Zwanger deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor liefie » 04 aug 2014 12:35

Haha als het deze nachten zijn met de baby als alles goed mag gaan vind ik het helemaal niet erg :lol:
Bij Nina hebben we tot 13 maanden alleen maar gebroken nachten gehad en dan rustig 6 x je bed uit enz dan valt dit mee :D

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 aug 2014 13:28

Ik hoorde dit liedje op de radio:

Niemand heeft je ooit gezien maar toch ben je van mij
Niemand heeft je ooit gezien maar toch ben je bij mij
Ik wist het allereerst van jou bestaan
Je bent vlakbij maar ver nog hier vandaan

Niemand heeft je ooit gezien maar toch ben je bij mij
Hier onder mijn hart begint jou leven
Hier onder mijn hart groeit het geluk
Jouw jonge leven en mijn geluk

Niemand heeft je ooit gezien, nog niemand die je kent
Niemand weet of jij een jongen of een meisje bent
Al is je vader ook een knappe man
Hier weet hij toch het fijne nog niet van

Niemand heeft je ooit gezien, nog niemand die je kent
Heel geduldig moet ik op je wachten
Maar ik tel de dagen met een lach
Ja, ik zal wachten maar met een lach

Niemand heeft je stem gehoord maar ik heb je verstaan
Alles wat mij toebehoord dat is voor jou bestaan
Je brengt me onrust en je brengt me vree
Maar wat je brengt daar heb ik vrede mee

Nu zing ik nog één maal en dan moet je slapen gaan
La lalalala, lalala, lala
La, lalalala, lalalala
La, lalala, la
La, lalala

La, lalalala, lala
Lalala, lalala
La, lalalala, lala

Read more: http://muzikum.eu/nl/123-8462-222977/si ... z39c9JOIm0

Het was een oud liedje, ik meen uit 1972, maar nu heeft een jonge zangeres het opnieuw ingezongen. Ik moet zeggen: ze doet het best leuk.
https://www.youtube.com/watch?v=Vj3hwuDIEdo

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 aug 2014 15:16

En toen mocht ik niet meer in de zorg werken... Sinds maandag avond heel veel harde buiken echt aan de lopende band urine onderzocht was goed.
Nu moet ik deze week thuis blijven en veel rust nemen (erg lastig :oops: )
En de verloskundige en mijn collega's willen niet meer dat ik in de zorg werk tot aan mijn verlof. Vanaf maandag ga ik 10 tot 12 uur per week de planning doen en wat administratie en voor de rest rustig aan doen.

Liefst zou ik gewoon door gaan en mijn 4 weken afmaken maar moet nu aan het kindje in mijn buik denken en aan mijzelf al vind ik dat erg lastig pff

Aanstaande maandag een groeiecho ben benieuwd hoe ons kindje zit wat groei betreft en vrijdag weer op controle bij de VK en krijg ik een Anti D injectie vanwege andere bloedgroep van het kindje in mijn buik.

Hoe is het met de andere zwangeren?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 aug 2014 15:41

Wat balen Liefie, maar idd, je kindje gaat voor.
Bij Nina werd je toch eerder ingeleid omdat ze zo groot was? Is die kans nu weer aanwezig?

Hier gaat het goed. Al een paar dagen niet misselijk meer, pff, wat een verademing. Gister de hele dag lopen sjouwen met dozen en spullen om de schuur leeg te maken voor de toekomstige speelkamer. Na uren sjouwen had ik zo'n rugpijn, onderin, en ik vermoed mijn bekken, dat ik amper nog kon lopen. Gelukkig na een nachtje slapen weer over. Dus vandaag vrolijk verder met klussen :D

Vandaag heb ik ook een pakket positiekleding binnen gekregen, via marktplaats gekocht. Zo leuk! 5 lange broeken, rokje, 67 shirts met lange mouwen en 3 jurkjes. Koop eigenlijk bijna nooit kleding via marktplaats, maar ik vind positiekleding echt te duur, en veel van wat ik had is niet zo mooi meer, en ben van plan er leuk uit te blijven zien dit keer ;) Dus dan maar zo, voor een prikkie over kunnen nemen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 aug 2014 15:45

Bij Nina ben ik ingeleid omdat ze van de een op andere dag amper nog bewoog en ze dachten dat ze heel erg op groei voorliep en die combi vond de gyn zorgwekkend. Nina was 3825 dus dat viel mee.

