weken, maar volgens de vk hoefde ik me daar geen zorgen over te maken.
Ik voelde het met 18/19 weken voor het eerst, met voorliggende placenta. Floris was in mijn buik echt een drukteschopper, ik voelde hem de hele dag door, tot het eind. En zijn bewegingen waren ook voor mensen om me heen duidelijk zichtbaar :)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 09 jun 2011 22:20

Nou na een uur vragen, voelen, echoën en kijken door de verloskundige in het zh, kwam dan eindelijk de gynaecoloog (is drie minuten in dezelfde ruimte geweest) met de verlossende woorden: 'Hmzzz, een lang en dun kind, naar wat ik voel zeker een ruime 6- ponder, misschien wel 7....

Dus van hem mag ik als alles verder goed gaat lekker thuis bevallen en is er zorgen gemaakt om weinig. Het is idd kleiner dan mn andere kids maar ws doordat ik vrij weinig vruchtwater heb gewoon verkeerd ingeschat.

De echo was wat minder betrouwbaar zei de vk omdat met deze termijn de metingen haast niet nauwkeurig te doen zijn omdat het kindje zou opgevouwen ligt. Maar van wat ze heeft gezien, eigenlijk redelijk op schema.

Ik ben blij, van mij mag het komen :D

Wel lachen hoe er nu op je gelet wordt. Toevallig was mn man een keertje vroeg thuis. Ik was net de kinderen op school brengen vanmiddag, loop ik terug, komt iemand me tegemoet met: 'Ow meid, ik zag je man thuis komen, dacht echt dat je begonnen was..' En omdat ik 's middags natuurlijk weg was voor de echo heeft mn moeder de kids uit school gehaald.. Dus mn ma kreeg ook de nodige vragen of ik al bevallen was ofzo..

Naja, hoewel je weet dat het eigenlijk elk moment kan beginnen is het toch altijd nog onverwacht.

@schipje, wij zijn van jongensnaam veranderd en ik heb ook nog steeds twijfel. Maar gewoon af en toe ergens opschrijven en vaak tegen jezelf zeggen, dan ga je er wel aan wennen. Wat ik ook vreemd vind, het lijkt wel of ik de naam ineens overal tegen kom. In tijdschriften, maar zelfs van de week in een rouwadvertentie.. Terwijl het op zich niet eens een heel erg bekende naam is.

Terug naar “Archief”