Koken, bakken, etc.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 02 mei 2008 19:33

Gerdien B. schreef:Dat ken ik nog van vroeger. Wij waren dol op vlees.
Mijn moeder heeft de regel ingestelt: wie zijn bord leeg heeft (aardappels en groenten) krijgt vlees. Toen ging het stukken beter en aten we ook sneller. Wie het eerst zijn bord leeg had, kon de grootste gehaktbal uitzoeken :lol:

Zo doen wij het ook, alleen niet zelf vlees uitzoeken omdat onze oudste soms wel 3 x zijn bord laat volscheppen. Zou hij heel vaak het kleinste stuk vlees krijgen terwijl hij het meeste eet. Groenten eten de kinderen hier van kleins af aan. Nooit geen problemen mee gehad tot voor een tijdje terug. 2 Willen bijna geen groenten meer ook niet in de nasi/macaroni e.d. en dan ook geen vlees erin. Eten op dit moment droge rijst en macaroni :roll:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 02 mei 2008 20:57

Memmem schreef:
Gerdien B. schreef:Dat ken ik nog van vroeger. Wij waren dol op vlees.
Mijn moeder heeft de regel ingestelt: wie zijn bord leeg heeft (aardappels en groenten) krijgt vlees. Toen ging het stukken beter en aten we ook sneller. Wie het eerst zijn bord leeg had, kon de grootste gehaktbal uitzoeken :lol:

Zo doen wij het ook, alleen niet zelf vlees uitzoeken omdat onze oudste soms wel 3 x zijn bord laat volscheppen. Zou hij heel vaak het kleinste stuk vlees krijgen terwijl hij het meeste eet. Groenten eten de kinderen hier van kleins af aan. Nooit geen problemen mee gehad tot voor een tijdje terug. 2 Willen bijna geen groenten meer ook niet in de nasi/macaroni e.d. en dan ook geen vlees erin. Eten op dit moment droge rijst en macaroni :roll:

Die regel hebben wij ook eerst prak, en dan vlees.

Ach, en die fase van niet willen eten, dat duurt effe, maar niet aandringen het gaat gewoon over! Eerst was het : lusse niet krote.
Nu: isse sooooooooooooooo lekker krote.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 mei 2008 21:57

We mochten ook niet altijd kiezen, maar soms lukte het wel en dan moest je dus wel snel wezen, aangezien wij met 7 mensen waren :wink:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 mei 2008 15:48

wij eten dan altijd eerst het vlees, en dan pas de prak :wink: deden we allebei thuis ook.
Ik probeer wel zo'n 3 a 4 keer per week verse groente te eten puur gewoon omdat het gezond is.

Voor degene die zaten te discusieren over patat en verse groente: Zie je wel eens de opvoedprogramma's voor kinderen?? Kinderen leven op patat, en fastfood gewoon omdat het lekker is. En bovendien zou het aangetoond zijn (dat zeg ik niet, maar dat schijnt zo te zijn...) dat de smaakpupillen aangetast zijn doordat ze teveel van dat soort "vreten" naar binnen werken! Hoeveel % dat waar is weet ik natuurlijk niet... Kijk, als een kind echt geen groenten lust is dan echt het alternatief patat en/of fastfood?? Ik heb geen ervaring met kinderen omdat ik ze simpelweg nog niet hebt.....
Sommige kinderen (en dat zie ik wel van dichtbij) teren gewoon op patat gewoon omdat het lekker is zodat ze de "vieze groenten" niet hoeven te eten. Kijk, je moet wel echt weten of ze het niet lekker vinden.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 mei 2008 17:19

kwebbel schreef:wij eten dan altijd eerst het vlees, en dan pas de prak :wink: deden we allebei thuis ook.
Ik probeer wel zo'n 3 a 4 keer per week verse groente te eten puur gewoon omdat het gezond is.

