Homofilie 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meboy

Berichtdoor meboy » 09 jun 2008 16:21

Goofy :shock: je reageert op een niet bestaand standpunt.

Maar als je de behoefte hebt om me te doden: stuur ff een pb'tje dan krijg je mijn adres. Kies je wel iets snels uit qua wapen?

Is mijn leven geworden tot een offer. Een offer wat ik brengt voor de gemoedsrust van anderen. De ander die zou moeten steunen op het offer van Christus, teert op mijn lichaam dat voor hen verbroken wordt…? zoiets?

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 09 jun 2008 16:39

meboy schreef: Hetero's kunnen van homo's leren dat die genadegift zo ruim is dat hij zelfs de homo's toevalt.

Uhm, lees het nog eens door, kun je zelf ook zien hoe lomp dat klinkt? Als in: zelfs iets walgelijks als een homo kan nog genade krijgen...

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 09 jun 2008 16:41

goofy1978 schreef:Lev 18,22
Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.

Lev 20,13
Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

Lees je dit ook anders zodat het beter in je straatje past?
Mannen mogen geen sex hebben al liggen er 10 vrouwen bij.
In lev 20,13 lees je ook dat beiden gedood moeten worden, daar word de vrouw niet mee bedoelt.
*gaapt*

meboy

Berichtdoor meboy » 09 jun 2008 16:45

hmm Als je het zo wilt lezen. Vaak werkt het zo, dat heb je zelf in de ger. gem. in Ned. vast ook ervaren. Maar waar maak jij je druk om? Weet je hoe lomp het is om niet in genade te geloven?

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 09 jun 2008 16:49

meboy schreef:Even voor de helderheid ik geloof niet dat de teksten cultuurgebonden zijn.

De antihomoteksten? Die zijn zeer cultuurgebonden...

Even een heel korte bloemlezing:
In japan werd homoseksualiteit als zo natuurlijk gezien dat het woord homo tot vrij recent niet eens bestond.

De meeste indianen beschouwden holebi's als het natuurlijke derde geslacht

Romeinse en Griekse cultuur hoef ik niet over uit te wijden.

Polynesië Acceptatie

Boeddhisme en Taotisme: Geen tot milde afkeuring (als in het is niet de bedoeling) maar geaccepteerd.

Afrika: weinig over bekend maar wel aanwijzingen dat het geaccepteerd genoeg was om hier en daar openlijk voor te komen

Egypte: wss Officieel afgekeurd, maar officieus geaccepteerd genoeg. Sterke aanwijzing dat dit de cultuur was met het oudst bekende homohuwelijk.

En zo kan ik wel even doorgaan. Abrahamitische homofobie is eerder een uitzondering dan een regel. Enkel jammer dat de religievariant zo verbreid voorkomt.
Laatst gewijzigd door MarinusCopy op 09 jun 2008 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 09 jun 2008 16:56

meboy schreef:Goofy :shock: je reageert op een niet bestaand standpunt.

Maar als je de behoefte hebt om me te doden: stuur ff een pb'tje dan krijg je mijn adres. Kies je wel iets snels uit qua wapen?

Is mijn leven geworden tot een offer. Een offer wat ik brengt voor de gemoedsrust van anderen. De ander die zou moeten steunen op het offer van Christus, teert op mijn lichaam dat voor hen verbroken wordt…? zoiets?

Er word hier soms gereageerd dat God sex tussen mannen niet zou verbieden.
Ik laat de teksten zien die dat tegenspreken,wat men er zelf mee doet kan me niet schelen.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 09 jun 2008 17:00

goofy1978 schreef:Lev 20,13
Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

Barbaars....

Edit: barbaars dekt de lading wel
Laatst gewijzigd door MarinusCopy op 09 jun 2008 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.

meboy

Berichtdoor meboy » 09 jun 2008 17:03

MarinusCopy schreef:
meboy schreef:Even voor de helderheid ik geloof niet dat de teksten cultuurgebonden zijn.

De antihomoteksten? Die zijn zeer cultuurgebonden...

Je interpreteert het begrip cultuurgebonden verkeerd, dat neem ik je niet kwalijk omdat het een beetje refo-taal is.

cultuurgebonden wil in dit verband zeggen dat je gelooft dat de zeggingskracht die er van deze tekst uitgaat beperkt is tot een specifieke periode in de bijbel en geen zeggingskracht heeft over christenen die in deze tijd de bijbel volgen.

Niet cultuurgebonden betekend dus dat je als chrsten gelooft dat de tekst ons in deze tijd nog steeds iets te zeggen heeft.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 09 jun 2008 17:07

meboy schreef:Niet cultuurgebonden betekend dus dat je als chrsten gelooft dat de tekst ons in deze tijd nog steeds iets te zeggen heeft.

Oh, op die manier. Dan heb je wel gelijk..... Maar dat geld dus ook voor het gebod om homo's af te maken dan.

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 09 jun 2008 17:09

Matthéüs 5
18 Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet één jota noch één tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.

Wat toen in het OT stond heeft God nooit ingetrokken, dus geld dat nu nog steeds voor Hem.
Laatst gewijzigd door goofy1978 op 09 jun 2008 18:57, 2 keer totaal gewijzigd.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 09 jun 2008 17:21

*Verwijderd in verband met wijziging van post door de gebruiker*

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 09 jun 2008 17:22

Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 09 jun 2008 17:23

Afbeelding

meboy

Berichtdoor meboy » 09 jun 2008 17:23

@ Marinus,

Je ziet het antwoord van mijn liefdevolle mede christenbroeder hierboven wat met veel liefde, blijdschap, vrede, verdraagzaamheid, barmhartigheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid en matigheid wordt opgeschreven.

sela

Berichtdoor sela » 09 jun 2008 17:25

Terug naar “Archief”