Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Haai » 09 jul 2015 20:51

Wat een leuk mannetje, evelien!

Jorn is vorige maand een jaar geworden (foto is op zijn verjaardag gemaakt, hij kreeg de trampoline cadeau).
Met Sylke gaat het goed, alleen nog wel de nodige problemen op kno gebied. We zijn met haar juist in een intensief logopedie - traject gestapt, ben benieuwd wat dat op gaat leveren. Verder is het een heerlijke meid, zit lekker in haar vel en is echt kleuter - af aan het worden. Na de vakantie naar groep 3!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jul 2015 20:55

@Ajl, ja kan me dat wel voorstellen. Vooral als je dat toch wel gewend was van de 1e. Wij hebben geen vergelijking. Maar we zijn wel blij dat S. niet om half 6 klaar wakker is. Als hij dan 1 keer komt 's nachts dan slaapt hij gerust nog door tot 7 uur/half 8 (dat laatst is heel zelden).

Ja. S. is idd. lang, maar hij is ook groot (altijd al geweest). We hebben hem vorige week nog gemeten, 107 cm. En hij heeft ook 29 aan schoenmaat. :oops: :oops: Hoe bedoel je met veranderd? In zijn gezicht ofzo? Komt misschien ook wel door die (zonne)bril ;-). En we hebben pas z'n haren late knippen, maar anders (voorheen knipte ze echt alles er af, nu hebben we het toch wat langer gelaten).

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 jul 2015 21:12

Grappig hoe verschillend je kan denken. Ik ben juist blij als ze mij tussen ongeveer 22.00 en 5.00 niet storen. Als ze daarna kwamen om een voeding vond ik het prima, zag dat ook als een ochtend voeding en niet meer als nacht. Onze kids zijn sowieso vroeg wakker. Ik merk nu aan de oudste dat hij het soms wel tot 6.45 uur kan uithouden in zijn bed. C heeft een beetje pech. Eigenlijk is zij als enige geen ochtendmens hier in huis.

Ik vind S gewoon een stuk ouder geworden, maar ik merk dat nu ook aan onze J. Die begint ook enorm te groeien. Geen flauw idee hoe lang hij is, maar qua kleding zit hij nu ongeveer in 104-110, maar draagt ook rustig maat 116, net hoe het valt. En zijn zomersandalen zijn nu maat 28, maar worden nu ook al wat aan de kleine kant. Maar ik merk dat ze allemaal op dit moment als kool groeien. H had een spijkerbroek vandaag aan die ook te kort was en zal voor het najaar echt maat 128 in broeken hebben en 134-140 in bovenkleding en onze kleine aap gaat ook al naar 92/98. Het kleine is er aardig af.

Wat verveld dat Sylke nog zo topt met haar KNO. Gaat het horen verder wel goed? Zij sprak toch ook heel laat? Sylke is toch net zo oud als onze dochter?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 09 jul 2015 21:44

@haai dat was ook mijn eerste gedachte toen ik de foto van jouw kroost zag: wauw wat zijn ze groot geworden! Leuke foto. Leuk hoor naar groep 3, heeft ze er zin in? En T dan, gaat die al naar 5?

@ajl gaat C dan ook naar groep 3?

Hier eentje die bijna niet kan wachten, ze hebben maandag kijkmiddag gehad in groep 3 en ze vindt het helemaal geweldig.

Evelien en dippie ook leuke foto's!

@ doorslapen: hier heel wisselend. Slapen echt wel eens allemaal door hoor, maar er zijn ook weken dat er elke nacht wel één wakker is..

@afspreken: ik kon vorige x ook niet, mocht ik nu kunnen wil ik het wel overwegen, lijkt me best leuk.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 09 jul 2015 22:04

Wat een leuke foto's allemaal! (en dus hele leuke kindjes :D )

@(door)slapen
Hier meestentijds een late slaper, maar meestal ook wat later wakker.
ML en ikzelf zijn ook echt geen "vroege" vogels, dus heel fijn :wink:

@Haai
Succes met het logopedie-traject!

