Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 03 apr 2008 22:16

Als ik het zo lees krijg ik het idee dat jullie een badkamer ter grootte van onze huiskamer hebben...

We hebben nu een appartement, 70m2, 3 hoog, geen lift, badkamer en toilet die hetzelfde, vrij nieuw en mooi zijn, keuken waarvan ik de vloer en zeker de muur gruwelijk vind, keuken op zich overleef ik wel, huiskamer die niet enorm groot is, en een balkon aan beide zijden. Het zal wennen worden want ik kom uit een eensgezinswoning met 4 slaapkamers en een tuin van 20m diep.

Vriendlief moet en zal een flatscreen, mij boeit het totaal niet, liever een duurdere bank dan een flatscreen, ik moet en zal helemaal niets behalve een bed om in te slapen. Maar ik heb natuurlijk mijn wensen, alhoewel die iedere week veranderen. De oranjeachtige grenen vloer mag ze wat mij betreft alleen meenemen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 apr 2008 07:44

ach tsja.... wat ik heb geleerd is dat je niet alles tegelijk kunt krijgen! En ik ben blij dat we niet alles direct vernieuwt hebben.. Wij gaan van boven naar beneden werken. Hier ligt ook een vloer die ik oerlelijk vindt (maar wel makkelijk schoon te maken is) maar dat komt dan wel weer! Meubels idem dito (ook niet echt wat, maar ze zitten en liggen heerlijk). Gewoon lekker sparen voor al die spullen etc.

Een beetje improviseren! en dan kom je al een heel eind. :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 apr 2008 07:45

Hm 70 mm^2 vind je klein? Ons appartement is 82 m^2 en wij vinden het groot... grote woonkamer met serrekamer eraan, grote badkamer, grote slaapkamer, apart toilet, apart hok voor de wasmachine en nog een minislaapkamer.

Johan81
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 04 apr 2008 08:25

MissF schreef:
coupe soleil schreef:
Een trap bekleden is volgens mij heel prijzig ja. Ben ik toch blij met onze geverfde trappen (al zie je alles op die witte dingen, heel vervelend).

Wit valt wel mee, toch? Mijn trap is zwart geverfd; hoogglans...

Ja, dan valt het misschien mee. Wij hebben alle muren, meubels en dus ook de trap in dezelfde kleur wit geschilderd, zodat het allemaal een éénheid is. Maar op wit zie je alles. Dus op de eettafel, op de witte kast, op de witte trappen. Maar ach, het is allemaal zo mooi, dus om alles nu te laten bekleden of een andere kleur schilderen vind ik ook weer zo jammer :)

Trap bekleden hoeft helemaal niet duur te zijn: het enige wat je nodig hebt, een (electrisch) nietapparaat een dot lijm een een rol goeie vloerbedekking. (en een handige schoonvader die dat al vaker heeft gedaan is ook wel handig ;))
Bij ons lag er ook eerst andere vloerbedekking op de trap, dat hebben we er af gehaald en die oude stukken weer als mal gebruikt om zo uit de nieuwe rol vloerbedekking weer nieuwe stukken te kunnen snijden.

Ik dacht dat wij voor ong 50 euro (laat het incl nietjses en lijm 75 zijn, nog niet veel) onze trap hebben bekleed dus dat is spot goedkoop :D
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 apr 2008 08:58

handige schoonvader.. die trap kan je zelf ook wel... als je een beetje creatief bent!

k zou wel goedekwaliteit tapijt nemen, want de trap wordt wel volgens mi het meest gebruikt als looproute!

en precies.. de oude stukken als mal gebuiken, omtrekken op de achterkant, en klaar is keesie!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 04 apr 2008 09:59

Lalage schreef:Hm 70 mm^2 vind je klein? Ons appartement is 82 m^2 en wij vinden het groot... grote woonkamer met serrekamer eraan, grote badkamer, grote slaapkamer, apart toilet, apart hok voor de wasmachine en nog een minislaapkamer.
Wat ik al zei, het is niet heel erg klein, maar we hebben amper tot niet bergruimte en ik kom uit een eensgezinswoning met 4 vrij grote slaapkamers en 1 heel kleine slaapkamer, een grote woonkamer en een vrij ruime keuken. Dus dan is het klein :wink:

Maar ach, nu we het in gaan richten is het klein maar fijn. Hoe kleiner, hoe minder zooi om te kopen.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 04 apr 2008 16:04

Trap bekleden
Kan ook met een pakket (13 stuks) traptreden. Vanaf €30,- te koop.
Strip eraf trekken, opduwen, 12 maal, en klaar is het.
Gebruik ik nu drie jaar. Bevalt goed.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 apr 2008 16:22

Wij hebben ons laten vertellen dat de trap bekleden 400 euro kost :shock:
Maaargoed, wel met stevig ondertapijt, behoud van je vloerbedekking. De kamer, de gang, de trap en de overloop wordt één geheel :)

Rolf

Berichtdoor Rolf » 04 apr 2008 16:53

Het pakketje traptreden van mij kostte destijds ( jun. 2005) €39,50.
Is van goede kwaliteit, met rubberstrip erop, en ziet er leuk uit.
Het zit nu dus bijna drie jaar, en behalve een vlekje, is het nog
nagenoeg als nieuw. (1 reserve, dus ... .) Ook geen losse delen.
Het voldoet ook goed, want juist de plaats waar de voet gezet wordt is
bekleed. Het traplopen is er niets moeilijker door.

