Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 mar 2008 17:47

ligt eraan hoegroot je badkamer is! ik denk dat wij het met honderd euro haast wel redden! :lol:

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 26 mar 2008 17:51

Alleen tegeltjes zeker :roll:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 mar 2008 19:01

*|Scatie schreef:Alleen tegeltjes zeker :roll:

we hebben een doche van een bij twee of zoeiets! :lol: :lol:

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 26 mar 2008 19:19

Wij volgens mij 1.20 x 1.76 dus ook niet groot... maar wij willen 'm wat uitbouwen richting de overloop. Maar goed, beneden eerst dus het duurt nog wel even.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 mar 2008 21:00

jamillah schreef:We zaten gistermiddag lekker aan een bakkie koffie toen mn man ineens opsprong en riep: 'Nu weet ik waar het lek zit!'. Er drupte gewoon water langs het behang naar beneden! Wij hopen dat het lek in Boudin zn slaapkamer in de radiator zat maar helaasch. De leiding waar het lek zit zit ingemetseld in de verhoogde douchebak en moet er dus uitgesloopt als we de verwarming op Boudin's kamer nog weer willen gebruiken :?

Nu hebben we maar besloten om meteen de hele badkamer te slopen en een nieuwe te zetten. We willen het 1 en ander verbouwen zodat we een ligbad kunnen plaatsen. (een stukje van Boudin's kamertje meenemen, die is toch best groot)

Heeft iemand enig idee wat een nieuwe badkamer ongeveer kost? (bad/ badmeubel/ kranen/ betegeling)
En heeft iemand misschien tips waar je 'redelijk goedkoop' kan shoppen? We willen mbv de kluswijzer van de Praxis 8) proberen het zelf te doen, is dat verstandig?

Wij hebben elke keer als er een stuk sanitair in de aanbieding was bij Gamma en Karwei het gekocht. Ik dacht dat we iets van €2000 kwijt waren: kwartronde douchebak (die bij Gamma stukken goedkoper was als bij Karwei) douchewand, plee die in de muur hangt, tegels, wasbakje, kranen enz. Alles wat we hadden was met korting of in de aanbieding. We waren ook bij Sanidump geweest in Sliedrecht maar daar zijn de grote merken iets minder duur als bij andere sjieke showrooms. Wij zijn gewoon voo eigen merk spul gegaan en tot nog toe is het best. Het scheelt ook dat hij alles zelf gedaan heeft, tot tegelwerk aan toe.

Is jouw hub zo handig? Wil anders wel vragen of de mijne jouwe wil helpen? :mrgreen:

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 27 mar 2008 21:06

'Badenmarkt' in Emmeloord, is heeeeel goedkoop, en bijna alles op voorraad :)
Niet dat ik met badkamers bezig ben, maar mn zus heeft boerderij van m'n oma gekocht,en die zijn alles aan hte verbouwen, en ik ben met dr mee geweest om badmeubel enzow uit te zoeken! 8)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 27 mar 2008 21:17

Wij zaten met de bakamer zo ongeveer op 5000 euro, dan hebben we een douchebak een ligbad, fontein, zwevend toilet en natuurlijk de tegels omdat we zelf niet zo handig zijn hebben we dit alles laten doen dat zit ook bij die prijs.
De tegels komen bij de kwarwei vandaan, het bad hadden we van mp(zat gewoon nog in de verpakking, hadden hem voor een zacht prijsje).
O ja en afdingen he, dat werkt ook heel goed :mrgreen:

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 28 mar 2008 19:18

Boodschappen worden idd duurder! Volgens mij ga ik het wekelijks niet meer redden met 20 euro. Tenzij je nu echt het hoognodige koopt, maar ja af en toe wat lekkers is ook fijn.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 mar 2008 21:25

ik had pas voor ons de badkamer berekend, kwam op 6000 euro uit. Dan hebben we:

Ligbad met whirlpool
Douchescherm over de breedte van het bad wat dicht kan
Tegels
Zwevend toilet
Wastafel met kastjes
Radiator
Kranen
Vloerverwarming (2 m2)
lijm/voeg voor tegels
nieuw plafond met gipsplaten
witsel

Maar dan moet je het wel zelf zetten, anders komt er nog niets van 4000 bij als je het een beetje 'slecht' treft. Wij kennen gelukkig iemand die het misschien wel goedkoop kan doen, dat scheelt heel veel. De rest gaan we zelf doen! En als er dan iets scheef zit, jammer dan hoor, we hebben het wel zelf gedaan :D

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 29 mar 2008 21:39

Houd er ook wel rekening mee dat leidingen/electra/koppelingen etc. ook behoorlijk aan de prijs zijn. Dus als je van plan bent de boel heel anders in te delen en er dus veel leidingen verlegd moeten worden ben je zo een paar honderd euro meer kwijt.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 mar 2008 21:56

Bij drogisterijketen Schlecker zijn de Huggies erg goedkoop. Je kunt bij hen online je artikelen bestellen en vanaf € 15,00 komen ze het gratis thuisbezorgen.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 29 mar 2008 22:27

*Annet* schreef:Bij drogisterijketen Schlecker zijn de Huggies erg goedkoop. Je kunt bij hen online je artikelen bestellen en vanaf € 15,00 komen ze het gratis thuisbezorgen.

Ik heb even op de site gekeken maar kan geen Huggies vinden...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 apr 2008 10:44

nou das dan balen, ik had ze in de winkel.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 apr 2008 11:52

ik koop nooit weer huggies... hoe goedkoop ze ook zijn... p:)q p:)q

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 01 apr 2008 17:16

wij hebben nu onze keuken laten berekenen en laten schetsen (echt door een vakman).
Als alles goed gaat, laten we de bar staan (vinden we beiden mooi), de 3 kastjes gaan weg, daar komen twee onderkastjes voor terug, een gewone en een hoekkast, daarnaast een soort wijnrek/flessenrek en nog een kastje, daarnaast het gasfornuis en de koelkast.
Boven nog twee kastjes en een kastje om de afzuigkap te verbergen. tzt komen er wel foto's enzo.. we moeten het nu nog laten uitrekenen (we hebben een schets en de prijzen) en dan kunnen we bestellen!
Gelukkig werkt mijn man in een bouwmarkt, we krijgen nu ongeveer de helft van de totaalprijs korting!!! WAUWIE!! :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”