Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Kinderwens

Berichtdoor schelpje3 » 04 aug 2010 19:22

Kon er wel om lachen hoor, maar beetje zuurzoet :?
Het was voor mij een eyeopener om even na te denken alvorens te vragen: joh wat leuk, wat zie ik.
Nooit doen !

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 04 aug 2010 19:28

Evelien schreef:@Nita, of een t shirt met grote letters: NIET ZWANGER. :wink: (die neiging ga ik nu steeds meer krijgen om zo'n t shirt te gaan dragen).

:-oo k ga idd es op onderzoek voor zo`n shirt alvorens ik weer op controle moet...
maar al met al het is gewoon erg vervelend, want het is al lastig genoeg, en dan ook nog eens moeten zeggen dat je niet zwanger bent. En dan willen ze ook nog eens weten waarom je daar dan wel was. Ik vraag me steeds meer af waar al die mensen eigenlijk de brutaliteit vandaan halen. Als ik ze toch zie zitten bij de huisarts vraag ik toch ook niet waarom ga je naar de huisarts ](*,)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 aug 2010 19:29

Het werd aan mij gevraagd 10 weken na de geboorte van Cato ( terwijl ik haar op mn arm had) De letterlijke opmerking was; 'je bent toch niet weer...eeehhm' en daarbij werd het gebaar gemaakt van een bollende buik :roll: . Natuurlijk had ik nog een buik.... het kind was er net uit

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 aug 2010 20:03

nita schreef:
Evelien schreef:@Nita, of een t shirt met grote letters: NIET ZWANGER. :wink: (die neiging ga ik nu steeds meer krijgen om zo'n t shirt te gaan dragen).

:-oo k ga idd es op onderzoek voor zo`n shirt alvorens ik weer op controle moet...
maar al met al het is gewoon erg vervelend, want het is al lastig genoeg, en dan ook nog eens moeten zeggen dat je niet zwanger bent. En dan willen ze ook nog eens weten waarom je daar dan wel was. Ik vraag me steeds meer af waar al die mensen eigenlijk de brutaliteit vandaan halen. Als ik ze toch zie zitten bij de huisarts vraag ik toch ook niet waarom ga je naar de huisarts ](*,)

Ja logisch dat je het vervelend vindt en is ook heel logisch. Het is gewoon *piep* zeg maar.

*zucht waarom gaan mensen altijd maar denken en soms nog het ergste roddelen* :x of Gissen enzo.

Het lijkt nu wel of iedereen zwanger is.. ppfff een nichtje van m'n man is nu ook zwanger (is in afgelopen sept. getrouwd), ze vondt dat ze nog laat was (ze had graag nog eerder zwanger willen raken) :shock: .

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 aug 2010 20:35

Lijkt me moeilijk, Evelien. Hug voor jullie! En ook voor de anderen die hiermee te maken hebben.

Ik zou echt nóoit aan iemand vragen 'ben je soms zwanger?' (of woorden van gelijke strekking). Van thuis uit heb ik meer meegekregen 'het komt vanzelf uit' en als ze het je vertellen willen doen ze dat zelf wel...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 aug 2010 20:44

Tjonge, wat ontzettend onnadenkend he, van veel mensen. het komt ook niet in me op om zoiets te vragen aan iemand. Ik heb soms nog niet eens door dat iemand zwanger was als het kind er al bijna is ;) Zo weinig ben ik er blijkbaar mee bezig ;)
Sinds de geboorte van Jurian krijgen wij ook steeds vaker opmerkingen richting een 'broertje of zusje voor Jurian'. Daarom roepen wij aan iedereen die het wil horen dat we 1 kind fantastisch vinden, en echt heel graag ooit een tweede willen, maar dat we ook nog enorm genieten van Jurian alleen. En stel dat wij pas over een jaar weer willen denken aan een tweede of nu al, daar heeft niemand iets mee te maken, en dat horen ze dan vanzelf wel als we misschien echt in verwachting zouden zijn. Het zorgt er tot nu toe wel voor dat de vragen over die 2e gelukkig wat minder worden, iig door onze naaste omgeving.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 aug 2010 20:45

@ Nita; verschrikkelijk hé bij de gyneacoloog.. Ik voel me daar altijd zó zitten tussen de blije moeders en & zwangere vrouwen. En al die ogen die dan op je buik gericht zijn... Dat zijn ze volgens mij tenminste altijd...