In de kamer heb ik destijds tapijttegels gelegd. De prijs was toen
€12,- / M2. Dus voor 20 M2 €240,-. Hele goede kwaliteit, maar met een
foutje erin. Indien onbekend is het niet te zien. Deze winkel is er nog,
en heeft een ruim assortiment tapijt, vinyl, laminaat, karpetten,
lopers, speelkleedjes, tapijttegels, matten etc.

Maar ja, niet voor iedereen in de buurt.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 04 apr 2008 17:28

Smurffie schreef:Wij hebben ons laten vertellen dat de trap bekleden 400 euro kost :shock:
Maaargoed, wel met stevig ondertapijt, behoud van je vloerbedekking. De kamer, de gang, de trap en de overloop wordt één geheel :)

wij zijn naar de carpet right gegaan hebben goede vloerbedekking uitgekozen voor hal trap en overloop en voor de keuken en bijkeuken zeil en alleen voor het leggen zijn we 329.75 kwijt vind ik zelf nog wel meevallen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 apr 2008 17:43

liefie schreef:
Smurffie schreef:Wij hebben ons laten vertellen dat de trap bekleden 400 euro kost :shock:

wij zijn naar de carpet right gegaan hebben goede vloerbedekking uitgekozen voor hal trap en overloop en voor de keuken en bijkeuken zeil en alleen voor het leggen zijn we 329.75 kwijt vind ik zelf nog wel meevallen.

Carpet right zijn we ook geweest. Daar zeiden ze dat dus. Maar ik moet zeggen dat het wel een vrij grote woonkamer is ook. We komen op alles bij elkaar ongeveer op 2000 euro.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 04 apr 2008 17:58

Bezint eer ge begint...
Denk er nog maar eens heel goed over na of je echt vloerbedekking in je woonkamer wilt. Ik heb achteraf zo'n spijt... Wij hebben nu kinderen misschien dat dat scheelt. Maar ook volwassenen laten er nog wel eens wat over heen gaan helaas, vandaag ook bijna alleen maar zitten boenen op de vloerbedekking. Christiaan is ziek en heeft minimaal 10 keer in huis overgegeven (arm kind) hij begon al in de supermarkt trouwens...
en natuurlijk elke keer pakt hij de vloerbedekking nog mee. Kliep wel de hele tijd met een emmer bij hem in de buurt, maar die duwde hij telkens weg, ook probeerde ik hem duidelijk te maken dat hij wel naar de keuken mocht lopen, daar kan ik tenminste dweilen.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 apr 2008 18:02

Wij hebben idd op de overloop bewust voor hele donkere vrloerbedekking gekozen. Al zie je daar wel alle pluisjes op natuurlijk. Maar niet echt viezigheid.
Op de slaapkamer lag nog erg mooie vloerbedekking, en dat vind ik ook prettiger in een slaapkamer.
maar ik ben dolblij dat we in de woonkamer een parketvloer hebben en in de keuken en gang plavuizen. Vloerbedekking is zo sund als het vies wordt.
Als de vloer wat kaler wordt, schuur je hem en olie of lak je hem opnieuw, met vloerbedekking kan dat niet zomaar.
Mijn oma had altijd creme vloerbedekking. Echt helemaal geweldig mooi. Maar wij mochten nooit in de kamer spelen of eten of drinken, want er was teveel angst dat die mooie vloer vies zou worden. Niks an :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Rolf

Berichtdoor Rolf » 04 apr 2008 18:10

MissF schreef:... de woonkamer een parketvloer hebben en in de keuken en gang plavuizen. Vloerbedekking is zo sund als het vies wordt.
Als de vloer wat kaler wordt, schuur je hem en olie of lak je hem opnieuw, met vloerbedekking kan dat niet zomaar.
Het is mooi,
sterk, kan lang mee. Maar ik hoorde dat het kouder is, hogere
stookkosten, en de luchtvochtigheid veranderd (het hout verlaagd het) en
dat stofzuigen vaker nodig is.
M.b.t. vies, als je tegels hebt kan er zo een uit gehaald worden.
En €240 of €2000 is een behoorlijk verschil.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 apr 2008 18:18

ik heb spijt van ons laminaat, maar zou ook nooit vloerbedekking willen.... Geef mij maar plavuizen mét vloerverwarming :lol: Anders is het wel erg koud... In de toekomst gaan we dit ooit nog doen, maar voorlopig niet :)

Terug naar “Archief”