@Evelien
Ook al heb je oog voor de mooie dingen in je leven, idd toch balen hoor, dat je niet in orde bent en zelfs je werk eraan moet opgeven!
Ik hoop voor je dat je nog wat opknapt.

@Em
Sterkte met de warmteuitslag. Is nu weer wat koeler, dus hopelijk ook weer weg? Arme kind, eerst zere handjes, nu dat weer.
En jeuk is zo vervelend!

@AJL
DL is idd in aanleg niet drift van aard, we zijn wat dat betreft ook verwend... maar de overgang van nagenoeg zonnig en onbewolkt naar euh... donderbuien die rustig een paar uur kunnen duren... dat vraagt even wat aanpassing van ons. Vooral van mij, want ML ontspringt de dans meestentijds, doordat hij er gewoon niet is. De bofferd... :-oo

@meeting
Lijkt mij wel leuk! Maar euh... als dat voor oktober is, ga ik er niet bij zijn. Voorlopig meet ik alleen met bank en bed :|

@Consultatiebureau
Ik weet dat er hier een aantal zijn, die niet meer heengaan ,toch?

Ik vraag mij af.... moet je je afmelden... hoe werkt dat?
Zomaar wegblijven (en de oproep negeren) is uiteraard niet zo beleefd.
Voor bib willen we ook niet meer heen.
Na een bijzonder onaangename aanvaring met de nieuwe CB arts, hebben we besloten dat we niet meer heen willen gaan (we twijfelden al langere tijd) maar we willen 't wel netjes afsluiten, zonder in een oever-eindeloze-zinloze discussie verzeild te geraken.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 jul 2015 07:07

@dusckha, wij hebben wel door gegeven en uitgelegd waarom wij niet meer naar het CB komen.

@ajl, in die maat zit onze zoon ook. Maar idd. het hangt wel erg af van welk merk etc.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 10 jul 2015 12:38

grappig onze J heeft die maat ook, maar dat is ook een klein ventje, heeft nu 110-116.

@ Duschka; ik zou gewoon bellen en uitleggen waarom je niet meer van de JGZ gebruik wilt maken.
Waarschijnlijk wordt het feit dat je niet meer komt doorgegeven aan je huisarts. (maar dat zal je dan wel horen als het goed is ;-)).
Succes ermee....en sterkte met je zwangerschap de komende tijd ook!

Jeuk is idd een irritant iets...hopelijk gauw over.

Superleuke foto's allemaal! Leuk om eens te zien!

@ Haai: welke maat is die trampoline, lijkt me niet al te groot...misschien nog wel een idee voor onze tuin ;-))

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 10 jul 2015 14:19

Hier ook een dametje met uitslag door de warmte. Gelukkig heeft ze er geen last van (ik houd haar zoveel mogelijk uit de zon), ze speelt vrolijk vanuit een sta-houding. ZE kan sinds een paar dagen zelfstandig staan, maar nog niet vanuit de zithouding zelf gaan staan. Ik moet ze nog wel helpen op de voeten te zetten :lol: En springen, dat is ook leuk... Vooral op de bank (waar ze zich vast kan houden aan de leuning) en in bed (ze slaapt nog in een ledikantje). Maar op de bank mag het van mij niet meer. Van de week stond ze ook op de bank en het ging steeds wilder en gekker, samen met onze jack Russel. Die stond ook op de bank te springen! :shock: Dat ging me toch wat te ver... Ik heb geen zin om naar het ziekenhuis te moeten :wink:

P.S. Ik zou graag willen weten hoe ik hier een foto neerzet... :roll:
Szent az Úr

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 jul 2015 16:11

@doorslapen: T komt elke nacht nog wel een keertje, maar afgelopen nacht was hij om ong. 20u gaan slapen en al niet rond 23u wakker geworden terwijl dat vaste prik is. Dan ga je toch al kijken of alles wel in orde is hè... Vervolgens werd ik vannacht een paar x wakker, maar geen T. Dan ga je op een gegeven moment weer maar 'ns kijken :oops: en vanmorgen om 7u sliep hij nog... Toen heb ik hem slapend uit zijn bedje gehaald, want hij moest toch echt nog ff drinken voor mama naar 't werk ging - heeft hij nog met z'n ogen dicht heerlijk liggen drinken :8> . Het was nu nog ff vreemd, maar aan zo'n nachtritme ga ik best wennen 8).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 jul 2015 17:43

