Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor Galateia » 23 mei 2011 05:33

meribel schreef:voor mij als moeder speelt er echter nog een ander argument: ik vind het heerlijk om mijn kleine kleutertje tussen de middag even te zien en mee te kletsen, want ik vind zo een hele dag zonder haar best lang...daarom is smiddags thuis eten fijn ( vooral voor mij dus!) want voor haar maakt het echt niet uit.....
ik denk dat dat argument ook speelt maar de meeste moeders daar niet graag voor uitkomen?

Nou, het zou de dag veel makkelijker maken, als kindlief op school zou eten. Dat zou ineens heel veel meer ruimte geven tot bijvoorbeeld meer werken, het zou ontzettend veel gedoe schelen. Ik vind het echt wel heerlijk en mijn man ook, hoor, om hem 's middags thuis te hebben, maar het zou makkelijker zijn als hij op school bleef.

Wat er bij ons meer achter zit, is het feit, dat we onze kinderen meer dan alleen het gevoel willen geven, dat ze bij ons een thuis hebben. Voor mij geldt, dat ik dat gevoel vroeger altijd zo ontzettend gehad heb en daar genoot ik van. Toen ik in groep 4 zat, zijn we verhuisd en woonden we ineens op 20 minuten loopafstand van school. Fietsen naar school mocht nog niet (te gevaarlijke wegen, enzo). Een goede basisschool in die wijken in Rotterdam was uniek en we wilden zelf graag ook op onze school blijven. We zijn nooit overgebleven. 4 kinderen renden tussen de middag naar huis, we hadden thuis nauwelijks de tijd om rustig te gaan zitten voor ons eten. Maar overblijven? We peinsden er niet over. Het mocht wel, hoor, maar we gingen veel liever naar huis. Zelfs als onze ouders er een keertje niet waren, dan liepen/renden we naar huis en aten zelf thuis even een boterham om vervolgens 20 minuten terug te lopen naar school.

Ik denk dat ik vanuit die eigen ervaring me ook gewoon niet kan voorstellen, dat ik mijn kind op school wil laten eten. Ik vond er zelf namelijk niks aan, mijn broers en zus ook niet. We hadden toch een thuis? We gingen daar wel naar toe. En wij waren echt heel zelfstandige kinderen, hoor.

Maar goed: voor mij zit dat er vooral achter.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 23 mei 2011 08:14

Onze kinderen kwamen ook altijd thuis om te eten tussen de middag, dat ging dan wel met halen en brengen met de auto, anders was er te weinig tijd.
Maar vanwege gezinsomstandigheden zijn ze vorig jaar begonnen met overblijven tussen de middag.
Dat vonden ze eerst niet zo leuk, maar nu mochten ze kort geleden opnieuw kiezen.
Of overblijven tussen de middag, of gewoon weer thuis eten, omdat dat nu weer gewoon kon.

Maar thuis eten is geen optie meer, ze vinden het overblijven veel te leuk :D , dan heb je tenminste nog tijd om te spelen tussen de middag, en als je thuis eet, is er bijna geen speeltijd meer, volgens de kids.

Maar goed, ieder kind is weer anders, iedere situatie is anders, volg gewoon je eigen gevoel. 8)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 mei 2011 08:38

Hier zit een pc en een ob school met daarnaast een bso, die kinderen ophaalt om tussen de middag met ze te gaan eten die willen overblijven. Maar er komt hier een abc school. Ik ben benieuwd.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 23 mei 2011 11:13

Helaas kan Ilona niet naar de school van onze keuze. Ze komt dan op een wachtlijst te staan.
Niet omdat er zoveel kindjes zijn (eerder te weinig...), maar omdat we niet gereformeerd zijn. :/
Op die school blijven alle kindjes standaard over.

Maar nu moeten we dus een andere school kiezen.
Hebben dan 2 andere scholen, waar we tussen twijfelen.
Allebei niet echt om de hoek. Dus ze zou moeten overblijven.

Bij de ene school kost overblijven 2,50 per keer. (woensdag vrij)
bij de andere 1,50 per keer (of 50 euro per dag per jaar). (woensdagmiddag en vrijdagmiddag vrij)

Grmpf. Was er maar een chr. school in de buurt.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 mei 2011 12:17

Is er geen goede openbare of katholieke school in de buurt, AG? Als ik zou moeten kiezen tussen een matige christelijke school en een goede openbare school, dan zou ik zeker voor de openbare gaan. Enne: is die wachtlijst zeg maar groot? Wie weet is er tegen die tijd toch iets mogelijk?

