Koken, bakken, etc.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 01 mei 2008 21:38

Als het gezond is om 7 dagen per week 200 gram groente te eten, dan doe ik mijn best om dat te halen... Zou ik met kidz ook doen. En als ze het niet lekker vinden, dan doe ik er wel een lekker sausje bij ofzo. Dat is dan wel minder gezond, maar krijgen ze toch de groente binnen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 mei 2008 08:55

Lalage schreef:Hoe kan je nou alle groenten vies vinden? Dan kan je moeder niet koken ofzo...

Aaah komop, neem het alsjeblieft niet zo letterlijk! Er staat: als een kind groenten niet lekker vindt. Daar kun je van maken: als een kind geen enkele groenten niet lekker vindt, of: als een kind bepaalde groenten niet lekker vindt. Hou het dan gewoon op het laatste, dan is het toch goed?
Ik vond als kind weinig groenten lekker inderdaad.
Maar het ging mij erom, dat je persé groenten wilt eten als er kinderen logeren! Dat was mijn punt! Dat ik het dan onzin vind om persé groenten te moeten eten.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 02 mei 2008 09:01

Zelf luste ik weinig tot geen groenten en vind het nog niet echt lekker. Ik probeer nu wel in elk geval 5 keer per week groenten/ aardappels te eten en de kids lusten nu nog eigenlijk alles. Dat gezeur komt misschien nog als ze wat ouder zijn..

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 mei 2008 10:05

ik vind groente nog steeds niet lekker, en ik kan echt wel koken ofzo :? Vind de smaak van groente gewoon niet lekker, soms heb ik een opvlieging en eet ik opeens bloemkool en smaakt het nog goed ook, terwijl de volgende week het niet naar binnen gaat... niks met de zwangerschap te maken, want dat heb ik al mn hele leven! Maar in de macaroni, spaghetti, bami ed zitten er zoveel andere smaken aan dat ik echt mn hoeveelheid groente wel inhaal. Vanavond eten we dus weer bloemkool, eerlijk gezegd weet ik nu al dat ik daar maar 2 kleine stukjes van eet

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 mei 2008 11:14

Hmz... wij houden wel van groenten. Fruit vind ik lastiger... ik doe mijn best, maar vaak komt het er niet van. Het lastige is dat bijvoorbeeld appels ook snel melig worden, een verse appel is lekker maar na drie dagen geniet ik er niet zo meer van.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 02 mei 2008 11:41

Ik ben dol op groenten, manlief niet. Maar ik ben niet zo dol op fruit, manlief juist weer wel. Hij eet echt elke dag een berg fruit en daar zit hij dan van te genieten, ik eet elke dag een berg groenten en zit daar dan van te genieten.

Als avondeten eet ik regelmatig 2 soorten groenten. Dan heb ik een bord gevuld met bijvoorbeeld een berg bloemkool en een berg rode bieten. Of een berg andijvie en een berg spitskool. Noem maar op. Jammie, het gaat er zo in :mrgreen:

Dit had ik overigens als kind al. Ik at liever een berg groenten dan patat of pannenkoeken.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 mei 2008 11:42

ik ben dan wel weer een fruitmonster ja :mrgreen:

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 02 mei 2008 12:05

Ik ben dan een fruit en groentemonster... :D
Heerlijk. Ik eet van allebei graag.

Mij maak je het blijst met een lekker stuk fruit en goed veel groente. Ik snap niet wat mensen lekker vinden aan bijvoorbeeld spaghetti, saus en gehakt. Ik vind het zonder groente echt saai. Groente maakt de smaak.

Maar je moet wel van die smaak houden idd. Nu maakt het ook een verschil wat voor groente je hebt en hoe je ze klaar maakt...

Ik eet ook rustig 500gram groente op een dag, als het niet meer is...!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 mei 2008 12:17

Funlover schreef:Ik eet ook rustig 500gram groente op een dag, als het niet meer is...!

:shock: Eet je dan geen brood?

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 02 mei 2008 15:58

Lalage schreef:
Funlover schreef:Ik eet ook rustig 500gram groente op een dag, als het niet meer is...!

:shock: Eet je dan geen brood?

Jawel. Hoezo? :? 8) :wink:
's Avonds eet ik gewoon veel.....
Heb dan hele dag gewerkt, druk geweest, weinig gegeten en eet dan rustig 's avonds een hele bloemkool op. Ben in m'n eentje, en vind het altijd sund om de rest weg te gooien. Ik kan altijd maar beter niet teveel koken want ik eet het meestal toch wel op..
Heb 's avonds altijd reuze trek en moet dus ergens veel van eten en dan kan je het beste veel groente eten omdat dat gezond is....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 mei 2008 16:11

nou van de bloemkool die ik zojuist 'geslacht' heb kun je dan toch wel 3 keer eten, wij met ons gezin iig wel :mrgreen:

Ben benieuwd hoe het smaakt, eigenlijk wilde ik er ragout overheen mikken voor de smaak, maar vlieger vond het geen lekkere combinatie dus heb er nu een slavink bij gekocht. Eten we bijna nooit dus ik hoop dat het op tijd gaar is, vlees braden en bakken gaat hier nog wel eens verkeerd (nog helemaal rauw, of juist veeelste snel klaar) :oops: :lol:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 02 mei 2008 18:26

lammetje schreef:nou van de bloemkool die ik zojuist 'geslacht' heb kun je dan toch wel 3 keer eten, wij met ons gezin iig wel :mrgreen:

Ben benieuwd hoe het smaakt, eigenlijk wilde ik er ragout overheen mikken voor de smaak, maar vlieger vond het geen lekkere combinatie dus heb er nu een slavink bij gekocht. Eten we bijna nooit dus ik hoop dat het op tijd gaar is, vlees braden en bakken gaat hier nog wel eens verkeerd (nog helemaal rauw, of juist veeelste snel klaar) :oops: :lol:

Slavingen moet je lekker laten sudderen. Eerst goed aanbakken in boter, water erbij mikken en sudderen maar. Heerlijk :)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 mei 2008 19:18

Smurffie schreef:
lammetje schreef:nou van de bloemkool die ik zojuist 'geslacht' heb kun je dan toch wel 3 keer eten, wij met ons gezin iig wel :mrgreen:

Slavingen moet je lekker laten sudderen. Eerst goed aanbakken in boter, water erbij mikken en sudderen maar. Heerlijk :)

je ze waren heerlijk! en ongeveer gedaan wat jij zegt :) Sarah vond ze ook zo lekker dat ze geen bloemkool heeft gegeten :? Voortaan eet ze dus weer een kwartier eerder zodat haar eten op is als ze het vlees ziet :roll:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 mei 2008 19:21

Dat ken ik nog van vroeger. Wij waren dol op vlees.
Mijn moeder heeft de regel ingestelt: wie zijn bord leeg heeft (aardappels en groenten) krijgt vlees. Toen ging het stukken beter en aten we ook sneller. Wie het eerst zijn bord leeg had, kon de grootste gehaktbal uitzoeken :lol:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 mei 2008 19:30

Gerdien B. schreef:Dat ken ik nog van vroeger. Wij waren dol op vlees.
Mijn moeder heeft de regel ingestelt: wie zijn bord leeg heeft (aardappels en groenten) krijgt vlees. Toen ging het stukken beter en aten we ook sneller. Wie het eerst zijn bord leeg had, kon de grootste gehaktbal uitzoeken :lol:

Helaas snapt ze dat nog niet :? Maar ons toetje hebben we stiekem opgegeten terwijl ze al lekker aan het spelen was 8)

Vind koken trouwens opt moment helemaal niet zo leuk, ik eet liever salade met stokbrood ofzo.... Nog iemand lekkere tips om door een simpele salade te mikken?

Terug naar “Archief”