:shock: Ik weet dat meer mensen dat doen, maar vind het echt bizar. De combinatie van verschillende smaken maakt het toch juist lekker...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 mei 2008 17:21

Ik snap dat ook nooit: waarom het vlees altijd apart?! Wij hebben altijd gewoon eden bord met eten en dat eten we op. En het is juist lekker om alles door elkaar te eten...?!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 mei 2008 17:22

Als het huis in de fik vliegt tijdens het eten dan heb je tenminste je vlees al op :mrgreen:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 mei 2008 17:56

Wij eten het vlees er tegenwoordig na, want anders eet Sarah niet meer. Maar normaal gesproken schep ik in de keuken op, aardappels, vlees en groenten op 1 bord, tegelijk.

Is verse groente nu echt zoveel gezonder dan een pot? Volgens mij valt dat echt wel reuze mee!!

Patat, 1 keer in de week vind ik echt max, deden we thuis ook altijd. Ik maak het eten liever lekkerder met een sausje of een salade van komkommer en tomaat.
Ik heb in mijn omgeving echt nog nooit gezien dat kinderen iedere dag patat aten en nooit groenten omdat ze dat zo vies vonden. Tja als je aan je kind vraagt wat hij wil eten zal het patat, pannekoeken of pizza oid zijn, logisch maar je moet je kind ook niet iedere dag laten kiezen.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 05 mei 2008 18:04

Ik snap ook niet dat het vlees apart moet. Kvind dat zoooo saai!
Alles bij elkaar dat maakt het lekker.
Kvind heel irri als ik bij mensen ben en ik moet eerst m'n vlees op eten, ik mis het dan bij de rest van de maaltijd....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Maaike

Berichtdoor Maaike » 05 mei 2008 18:05

Lalage schreef:
kwebbel schreef:wij eten dan altijd eerst het vlees, en dan pas de prak :wink: deden we allebei thuis ook.

:shock: Ik weet dat meer mensen dat doen, maar vind het echt bizar. De combinatie van verschillende smaken maakt het toch juist lekker...

Wij doen het thuis vaak ook, eerst vlees, dan de rest.
Toen ik op kamers zat, deed ik het wel allemaal bij elkaar. Het een vind ik niet lekkerder dan het andere. Ach, wat maakt het uit hoe je je eten eet, als je er maar van geniet.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mei 2008 18:10

Wij deden thuis ook altijd eerst vlees dan de rest. Maar nu doen we dat nooit meer. Alles bij elkaar gewoon. Al vind ik dat soms irritant, dan wil ik mijn hamburger met veel curry, maar dat vind ik dan bij de groenten weer niet lekker.
Hier staat de macaroni op. Met veel groenten. handig als ik restjes groenten heb, die gaan gewoon door de macaroni.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 05 mei 2008 18:17

Hier maakt men vaak een grote pan eten met alles door elkaar. Dus stukjes aardappel, heel fijn gesneden groenten, brokken vlees, tomatensaus erdoor en mixen maar.
Als ik vertel hoe de mensen in NL eten, dus aardappels, groenten en vlees op een bord, maar wel apart van elkaar, dan vinden ze dat best raar. Hoewel, de wat jongere generatie doet dat nu ook wel af en toe, maar het wordt nog wel als echt 'westers' beschouwd.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 mei 2008 18:41

lammetje schreef:Is verse groente nu echt zoveel gezonder dan een pot? Volgens mij valt dat echt wel reuze mee!!

In een pot zit wel vaak veel zout. Diepvriesgroenten zijn even gezond als verse, omdat ze meteen na het oogsten ingevroren worden.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 mei 2008 19:24

Bij ons thuis werd het enkel gedaan om ons aan het eten te krijgen van groenten. Later is dat ook weer terug gedraaid en kregen we alles te gelijk. Nu doe ik dat ook

over eten gesproken... misschien moet ik mijn eten is op gaan warmen 8-[
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 05 mei 2008 19:32

Ah, dat herken ik. Als klein ukkie zat ik soms kokhalzend boven 'n bordje aardappelen met groente. Maar ja, je wist dat het vlees opleverde. :D Wel een goede manier om een kind groente te leren eten, vind ik..
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Terug naar “Archief”