Jacootje, ik doe het altijd via www.imageshack.us Volgens mij moet je tegenwoordig een account aanmaken, dan je foto uploaden en dan de link voor forums kopieren en in een berichtje hier zetten. Dan moet het lukken :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 10 jul 2015 18:33

Afbeelding

Oeps... Ietwat te groot... :shock: Hoe maak je dat kleiner?? Dit was Norah toen ze 8 dagen oud was.
Szent az Úr

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 jul 2015 19:22

Wat leuk weer al die foto's, heerlijk hé, zo klein!!

Mijn idee achter de geitenmelk heeft niets met allergie te maken gelukkig. Gewoon op gevoel, beter verteerbaar en in mijn ogen gezonder dan koeienmelk. Bijvoeding gaat qua eten heel goed, ze 'vreet' gewoon bijna, maar de darmen.... ze is toch echt 6 maanden geweest maar volgens mij kunnen ze het nog niet helemaal aan... Gewoon jammer dat ze de borstvoeding niet meer lekker drinkt, ze doet zo onrustig dat ik er ook gefrustreerd van wordt waardoor het nog langer duurt voor het toeschiet en dat frustreert haar weer, zo'n leuk cirkeltje :?

Sterkte Evelien met je ziekte en de beslissing te stoppen met werken!

En jij Duskha met je zwangerschap.

Hier ook nog steeds gebroken nachten, is het de ene niet dan de ander wel :mrgreen: Ach je went eraan, zolang ze niet zeuren en alleen wakker worden en roepen om een kusje of knuffel vind ik het prima.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 jul 2015 20:03

Lammetje: ruilen. Ik wil van de bv af maar kijg T niet over op de fles... :(

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 jul 2015 20:09

Jacootje, eerst de foto in paint verkleinen (het kan vast ingewikkelder, maar ik als leek doe dat altijd ;) ) Dus je foto in paint zetten en dan 10 % maken ofzo, dan uploaden in imageshack en dan hier zetten.

Nooit geweten dat borstvoeding zo simpel kan zijn. J drinkt nu max 10 minuten per keer, elke 3 uur. zo makkelijk. Ik hoop stiekem wel het tot 1 jaar vol te houden, dat we geen pakken voeding hoeven te kopen. Zeker straks op vakantie lijkt het me ideaal, nergens aan te hoeven denken als we op pad gaan.
Wel raar, bij Jurian moest ik niet aan borstvoeding denken, bij Frederiek vond ik het wel best met 8 weken, en dit keer kan iedereen roepen wat ze willen ('ga nou een fles geven, dan kan je man 's nachts een nacht overnemen' of 'geef flesvoeding, lekker volle flessen, wie weet gaan de nachten dan beter') maar ik blijf mooi op de borstvoeding, ondanks de erg korte nachtjes :D

Herkenbaar Lammetje, is het de één niet, dan de ander wel. Gister kwam Jorrik maar 2 keer, komt Frederiek weer 2 keer huilend naar ons toe. zo komen we nooit aan een beetje slaap toe. Nouja, de kinderen hebben nu lekker vakantie, dus we zitten niet meer aan een wekker vast, wie weet gaat dat helpen :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 10 jul 2015 20:38

MissF schreef:Jacootje, eerst de foto in paint verkleinen (het kan vast ingewikkelder, maar ik als leek doe dat altijd ;) ) Dus je foto in paint zetten en dan 10 % maken ofzo, dan uploaden in imageshack en dan hier zetten.

Ik heb helaas geen pc in huis met internet. We doen hier alles op de telefoon... Hopelijk doen jullie er niet moeilijk over dat de foto's wat groot uitvallen... :oops:

Hier nog een foto van Norah (vorige week gemaakt).

Afbeelding
Szent az Úr

Terug naar “Archief”