Nu loopt mijn baarmoeder netjes op schema en wat ze konden voelen het kindje ook maar ben erg benieuwd voor maandag al zegt die echo niet heel veel vind ik want bij nina klopte het ook niet echt

Fijn dat je minder misselijk bent is zo vervelend... Lekker druk bezig al is rugpijn en last van je bekken niet fijn en dat is ook al vroeg maar beetje rustig aandoen.
Moet je nog een kamertje voor het babytje maken of is dat allemaal al klaar?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 aug 2014 15:53

Nou, eigenlijk was het idee voor ik zwanger was dat de baby gewoon bij ons op de kamer zou komen, maar toen ik eenmaal zwanger was leek me dat toch niks. Dus gaan we alles verhuizen, Frederiek met baby naar onze slaapkamer, wij naar de slaapkamer beneden en de speelkamer, die daar nu is, nieuw maken in de schuur die aan het huis vast zit. Dus nog wel even wat te klussen, maar gelukkig geen behang enzo, want dat is allemaal prima.
Als de baby een meisje is, dan krijgt Frederiek wel roze op haar nieuwe kamer, roze lamp enzo, als het een knul is dan denk ik grijs ofzo, of groen, in accessoires.

En bij jullie? Lukt het klussen?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 aug 2014 19:00

Dat is wel fijn dat het alleen "verhuizen" is. Wij zijn een heel eind hebben alle 4 de slaapkamers helemaal overnieuw gedaan de overloop gaan we ook nog doen als we zin hebben.
maar nu eerst beneden de deuren aflakken en keuken raam schildereb.
en in d huiskamer nieuwe hoge witte plinten.

de schilder heeft afgelopen week de buitenboel geschilderd dat is okk weer super netjes.

Ik wil voor 12 september alles af hebben dan ben ik 34 weken en trouwen mijn zusje en zwager daarna heeft mijn man ook lekker vakantie we willen misschien nog wel weg gaan en anders heerlijk dagjes weg.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 06 aug 2014 19:15

Hier gaat alles nog gewoon z'n gangetje ... alleen met harde kerkbanken krijg ik moeite (rugpijn), dus zondag toch maar een kussentje meegenomen :).
Ik hoop nog t/m 5 september te werken en het is nu net reuzedruk (vakantiewaarneming van collega's, en een groot faillissement), dus ik ben nog helemaal niet bezig met afronden/overdragen. Gelukkig bezorgt het me allemaal geen stress, kindje groeit goed, bloeddruk en suiker e.d. helemaal goed en alleen de 'normale' harde buiken.

Maandag trouwens in het ziekenhuis wezen kijken, ze hebben 1x per maand een soort voorlichtingsavond, dan kun je o.a. de verloskamers zien en weet je de weg 'n beetje. Wel fijn om gezien te hebben op de 1 of andere manier.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 aug 2014 20:06

vervelend liefie, rustig aan maar! kindje is veel belangrijker dan je werk. Gelukkig denken ze daar op je werk ook zo over (was bij mij niet echt namelijk 'als jij minder gaat werken heb ik een probleem', aldus mijn manager).

blijf het bijzonder vinden dat elk ziekenhuis weer z'n eigen beleid heeft rondom inleiden. Hier is grootte bijvoorbeeld nóóit een reden om in te leiden voor 40 weken, omdat e zeggen dat het altijd beter is als een kindje dat vol maakt. En op de echo dachten ze bij mij een 9 ponder te hebben gezien, maar hij was maar een klein beetje groter 8) .

Sterkte en succes allemaal in elk geval!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 aug 2014 20:31

Lechat fijn dat het zo goed gaat lekker genieten! Gaat echt vlug he de weken.. nog even en dan lekker verlof.

Jannoek bij mij was het de combi van weinig leven voelen/zien met echo en verdenking van groot kindje. De gyn zei toen echt we kunnen het aanzien maar wie weet overleefd je kindje het dan niet liever het halen dan afwachten.

Moet zeggen dat ze op mijn werk nu echt heel moeilijk zitten krijgen de diensten helemaal niet opgelost. Maar niemand die zegt van je bezorgd ons problemen of wat dan ook ik wilde nog wel wat in de zorg doen maar mijn manager en collega's zeiden direct echt niet je gaat niet meer de wijk in.. Ze gaan nu zelfs collega's van het hoofdkantoor die een achtergrond in de zorg hebben in ons team inzetten haha
erg fijn zo is het voor mij ook makkelijker om er vrede mee te hebben.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 07 aug 2014 19:58

LeChat schreef:Maandag trouwens in het ziekenhuis wezen kijken, ze hebben 1x per maand een soort voorlichtingsavond, dan kun je o.a. de verloskamers zien en weet je de weg 'n beetje. Wel fijn om gezien te hebben op de 1 of andere manier.

Haha! Ik vond dat ook heel fijn, vooral omdat ik daarna wist dat ik daar écht níet naar toe wilde. Die bedden zien eruit alsof ze daar mensen op vierendelen! :shock: Ik werd dus nog gemotiveerder om thuis te bevallen en dat is gelukkig ook gelukt.
Ik weet ook wel, als het nodig was geweest was ik zonder piepen op dat bed gaan liggen, maar bij het rondkijken leek het me echt een nachtmerrie!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 aug 2014 21:27

Ach, bevallen is sowieso een nachtmerrie :wink: . Ik was blij dat ik alle keren in het ziekenhuis was. Anders had ik alle keren halverwege met piepende banden erheen kunnen rijden.

Sterkte liefie!

Wie is er nu eigenlijk aan de beurt om te bevallen? Jij le chat?

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 07 aug 2014 21:32

Al kan ik niet zwanger worden als man zijnde, ik hoop dat mijn vrouw ook binnenkort zwanger mag worden.

Ik wens daarom jullie heel veel zegen met de zwangerschap en als jullie al kinderen of dus voor het eerst krijgen hebben een hele gezegende opvoeding.
Ik bid dat God jullie mag helpen om liefdevol en geduldig in alles te zijn. Dat je Gods liefde door mag geven aan hen.
Zodat jullie kinderen Gods liefde mogen zien door jullie heen :)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 aug 2014 22:06

Hier krijg je individueel een rondleiding met een verpleegkundige.... ik ben benieuwd. Nieuwnziekenhuis.. nieuwe kraamkamers... t moet erg mooi zijn.

We zien wel... k heb nog niks gehoord van suikeronderzoek.... zal et de volgende keer eens vragen....

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 aug 2014 08:38

Ik wilde ook thuis bevallen van Nina maar goed had geen keuze werd inleiding... En nu zou ik het niet eens meer thuis willen.
Mijn man ook niet die zei gelijk al thuis heb je 5 van die wegwerpmatjes en in het ziekenhuis wel 100 hij zij en wat een zooi kwam er bij kijken :lol:
Prullenbak eronder en gaan...

Degene die al een bevalling meegemaakt hebben zien jullie er tegen op? Ik zelf niet al hoop ik nu wel op een spontane bevalling inleiden was geen pretje bij mij.
Alleen een keizersnee lijkt mij echt verschrikkelijk (alleen die ruggenprik al) krijg ik echt rillingen van :oops:

Harde buiken zijn minder maar nog niet weg neem misschien wel te weinig rust nog maar goed heb ze 's nachts ook... Paar dagen geen last gehad van mijn schaambot en sinds gisteren is het weer raak lijk wel een bejaarde als ik mij omdraai in bed (volgens mijn man :lol: )
Slapen gaat eigenlijk best goed lig wel geregeld een keer te lezen 's nachts maar dat vind ik niet erg.
Morgen is de bovenverdieping allemaal klaar en dan beneden nog klusjes afwerken en dan is het allemaal af echt heerlijk.
Ga volgende week eens op zolder kijken wat ik nog heb aan babyspullen en wat er nog bij moet komen.

Terug naar “Archief”