Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Re: Kinderwens

Berichtdoor Jo'tje » 06 aug 2010 08:44

Over dat mensen vragen stellen na een gyn-bezoek: ik vind het eerlijk gezegd ook onbeschoft om er niets over te zeggen / vragen! Het ligt alleen wel erg aan de manier waarop. Als een collega zegt naar de huisarts of het ziekenhuis te moeten vraag ik meestal iets van "niets ernstigs hoop ik?" en dwing ik ze verder niet om wat te zeggen. Dan kunnen ze het zelf afkappen door nee te zeggen, of er toch op doorgaan als ze wel hun verhaal kwijt kunnen.
Als je weet dat iemand naar het ziekenhuis moet, dan is het toch ook bijna ongeïnteresseerd om net te doen alsof 'ie even naar de slager moet?
pobody's nerfect

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 aug 2010 12:42

Terwijl ik dat weer onbeleefder vind 'niks ernstigs toch hoop ik?' Het zal vast lief bedoeld zijn, hoor, maar ik vind dat al nieuwsgierig staan eigenlijk.
Als het mensen zijn die best dichtbij me staan zoals collega's zeg ik wel eens: joh, als je er iets over vertellen, dan mag dat hoor, maar als je het liever niet doet, ook prima.' Niet meteen zo vragend. Dan zou ik al minder snel durven zeggen: nou, ik zeg er liever niks over.'
Maargoed, zelf heb ik nooit in een ziekenhuis ofzo gelegen, dus ik heb geen idee hoe ik het ervaar als ik het zelf meemaak.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 06 aug 2010 13:00

ik was bij de gynaecoloog geweest en mensen hadden me daar gezien, en toen zeiden ze, wat deed jij bij de gynaecoloog, ben je zwanger. dat vond ik een beetje associaal, omdat als ik zeg dat ik niet zwanger ben ze dan gelijk vroeg wat deed je daar dan. mmmh ja lastig, want ik zeg dat liever niet zomaar tegen zomaar een collega. Ik ga niet zeggen tegen een collega ik ga naar de gyn, ja dan vraag je om vragen. maar ik had niets gezegd en iemand had me gezien..misschien moet ik er ook niet zo moeilijk over denken, of geheimzinnig over doen, maar ik vind het gewoon lastig..

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 06 aug 2010 13:28

Tsja het lijkt wel een soort taboe te zijn ofzo soms.
Ik hoop gewoon oprecht voor iemand dat het niks ernstigs is.
En niemand gaat voor de lol naar de dokter of het ziekenhuis, dat snap ik ook wel.
Maar je bent toch vrij om aan te geven dat het in orde is, of dat je er verder niets over kwijt wilt?
Daar moet je je niet bezwaard over voelen hoor.
Of je zegt gewoon: niet iedereen die naar een gyn gaat is daar vanwege een zwangerschap, en wat ik daar moest doen houd ik liever voor mezelf.
Al blijf ik persoonlijk het meest voor openheid (tot bepaalde hoogte). Mensen hoeven niet overal details van te weten, maar een tipje van de sluier oplichten kan een hoop roddels / denkpatronen voorkomen. En volgens mij vinden de meesten dát nou juist vervelend toch?
pobody's nerfect

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 06 aug 2010 16:01

Wij hebben het meerdere malen meegemaakt dat we er niet onderuit kwamen tegen iemand te zeggen naar het zh te moeten.
Die mensen vroegen dan ook: er is toch niets ernstigs?
Voor mij kwam die vraag toch wel zo over dat ik er niet onderuit kon om het te vertellen.
En tuurlijk onze kindwens is geen geheim, maar soms wil je het ook niet zomaar op straat gooien en wil je er niet altijd over praten.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 aug 2010 12:54

Onze kinderwens is ook geen geheim. Maar het is lastig, hoe ga je er mee om? Hoe laat je mensen weten dat. Wat mij vooral bezig houdt is dat we nog niet lang getrouwd zijn (19 maanden ong.). Want je krijgt dan toch vrij vaak te horen: Jullie zijn nog niet zo lang getrouwd en er zijn stellen die 2 jaar bezig zijn en dan pas zwanger zijn/raken. Maar wat weet jij/ik van wat er schuil gaat? Er kunnen allerlei (lichamelijke/medische) zaken zijn waardoor het moeilijk gaat of waardoor het niet gaat zoals het moet gaan.

Een gedichtje wat ik tegen kwam:

Dromen, doen we elke nacht weer
Dromen, doen we keer op keer

Dromen, over een klein wonder
Dromen, over een toekomst o zo bijzonder

Dromen, om een kinderwens
Dromen, tot hoever is onze grens?

Dromen, dromen en nog eens dromen
Wanneer zal onze wens uit komen?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 aug 2010 13:00

Onze kinderwens is ook absoluut niet geheim voor niemand niet. Wij hebben zelf besloten om pas na 2 jaar naar de HA te gaan ik ben in april 2008 met de pil gestopt en april 2010 zijn we naar de HA gegaan.
Je ''mag'' na een jaar al naar de HA wij wilden dit zelf niet omdat we nog geen zin hadden in de medische molen en omdat we samen ook erg genieten van het getrouwde leven.

Toen wij naar de HA geweest zijn hebben we het ook gewoon verteld tegen onze ouders,broers,zussen en beste vrienden. En als het er over komt met andere mensen vertellen we het gewoon.

In Januari ben ik begonnen met afvallen om de HA voor te zijn want anders was hij daar toch wel over begonnen omdat overgewicht een reden kan zijn van het niet zwanger raken.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 16 aug 2010 14:48

Hoe gaat het met iedereen die een kinderwens heeft?
Hopelijk is er mooi nieuws te melden en anders sterkte voor degenen bij wie er verdriet is, of oude teleurstellingen nog vaak de kop op steken!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 aug 2010 15:04

Mijn man en ik weten nog niet zo goed hoe we verder moeten en waneer we aan de bel gaan trekken etc. Het is voor mij nogal een drempel om naar de huisarts te gaan.

We blijven bidden.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 aug 2010 15:13

Sterkte Evelien, Gewoon pas gaan als jullie er alle twee aan toe zijn wij hadden er ook absoluut geen zin in omdat we geen ''gedoe'' wilden.
Maar hebben uiteindelijk gezegd in januari als we eind april nog niet in verwachting zijn gaan we naar de HA dat hebben we ook gedaan was wel erg fijn (scheelt dat we een super leuke HA hebben)
Viel trouwens 100% mee hoor ik zag er ook erg tegenop.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 aug 2010 17:22

Sterkte Evelien (en man).

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 aug 2010 20:14

LauraC schreef:Sterkte Evelien (en man).

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 aug 2010 20:17

Dank jullie wel.

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 16 aug 2010 20:55

Evelien veel sterkte ook voor je man, lijkt me idd erg lastig om die stap te zetten. Heb je een huisarts waar je fijn mee kan praten?

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 17 aug 2010 08:25

Sterkte, Evelien! (en alle anderen die zo graag een kindje zouden willen krijgen)
8>)

Terug naar “Archief”