Beroepingswerk binnen Refoland.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 dec 2008 22:17

Maaikje schreef:GG Emmeloord heeft ds. Mulder beroepen(geen idee welke, volgens mij zijn er 2 van dat soort).

:mrgreen:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 10 dec 2008 14:06

LeChat schreef:Het is inderdaad ds. P. Mulder, maar zo vanzelfsprekend is dat niet, hoor. Ds. F. Mulder krijgt tegenwoordig ook met enige regelmaat beroepen...

Als de gemeente "links" in het spectrum ligt is het P.
Ligt de gemeente meer "rechts" in het spectrum dan is het F.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 dec 2008 14:25

Ik ben niet bekend met (de ligging van) de gemeente van Emmeloord.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Maaike

Berichtdoor Maaike » 10 dec 2008 15:33

Links of rechts zegt me niet zo veel, licht of zwaar meer :wink: En wij zijn 'licht'.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 dec 2008 14:11

Mag een ds. ook overstappen van Hervormd naar bijv. Chr.Gereformeerd of niet ? Ik heb het nog nooit meegemaakt, mij lijkt het dat het niet kan maar als het WEL kan zijn daar dan nog regels voor ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 12 dec 2008 14:32

kwebbel schreef:Mag een ds. ook overstappen van Hervormd naar bijv. Chr.Gereformeerd of niet ? Ik heb het nog nooit meegemaakt, mij lijkt het dat het niet kan maar als het WEL kan zijn daar dan nog regels voor ?

Een hervormde ds. wordt niet beroepen in een CGK. Een hervormde ds kan wel overgaan naar de CGK en vervolgens binnen onze kerken beroepbaar worden gesteld. Voordat zo iemand beroepbaar wordt gesteld, wordt wel eerst onderzoek gedaan naar de beste man. Stel dat hij vrijzinnig is, dan komt hij in onze kerken echt niet aan de bak... :)
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 dec 2008 07:49

Ds. Tanis heeft bedankt voor 2 gemeentens. Ik weet niet meer welke. Maar het werd gisteren van de kansel afgeroepen.

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 26 dec 2008 15:01

Ds Reinders heeft het beroep naar Staphorst aangenomen. Hij heeft vandaag op beroep gepredikt en daarna direct bekend gemaakt.
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

blaarkop
Mineur
Mineur

Berichtdoor blaarkop » 26 dec 2008 21:13

zoiets past echt bij DS Reinders zakelijk
Maar goed voor de grote gemeente van Staphorst dat er weer een opvolger komt al is het wel heel anders dan Ds Tj de Jong

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 27 dec 2008 17:44

blaarkop schreef:zoiets past echt bij DS Reinders zakelijk
Maar goed voor de grote gemeente van Staphorst dat er weer een opvolger komt al is het wel heel anders dan Ds Tj de Jong

Ken je ds Reinders dan? Hoezo is hij zo heel anders. Maar das niet erg want zou niet goed wezen als je telkens een zelfde soort dominee krijgt.
Ik ben toch eigenlijk wel blij dat we nu eens een ander krijgen. 16 jaar een zelfde dominee is best lang :wink:
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 29 dec 2008 11:18

Ds. Terlouw heeft voor GG Bodegraven bedankt.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 29 dec 2008 18:11

Ds. A. A. F. van de Weg doet intrede in Soest

29-12-2008 09:13 | Van een medewerker

SOEST - Ds. A. A. F. van de Weg uit Oldebroek is vrijdag bevestigd tot predikant van de hersteld hervormde gemeente te Soest. Hij volgt daarmee ds. R. van Kooten op, die op 16 maart vertrok naar de hersteld hervormde gemeente in Apeldoorn.

Tijdens de bevestigingsdienst, vrijdagmorgen, stond de bevestiger, ds. Van Kooten, stil bij Mattheüs 28:16-20. Het thema van de preek was ”De verhoogde Christus heeft alle macht in hemel en op aarde”.

De bevestigde predikant werd de handen opgelegd door ds. Van Kooten, ds. K. Klopstra, ds. R. P. van Rooijen, dr. W. van Vlastuin, ds. P. den Ouden, ds. H. van der Ziel, ds. W. M. van der Linden, ouderling F. G. J. van de Weg en ouderling A. Blokland.

De intrededienst van ds. Van de Weg volgde ’s middags. In de prediking stond de predikant stil bij Johannes 3:29-30. Het thema van de preek was ”De Bruidegom en Zijn vriend”.

Na de dienst werd ds. Van de Weg toegesproken door burgemeester A. Noordergraaf namens de gemeente Soest, door ds. K. Klopstra als consulent en namens de classis, door scriba M. N. den Harder van de christelijke gereformeerde kerk te Soest namens de plaatselijke kerken en ten slotte door ouderling W. van Dijk namens de plaatselijke kerkenraad. Ten slotte sprak ds. Van de Weg een dankwoord uit.

(Bron: RD)

...en daar was ik ook bij aanwezig.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Maaike

Berichtdoor Maaike » 29 dec 2008 19:17

Mulder heeft bedankt voor Emmeloord.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 29 dec 2008 19:47

Boekenlezer schreef:
Ds. A. A. F. van de Weg doet intrede in Soest

29-12-2008 09:13 | Van een medewerker

SOEST - Ds. A. A. F. van de Weg uit Oldebroek is vrijdag bevestigd tot predikant van de hersteld hervormde gemeente te Soest. Hij volgt daarmee ds. R. van Kooten op, die op 16 maart vertrok naar de hersteld hervormde gemeente in Apeldoorn.

Tijdens de bevestigingsdienst, vrijdagmorgen, stond de bevestiger, ds. Van Kooten, stil bij Mattheüs 28:16-20. Het thema van de preek was ”De verhoogde Christus heeft alle macht in hemel en op aarde”.

De bevestigde predikant werd de handen opgelegd door ds. Van Kooten, ds. K. Klopstra, ds. R. P. van Rooijen, dr. W. van Vlastuin, ds. P. den Ouden, ds. H. van der Ziel, ds. W. M. van der Linden, ouderling F. G. J. van de Weg en ouderling A. Blokland.

De intrededienst van ds. Van de Weg volgde ’s middags. In de prediking stond de predikant stil bij Johannes 3:29-30. Het thema van de preek was ”De Bruidegom en Zijn vriend”.

Na de dienst werd ds. Van de Weg toegesproken door burgemeester A. Noordergraaf namens de gemeente Soest, door ds. K. Klopstra als consulent en namens de classis, door scriba M. N. den Harder van de christelijke gereformeerde kerk te Soest namens de plaatselijke kerken en ten slotte door ouderling W. van Dijk namens de plaatselijke kerkenraad. Ten slotte sprak ds. Van de Weg een dankwoord uit.

(Bron: RD)

...en daar was ik ook bij aanwezig.

Ja en?
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

appelflap
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor appelflap » 30 dec 2008 17:56

mirjan23 schreef:
blaarkop schreef:zoiets past echt bij DS Reinders zakelijk

Ken je ds Reinders dan? Hoezo is hij zo heel anders. Maar das niet erg want zou niet goed wezen als je telkens een zelfde soort dominee krijgt.
Ik ben toch eigenlijk wel blij dat we nu eens een ander krijgen. 16 jaar een zelfde dominee is best lang :wink:

Volgens mij zit er niet zo heel veel verschil in. Allebei zeer rechts en fanatiek. Ds. Reinders is een dominee van 4 punten, waarvan vaak drie-en-een-half over de wet gaan, hoe dat bij de Jong zit weet ik weer niet precies.
Baksteen

Terug naar “Archief”