Moderator: Moderafo's
Denkertje21 schreef:Jort schreef: Als ik dan lees over 'gaypalace', 'stappen', etc., kan ik wel begrijpen dat dit veroorzaakt werd door de moeilijkheden mbt homofiele aard, maar dient overwogen te worden dat een dergelijke levensstijl niet bevorderlijk is voor het 'vromelijk tegen de homofiele zonde strijden'
Jammer dat je de clou dan toch niet hebt begrepen. Mijn hele leven heb ik geprobeerd in de pas te lopen met wat mensen -en naar ik dacht, God- van mij verwachtten. Tot aan deze heftige therapie toe... Pas daarna ben ik van de weeromstuit gaan stappen!!!
Nee, ik schuif niet de schuld in de schoenen van mijn omgeving. Maar de omgeving heeft met hun harde oordeel er wel toe bijgedragen dat ik juist de andere kant uitging. Ook wat jij nu doet, kan zo averechts werken, als God het niet verhoedt.
Ga nou eerst maar eens in liefde naar je homoseksuele broeder of zustere zitten. En probeer eens te luisteren i.p.v. te preken..
birdsong schreef:Jammer, 't is al weer afgelopen.
Iig geval geloven ze in Amerika dat je homoseksualiteit er uit kan meppen met een tennisracket. Sla elke dag maar 20x en je wordt genezen. Er zijn thuisstudies te koop: 1 voor jongens en 1 voor meisjes. Koop je ze beide, dan krijg je korting. Een spoedcursus genezing in 2 weken; kosten 2000 dollar.
30% van de homoseksuelen daar schijnt er op zo'n manier van af te komen. 30% gedeeltelijk en de overige niet.
Gewoon te zot voor woorden........ 't draait alleen maar om geld. Maar wel booming business daar!
Aragorn schreef:Jort, is het nu echt zo relevant om dat onderdeel uit het hele verhaal te pikken als dat ook nog eens tot het verleden behoort?
T. Lindeman schreef:birdsong schreef:Jammer, 't is al weer afgelopen.
Iig geval geloven ze in Amerika dat je homoseksualiteit er uit kan meppen met een tennisracket. Sla elke dag maar 20x en je wordt genezen. Er zijn thuisstudies te koop: 1 voor jongens en 1 voor meisjes. Koop je ze beide, dan krijg je korting. Een spoedcursus genezing in 2 weken; kosten 2000 dollar.
30% van de homoseksuelen daar schijnt er op zo'n manier van af te komen. 30% gedeeltelijk en de overige niet.
Gewoon te zot voor woorden........ 't draait alleen maar om geld. Maar wel booming business daar!
Ja dat is nou typisch Amerika, zoals Till Lindemann al zei: America: a sick country!
Jort schreef: Dit is de omgekeerde wereld. Mijn reactie, die ik trachtte voorzichtig en vragenderwijs te geven, wordt misverstaan als een "hard oordeel", een suggestieve term als 'preken' wordt door jou niet geschuwd om mijn reactie de grond in te boren en vervolgens wordt door jou gesuggereerd dat ík het dadelijk heb gedaan als je weer naar gaypalace gaat.
Als alleen reacties mogelijk zijn die door jou gewenst zijn en vervolgens een andersoortige reactie uistluitend onder aanroeping Gods gelezen kan worden door jou, gezien je "als God het niet verhoedt", zal ik niet meer reageren. "God verhoede". Sterkte ermee! (en dat bedoel ik niet cynisch).
Jort schreef:Aragorn schreef:Jort, is het nu echt zo relevant om dat onderdeel uit het hele verhaal te pikken als dat ook nog eens tot het verleden behoort?
Ik had de vrijmoedigheid om dat onderdeel "uit het hele verhaal te pikken" en vragenderwijs een aantal opmerkingen te maken naar aanleiding daarvan, omdat deze mensen zelf hun levensgeschiedenis op internet zetten om daarmee een bepaalde zaak te illustreren. Een zaak waarvan men kan afvragen, of er een representatief beeld van wordt geschapen aan de hand van drie verhalen -als we het dan toch over relevantie gaan hebben!
Dat neemt niet weg dat ik niet respecteer en waardeer dat deze mensen het aandurven hun verhaal te posten -integendeel! Maar blijkbaar stoorde ik de droom van Birdsong: "Jammer 't is al weer afgelopen". Jammer dan. Maar nee, ik zie niet in waarom er de vraag moet worden gesteld naar de relevantie terwijl ik bij de inhoud vragen wilde stellen.
Jort schreef:Aragorn schreef:Jort, is het nu echt zo relevant om dat onderdeel uit het hele verhaal te pikken als dat ook nog eens tot het verleden behoort?
Ik had de vrijmoedigheid om dat onderdeel "uit het hele verhaal te pikken" en vragenderwijs een aantal opmerkingen te maken naar aanleiding daarvan, omdat deze mensen zelf hun levensgeschiedenis op internet zetten om daarmee een bepaalde zaak te illustreren. Een zaak waarvan men kan afvragen, of er een representatief beeld van wordt geschapen aan de hand van drie verhalen -als we het dan toch over relevantie gaan hebben!
Jort schreef:T. Lindeman schreef:birdsong schreef:Jammer, 't is al weer afgelopen.
Ja dat is nou typisch Amerika, zoals Till Lindemann al zei: America: a sick country!
Het komt zeker door Bush?
Typisch Europese reactie.
meboy schreef:@ Jort
Het gaat niet zozeer over je oprechte intentie. De discussie gaat vaak in golven op en neer. Van theologisch / ethisch naar menselijk / pastoraal. We komen net uit een groot deel waarin het over de theoretische kant ging. Op dit moment werden er twee zeer emotionele post geplaatst.
Je geeft aan daar respect voor te hebben. Dat is mooi. Daarnaast plaats je enkele kanttekeningen, opzich niets mis mee. Maar deze twee personen hebben hun hele hebben en houwen in hun post gestopt, de essentie van die posts was niet hun misstappen (als je goed leest zie je ook dat ze dat in zekere zin beamen, Denkertje zegt bv. zelf: ik liet God los maar Hij liet mij niet los). Maar de liefde en menselijkheid en zorg en echte hulp die ze zo graag hadden ervaren zodat ze niet die emotionele rollercoaster hadden hoeven doorgaan.
Op dat moment is er even geen plaats voor nuances, voor schuldvragen. Hoe precies en netjes geformuleerd ook. Op dat moment is er ruimte voor ontmoeting, elkaar in de ogen kijken en op zoek gaan naar herkenning. En zodra die herkenning en erkenning gevonden is dan komt de ruimte voor het gesprek op de millimeter vanzelf.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten