Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor liefie » 01 aug 2014 11:15

TJ wat vervelend weer :( Hoe is het nu? Hebben jullie nog steeds geen diagnose?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 aug 2014 17:48

Nee, ze weten het gewoon niet.. ze weten dat er iets is, maar wat?!

Een ijsje op zijn tijd is lekker: :lol: :lol:

Afbeelding

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 03 aug 2014 18:48

Cool! En wie is die krullie op de achtergrond? :D

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 aug 2014 19:41

Op de achtergrond staat Matteo :8> :8>

Afbeelding

Afbeelding

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 04 aug 2014 22:23

Ik was op zoek naar een geweven draagdoek en vond website http://www.koekedoe.be
Zij gaan stoppen met het merk Hoppediz en verkopen de laatste doeken nu met 20% korting. Dus als hier nog iemand op zoek is naar een (extra) draagdoek, wellicht zit er nog wat voor je tussen!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 aug 2014 20:34

vraagje:: f moet over in een stoelverhoger want onze langpoot past niet echt meer in zn autostoel.
waar moeten we op letten? is bijv. een maxi cosi rodi goed genoeg? of is duurder ook kwalitatief veel beter/veiliger? goede ervaringen die jullie hebben hoor ik uiteraard ook graag :)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 aug 2014 20:57

Bij een stoelverhoger zonder rugleuning vind het ik het merk niet zo heel belangrijk. Dat is puur verhoging, dus echt extra veiligheid heb je niet. Deze stoel krijgen ze hier met 4+ leeftijd. We hebben er ondertussen meerdere en de jongste zit er ook wel eens op, maar lange ritten heb ik liever een met rugleuning.
Ga je voor een stoelverhoger met rugleuning, dan zou ik even de anwb/consumentenbond testen bekijken. Wij hebben toen de maxicosi rodi xp gekozen, die was als een van de beste getest. Maar dat kan nu heel anders zijn, nieuwe modellen etc...
Vind het een fijne stoel, je kunt de rugleuning er ook afhalen zodat je alleen een zitverhoger heb, maar voor F zn leeftijd zou ik zeker nog een rugleuning erbij gebruiken. Hij valt waarschijnlijk nog wel eens in slaap en ik denk dat je van de zijkant ook nog wat extra bescherming fijn vind.
En hij heeft een slaapstand al is die niet super handig in gebruik. Maar hij zit er wel bij :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 aug 2014 21:19

wij hebben er ook eentje van maxicosi met rugleuning, die is voor j nog onmisbaar! zonder vind ik... zitten ze zo gek diep met die benen vooruit... die willen dan nog niet buigen op de bank dus klem tussen de stoel gewoon lastig... ze is overigens zes en lang voor haar leeftijd.... maar zolang et nog past op de achterbank dan doen we et gewoon zo!

M zit nog steeds in de autostoel! nog net geen 14 kg.. dus hij zal wel moeten. Hij baalt ervan dat hij in de baby stoel moet.. maar veiligheid gaat voor. Hij kan prima zitte nog in dat ding!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 05 aug 2014 22:18

@Jannoek, ik zou nog niet voor alleen een stoel/zitverhoger gaan. AJS zit ook nog op/in een
Ik heb wel altijd een stoel verhoger achterin liggen voor het geval een vriend(in) meegaat.

Maxi-Cosi RodiFix en de Römer KIDFIX SL SICT en Cybex Solution X2-Fix zijn aanraders.
Wij hebben de laatste. AJS kan er in principe gewoon tot jaar of 10 in. Bij onze buren is de oudste nu 10. Normaal gaat ze er niet meer op, maar in vakanties wel (langere afstanden). Hebben ze direct hoofdsteun om te slapen.
Time flies when you have none!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 aug 2014 09:33

hier hebben Matteo en Milan alleen een zitverhoger.. Manoël heeft nog een rugleuning..

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 aug 2014 09:51

Wat een leuke foto's TJ lekker genieten van je jongens..

Jannoek Wij zijn ook een beetje aan het rondkijken voor een volgende autostoel voor Nina het kan nog net maar als ze zo doorgroeit gaat het niet nog maanden passen.
Wij gaan in elk geval voor een verhoger met rugleuning en je hebt er ook die je nog iets kan kantelen zodat ze lekker kunnen slapen (wij rijden vaak lange stukken)
Wel willen we er een die goed uit de test komt vinden wij er belangrijk.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 aug 2014 10:41

sorry, ik bedoel ook een met rugleuning. heb de test bekeken van de anwb maar qua veiligheid scoren ze bijna allemaal gelijk, 1 scoort beter maar alleen als hij met isofix is bevestigd, anders scoort hij 'redelijk'. mijn auto heeft wel isofix maar die van mn man niet, dus dan maakt dat qua veiligheis niet uit dus.. behalve de paar die echt slecht scoren dan ;-). bedankt voor jullie input iig!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 aug 2014 13:18

De tweede stoel (die na de maxi cosi komt zeg maar) vond ik wel belangrijk, welk merk en model. Maar de derde stoel niet zo. Het gaat vooral erom dat ze 15 kilo wegen. Mijn vriendin vertelde trouwens pas, dat kinderen pas met 1.35 meter op een zit verhoger mogen. Ik vermoed dat het dan om een verhoger zonder rugleuning gaat. Nooit geweten. Dat is Jurian voorlopig nog niet. Hij rijdt nu zo goed als nooit meer mee in mijn mans auto, maar eerder wel. en daarin zat hij altijd op een verhoger zonder rugleuning.
We hebben in mijn auto een stoel van Kidsriver voor hem. Doet het best.
Frederiek zal nog wel even moeten blijven zitten in de maxi cosi priori, die haalt de 15 kilo ook nog lang niet (net 12 kilo nu). Hopen dat baby3 een ukkie is, en heel lang in de gewone maxi cosi kan :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 aug 2014 15:12

Klopt van die 15 kilo anders blokkeert de gordel niet als je heel onverwachts moet remmen. Ik vind alle stoelen belangrijk eigenlijk.
Zo vond ik de Lief! stoelen heel erg leuk alleen toen kwam ik erachter dat het een kidsriver stoeltje was met bekleding van lief! en die komen helemaal niet zo goed uit de test.
Wij hebben toen gekozen voor de maxicosi Toby een erg fijne stoel.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 aug 2014 17:36

MissF schreef:Mijn vriendin vertelde trouwens pas, dat kinderen pas met 1.35 meter op een zit verhoger mogen.

nee hoor, dat is niet zo. vanaf 15 kilo mogen ze op een zitverhoger.. de meesten doen eerst met rugleuning, maar dat is niet verplicht! Vanaf 1,35m mogen ze ZONDER zitverhoger/stoel

Terug naar “Archief”