Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Boerin » 20 nov 2013 23:44

Jvslooten schreef:Voor het eerst zijn in de Gazastrook twee leeuwenwelpen geboren. De Palestijnse krant al-Koeds schrijft dat de twee begin deze week in een zoo in Beit Lahiya, in het noorden van de kuststrook, ter wereld kwamen.
De welpen kregen de namen Fadjr en Sidsjill, verwijzend naar de raketten en stenen die militante Palestijnen gebruiken in de strijd tegen Israël.

http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet/arti ... pens.dhtml

Ach zielig voor die beesten, zo'n rotnaam.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 21 nov 2013 00:14

Boerin schreef:Ach zielig voor die beesten, zo'n rotnaam.

Daar voelen ze niets van. :wink:

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 21 nov 2013 09:01

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 21 nov 2013 10:10

Bamb
iIk neem aan dat jij er van uit gaat , omdat Jezus geboren is uit het foute gedrag van David, dat God het zo bewerkstelligd heeft?

Voor de goede orde Bambi: Ik neem niets aan, ik constateer alleen.
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk, dus daar moeten we maar vanaf blijven.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 21 nov 2013 10:12

JvS
De welpen kregen de namen Fadjr en Sidsjill, verwijzend naar de raketten en stenen die militante Palestijnen gebruiken in de strijd tegen Israël.

Wat een geweldig gedachtegoed spreekt er uit deze naamgeving.

maaarten

Berichtdoor maaarten » 21 nov 2013 10:27

hubert schreef:Hoe zit het dan met de vele vrouwen van de aartsvaders, David, Salomo etc.
Zonder wonderlijke stambomen was Jezus niet eens geboren uit het geslacht van David.

Je moet iets nauwkeuriger je Bijbel lezen, hubert. Abraham neemt uit ongeloof een andere vrouw erbij. Je moet ook eens lezen hoe de vrouwen van Jakob het hadden in dat huwelijk; een voortdurende strijd om de liefde van hun man te winnen. Niet echt een voorbeeldig huwelijk lijkt me. David en Salomo braken door hun harem direct het gebod van God in Deutronomium 17:17 waar zulke praktijken verboden worden. Bovendien leidt Davids lust die hem tot overspel en moord en God straft hem zwaar voor dit kwaad. Dus Davids huwelijksleven lijkt me ook niet echt een voorbeeld. Salomo lijkt iets beter te beginnen, maar ook hij wordt ontrouw aan God, door zijn vrouwen. Precies waar Deut 17:17 tegen waarschuwt.

Kortom; er is niet een polygaam huwelijk zo in de Bijbel beschreven dat het lijkt alsof het iets goed of moois is. Gewoon een kwestie van een beetje nadenken over wat je leest in de Bijbel, hubert, dan spreekt het voor zich!

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 21 nov 2013 10:40

Je hebt gelijk Maaarten.
Zou het niet zo kunnen zijn dat alleen de narigheid beschreven wordt in de Bijbel en dat het gros van de polyhuwelijken goed was?
Het is nog zo in het Midden Oosten dat mannen meerder vrouwen mogen hebben en daar hoor ik nooit iets over dat dat niet goed zou lopen. De boeken die ik erover gelezen heb laten zien dat veel vrouwen er best wel content mee zijn. je moet niet vergeten dat er ook een financiële kant aan zat. De man moest de vrouwen wel onderhouden en de visie op de vrouw was ook heel anders dan tegenwoordig.
Maar goed, ik beklaag de mannen die nu nog met veel vrouwen samenleven. Dan moet je wel heel sterk in je schoenen staan.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 21 nov 2013 10:51

hubert schreef:Je hebt gelijk Maaarten.
Zou het niet zo kunnen zijn dat alleen de narigheid beschreven wordt in de Bijbel en dat het gros van de polyhuwelijken goed was?
Het is nog zo in het Midden Oosten dat mannen meerder vrouwen mogen hebben en daar hoor ik nooit iets over dat dat niet goed zou lopen. De boeken die ik erover gelezen heb laten zien dat veel vrouwen er best wel content mee zijn. je moet niet vergeten dat er ook een financiële kant aan zat. De man moest de vrouwen wel onderhouden en de visie op de vrouw was ook heel anders dan tegenwoordig.
Maar goed, ik beklaag de mannen die nu nog met veel vrouwen samenleven. Dan moet je wel heel sterk in je schoenen staan.

Ik las van een kerk in Haifa waar mensen tot bekering komen met dus een paar vrouwen en tig kinderen. Ze laten het maar zo, anders breken ze gezinnen op, maar ze mogen er niet nog een bijnemen. Ik denk dat dat ook zo was in de tijd van Paulus, want er wordt gezegd dat oudsten maar 1 vrouw mochten hebben, lijkt me dat er dus ook waren met meer, omdat ze net bekeerd waren.
Zach91

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 21 nov 2013 10:52

Hele goeie actie!!
Zach91

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 21 nov 2013 11:02

Ik denk eerder aan de koningin. Heeft Maxima haar charmes niet gebruikt richting Putin?
Doet ze ook nog eens wat goeds voor al die centen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 21 nov 2013 11:21

Wat moet er richting Putin/Rusland gedaan worden dan?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 24 nov 2013 17:46

Faramir

Berichtdoor Faramir » 24 nov 2013 20:03

Bambi schreef:Noemen we dat geen afgoderij? |:)|

http://nos.nl/artikel/578805-paus-eert- ... etrus.html

Je mag het noemen zoals jij het wil natuurlijk. Maar binnen het christendom wordt zo'n handeling niet als afgoderij beschouwt. Zowel het kistje als de resten die erin zitten worden namelijk niet als God gezien.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 24 nov 2013 21:04

Faramir schreef:Je mag het noemen zoals jij het wil natuurlijk. Maar binnen het christendom wordt zo'n handeling niet als afgoderij beschouwt. Zowel het kistje als de resten die erin zitten worden namelijk niet als God gezien.

Wat is het belang ervan?
Hoeveel splinters van het kruis er de laatste 2000 jaar niet gevonden zijn :roll:

Faramir

Berichtdoor Faramir » 24 nov 2013 22:34

mealybug schreef:Wat is het belang ervan?

Dat is per persoon verschillend denk ik. Deze paus vond het denk ik van belang om zo zijn respect te betuigen voor een van zijn voorganger.
Hoeveel splinters van het kruis er de laatste 2000 jaar niet gevonden zijn :roll:

Genoeg voor een stuk of 7 kruisen heb ik ooit eens gelezen.

Terug naar “Archief”