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 23 mei 2011 12:23

Een spartaanse Agoge is ook zeer aan te raden voor jonge jongens. :wink:
Nee maar ik maak geintjes, zelf heb ik op een openbare bassisschool gezeten.
Jaren later kwam ik erachter dat het onderwijs daar echt top was, ook lessen met levensovertuiging(de kinder naam voor filosofie)het is wel zo dat je ook lessen over islam jodendom hindus etc krijgt. Dus als je dat wilt vermijden zou ik toch kijken voor een chr school.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 23 mei 2011 12:57

In de zaterdagkrant van het R.D. staat een stuk over Zweden, dat het op school eten en naar de buitenschoolse opvang helemaal niet zo goed is, als iedereen denkt/dacht!

Onze kinderen eten wel over, omdat ik me anders enorm moet haasten, het is 'maar' 10 min. heen met de auto, maar je mist toch al gauw een klein halfuurtje zo, en dat is te veel om rustig te eten.

Vooral voor de jongste die op school zit, vind ik het niet leuk, ze heeft echt heel lang moeten wennen.
Nu gaat het gelukkig beter, maar als ik zou moeten kiezen, zou ik ze liever thuis hebben!

Buitenschoolse opvang vind ik zielig voor de kinderen :oops: als ik naar mijn kinderen kijk, dan willen ze hun verhaal kwijt bij mama en als ze daarop tot 5 uur/half 6 moeten wachten...nee, dat is nix voor mijn kids :D

AG: en als je onderschrijft dat je akkoord gaat met hun regels?
Dat is bij ons op school zo: School met de Bijbel. er zitten kinderen op van de Ger.Gem, HHK maar ook die thuis 'nergens' aan doen. Als ze de regels ondertekenen zijn die kinderen welkom!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 mei 2011 13:20

meribel schreef:voor mij als moeder speelt er echter nog een ander argument: ik vind het heerlijk om mijn kleine kleutertje tussen de middag even te zien en mee te kletsen, want ik vind zo een hele dag zonder haar best lang...daarom is smiddags thuis eten fijn ( vooral voor mij dus!) want voor haar maakt het echt niet uit.....
ik denk dat dat argument ook speelt maar de meeste moeders daar niet graag voor uitkomen?

Ik vind het verschrikkelijk dat ik straks mijn hummel van 4 tussen 9 en 3 niet zie! En daar maak ik geen geheim van ;)
Net drama met wegbrengen naar psz, moest er bijna zelf van huilen :oops:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 23 mei 2011 13:39

AG: Oei, dat is wel lastig zeg.
Dat word nog even heel hard nadenken en alles tegen elkaar afwegen.
Wil je toch iets meegeven, maak je geen zorgen dat je dochtertje dan wellicht over moet gaan blijven.
Dat heb ik ook alijd gemoeten en heb er nooit moeite meegehad, zo ook de andere kinderen bij ons thuis en vriendjes en vriendinnetjes.
Als je het van begin af aan moet dat weet je niet anders.
Succes hoor!

Aggg Laura, wat sneu.
Wat had hij dat hij zo verdrietig was??

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 mei 2011 13:45

Hij wilde niet ;) Vrijdag ook al niet, toen moest hij ook huilen maar zodra ik weg ga, kalmeert hij. Hij wil geen seconde bij me vandaan, reikt zelfs het wc papier aan ;) Ik probeer hem tegemoet te komen, maar een middagje school is ook goed voor hem.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 23 mei 2011 21:06

LauraC schreef:Hij wilde niet ;) Hij wil geen seconde bij me vandaan, reikt zelfs het wc papier aan ;)

Haha, Hannah ook niet, die mag standaard 1 papiertje afscheuren, anders gaat de hele rol er aan :mrgreen:
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 mei 2011 07:08

Waar is de tijd dat ik alleen op het toilet kon zitten :lol:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 mei 2011 07:37

Die tijd komt zodra je kids naar school gaan 8)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 mei 2011 07:38

O, dan zit ik nog jaaaaaren met publiek op het toilet :mrgreen:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 24 mei 2011 08:38

Dat is nog niet het ergste.. Het wordt pas gênant als er iemand voor de deur staat, dochterlief de deur opendoet en zegt: 'Mama zit nog even te drukken, als ze dr billen heeft geveegd komt ze wel hoor..' 8)

Terug naar “Archief”