chipkip schreef:Hallo allemaal (alhoewel ik me nu richt tot ass. Dr. Johan) (wil graag een antwoord van een man)
Wat vind jij van het gedrag van mannen in een relatie, herken jijzelf ook het soort van haantjesgedrag. Is het niet bij jezelf dan misschien wel bij anderen?
Ik vroeg me dat zo af, of is het nog niet eens altijd in een relatie, maar kan het ook zo zijn dat het te maken heeft met omgang met vrouwen. OF als er alleen maar vrouwen in de buurt zijn?
(ik blijf erbij, denk dat deze vraag het beste door een man beantwoord kan worden)
groetjes chipkip
Ha chipkip
Bij deze wil ik antwoord geven op jouw vraag:
Allereerst wil ik even uitleggen wat haantjesgedrag is volgens het woordenboek:
In de dikke VanDale wordt dit omschreven als machogedrag.

Dit is dus een houding van een persoon waarbij hij of zij probeerd op een abnormale manier de aandacht op hem/ haar te vestiggen.
Degene die dus dit haantjesgedrag er op na houd wil dus voor hem/ haar op niet karakteristieke manier overkomen op iemand. Dit wil dus zeggen die persoon probeert anders te doen voorkomen dan die eigenlijk van karakter is.
Chipkip: daarom zou ik jouw willen adviseren om gewoon jezelf te blijven en op een normale manier met vrienden/ mensen die je tegen komt als uitgaat/ vage kennissen

Dit is voor jezelf het beste en zo kom je ook op een normale manier over op andere personen waarmee je communiceert

Dus Chipkip:

Als je namelijk dat haantjes gedrag vertoond, dan is de kans groot dat je juist iritant overkomt bij andere mensen

hopende dat hier iets mee kan,
suc6
met vriendelijke groet,
Ass DR Johan81