Ik let er echt op wat ik aantrek als ik naar de gyn moet. Geen wijduitlopend jurkje/tuniekje o.i.d. :mrgreen:

@ Lechat; echt verschrikkelijk als mensen dat vragen! Zou het zelf ook nooit durven. Je weet nooit wat voor verdriet daar achter schuil kan gaan... Zoveel mensen gaan er vanuit dat kinderen krijgen zo vanzelfsprekend is... Pijnlijk!

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 04 aug 2010 23:21

@ missf, lijkt me vreselijk irritant. hoe oud is jurian nu?

@jannoek, klopt idd, maar het is toch eigenlijk belachelijk dat je na moet denken met wat je aantrekt, omdat mensen anders zouden kunnen denken dat. sorry maar ik zit daar echt niet voor mn pretje, en dan moet ik rekening houden met anderen.
pas wilde iemand weten waarom ik bij de gyn was geweest, toen ik zei dat dat prive was, vroegen ze of ik last van een SOA had... :?

wat zeggen jullie tegen mensen die willen weten waarom je bij de gyn bent geweest? negeer je het, zeg je is prive, of heb je niets mee te maken?

(misschien is het al besproken, ik ben aan het teruglezen, maar t is al 95 pagina`s lang dus ben daar even mee bezig :wink: )

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 aug 2010 08:31

Ik heb er zelf geen moeite mee als mensen dat soort vragen stellen. Ik geef gewoon antwoord. Wat ik wel beaam is dat mensen tegenwoordig vinden dat zij alles mogen/kunnen vragen. Wij krijgen nu regelmatig de vraag of en wanneer wij een derde willen. Ik ben daar zelf ook wel heel open in, dus dat verklaart misschien de vraag wel.

Ik heb er geen moetie mee om bij goede vrienden c.q. familieleden over kinderwensen etc. te praten als het gesprek daar aanleiding voor geeft. Al zou ik dat niet met iedereen doen. Met mijn schoonzus heb ik er bv nooit over gesproken, terwijl ik het vermoeden heb dat zij heel graag kinderen had gewild
( wij hebben het vermoeden dat mijn zwager ze niet wil). Zij zijn er zelf nooit over begonnen en ik verzwijg dat onderwerp dan ook.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 aug 2010 16:41

nita schreef:
kwebbel schreef:
nita schreef:mmh heel herkenbaar idd.

maar heb vooral ook last als er hier iemand over de vloer komt, en ik ben misselijk, of heb buikpijn, dat ze dan zeggen, is het zover? of ze zeggen kunnen we je feliciteren??
idd!! En dan zeggen ze: "Ja maar IK vind dat het hoog tijd word." of "Ik zou het zo leuk vinden als jij zwanger word!" :mrgreen: ik begrijp het op zich wel hoor maar wij leiden ons eigen leven.

@kwebbel ja sorry hoor, maar net alsof we dat zelf ook niet heel graag zouden willen. :(
precies :wink: maar doordat iedereen dus wel direct een rijtjeshuis heeft kunnen kopen en dus vrijwel snel zwanger kan (en MAG) worden dan heb ik des te meer moeite met m'n leven af en toe! Soms merk ik het niet maar soms wel (zoals nu)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 05 aug 2010 16:49

nita schreef:
kwebbel schreef:
maar heb vooral ook last als er hier iemand over de vloer komt, en ik ben misselijk, of heb buikpijn, dat ze dan zeggen, is het zover? of ze zeggen kunnen we je feliciteren??
idd!! En dan zeggen ze: "Ja maar IK vind dat het hoog tijd word." of "Ik zou het zo leuk vinden als jij zwanger word!" :mrgreen: ik begrijp het op zich wel hoor maar wij leiden ons eigen leven.

@kwebbel ja sorry hoor, maar net alsof we dat zelf ook niet heel graag zouden willen. :( [/quote] precies :wink: maar doordat iedereen dus wel direct een rijtjeshuis heeft kunnen kopen en dus vrijwel snel zwanger kan (en MAG) worden dan heb ik des te meer moeite met m'n leven af en toe! Soms merk ik het niet maar soms wel (zoals nu)[/quote]

toen ik dit las kwebbel, had ik een gevoel, waarvan ik denk dat jij dat gevoel heb, alleen omschrijven kan ik het niet. de juiste woorden kan ik nu ook niet vinden. daarom een dikke *HUG* voor jou

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 05 aug 2010 19:27

Dat heb ik nu nooit gemerkt dat mensen naar mijn buik kijken bij de gyn.
Als er mensen zijn die vragen wat ik op die afdeling deed zou ik dat gewoon zeggen.
Heb niet zoveel geheimen :mrgreen:
Al vind ik wel dat sommige mensen brutaal en vrij zijn.
Zou zelf nooit zomaar vragen of iemand zwanger is of wat er aan de hand is dat er een bezoek aan de gyn gebracht moest worden.

STERKTE kwebbel!!!

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 05 aug 2010 19:47

Tuinfluiter schreef:Dat heb ik nu nooit gemerkt dat mensen naar mijn buik kijken bij de gyn.
Als er mensen zijn die vragen wat ik op die afdeling deed zou ik dat gewoon zeggen.
Heb niet zoveel geheimen :mrgreen:
Al vind ik wel dat sommige mensen brutaal en vrij zijn.
Zou zelf nooit zomaar vragen of iemand zwanger is of wat er aan de hand is dat er een bezoek aan de gyn gebracht moest worden.

STERKTE kwebbel!!!

misschien is het ook voor een groot deel het gevoel DAT ze kijken in plaats van dat ze ook werkelijk kijken..

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 aug 2010 20:28

dank je Tuinfluiter :) is fijn om te lezen dat er mensen meeleven!
en het is idd gewoon het gevoel DAT ze kijken. Er is zelfs familie dat stiekem tussen neus en lippen door naar m'n buik kijkt of zegt dat kinderen zo geweldig zijn. Jahaaaa dat weet ik.... *zucht*
het klinkt mss heel raar maar mensen gaan er vanuit dat je vruchtbaar bent en zeker als Christen zijn denken ze dat je maar gauw zwanger wordt omdat men jong trouwt. Maar ik weet niet eens of ik dat wel ben! Men gaat er maar van uit dat het allemaal maar kan en wil en mag en lukt. Voor t zelfde geldt 'lukt' het niet..... tsja......
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 05 aug 2010 23:02

blompje schreef:Zijn hier mensen met ervaring m.b.t. ovulatietesten?

Wij zijn al een tijdje bezig, maar na een miskraam en periodes van wachten begint het verlangen erg groot te worden naar een kindje. We willen daarom wat meer gaan doen.. dus eens gaan testen.. Maar op internet zie je zoveel merken/prijsverschillen, dus misschien zijn er mensen die er ervaring mee hebben?

Ik heb ook ovu-testen gebruikt, ClearBlue en van die goedkope dipsticks van internet. Ik vond die dipsticks niet werken, dan moet je vergelijken of het streepje nu wel of niet duidelijker is als de vorige dag. ClearBlue is duur, maar is veel duidelijker. Een beetje duidelijkheid over mijn cyclus was me op dat moment heel veel waard, dus had ik er een paar tientjes voor die testen best voor over :wink:

Terug naar “Archief”