Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Merisja
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Merisja » 23 jan 2012 19:15

Schipje schreef: Maar ik blijf oprecht erg benieuwd hoe het dan vaak wél bedoelt word! Ik vind dat er soms wat denigrerend over thuisblijfmoeders gesproken word.

Ik denk dat het er meer aan ligt dat jij het denigrerend opvat dan dat het denigrerend bedoeld wordt. :wink: Ik word er echt niet vrolijk van om vijf dagen per week thuis te zitten. Ik geniet onwijs van mijn werk buitenshuis en daardoor ook van de dagen die ik wél thuis ben. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat moeders dat heerlijk vinden om alleen maar thuis te zijn. Maar dat is net zo dat anderen zich niet kunnen voorstellen dat ik me ruim drie jaar lang suf heb geleerd en nu eindelijk een baan heb wat ik altijd graag wilde. Tja. Dat zij zo. Iedereen is verschillend! Dan wordt dat echt niet direct denigrerend bedoeld.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 jan 2012 19:49

Merisja schreef:
Ik denk dat het er meer aan ligt dat jij het denigrerend opvat dan dat het denigrerend bedoeld wordt. :wink: Ik word er echt niet vrolijk van om vijf dagen per week thuis te zitten. Ik geniet onwijs van mijn werk buitenshuis en daardoor ook van de dagen die ik wél thuis ben. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat moeders dat heerlijk vinden om alleen maar thuis te zijn. Maar dat is net zo dat anderen zich niet kunnen voorstellen dat ik me ruim drie jaar lang suf heb geleerd en nu eindelijk een baan heb wat ik altijd graag wilde. Tja. Dat zij zo. Iedereen is verschillend! Dan wordt dat echt niet direct denigrerend bedoeld.

Maar er zijn ook moeders bij die zich niet kunnen voorstellen om buitenshuis te werken.

Zo heb je altijd twee partijen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 jan 2012 19:55

Dat zegt merisja ook ;)

Nou, volgens mij heeft Frederiek vandaag toch wel zat gegeten.
een bord pap, een halve peer, een hele boterham inclusief korstjes, 1 fles van 240 cc en 1 van 260 cc, 2 happen prei/tomaat (meer wilde ze niet ;) ) en straks dan nog een volle papfles. We zien het wel, of ze vannacht weer komt. want meer krijg ik er overdag echt niet in.
Morgen maar eens proberen om haar eerder wakker te maken. Wie weet helpt dat :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 jan 2012 20:00

:mrgreen:
Ze moet haar buikje inderdaad wel rond hebben gegeten! Succes vannacht.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 23 jan 2012 20:06

Ik snap allebei. Ik doe ook allebei; soms ben ik thuisblijfmoeder, soms werk ik ook wat buitenshuis. Wel max. 2 diensten in de week, meestal 1.
Ik kan mij zelfs voorstellen dat je het heerlijk vind om meerdere dagen buitenshuis te werken. Maar ik ben van mening dat je als moeder zijnde niet meer kan en mag doen wat jij zélf fijn vind. Als moeder moet je ook zelfverloochening leren. En als je weet dat wat jij als moeder doet van grote waarde is, heel belangrijk, een taak van God jou opgelegd enz. dat voel je daar ook vrede bij. Daar ben ik van overtuigd. Ook al kan het dan zijn dat het soms zoeken is hoe je dat doet, hoe je daar je voldoening uithaalt enz.
En je kunt de tijd met je kinderen nooit meer overdoen!
En je hoeft echt geen hele week thuis te zitten. Ik vind het jammer/ moeilijk dat onze jongste erg onrustig word van weggaan (teveel prikkels enz.) maar ik ging er altijd veel opuit. Wandelen, boodschapje doen, bij een oud/ eenzaam iemand kopje koffiedrinken, iemand even helpen, ker langs oma, vriendin enz. Alles op het gemak en met veel plezier. Ook nog tijd voor huishouding, lekker koken en een opgeruimd huis als manlief thuiskomt. Heerlijk toch?
Ik vind trouwens dat nu met meerdere kleine kinderen de dag al aardig gevuld word door eten, verschonen, fruit eten, opruimen, opruimen, naar en uit bed brengen, wat drinken enz. enz.

MissF, krijgt ze van prei geen buikpijn...? Hier wel. Goede nacht gewenst!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 24 jan 2012 07:49

*gaap**gaap*‎10 van de 10 nachten wordt Manoël gemiddeld 4 keer per nacht wakker! 9 van de 10 nachten wordt Matteo 2 keer per nacht wakker met enorme beenpijn.. 10 van de 10 nachten slaapt Milan iig door... *gaap**gaap*

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 jan 2012 07:56

Ai ai.... Dat is pittig.

Hier een mannetje dat vannacht na z'n voeding hele gesprekken zat te voeren. Ik heb zo gelachen. Midden in de nacht. Ach beter zo dan huilen. Hij viel uit eindelijk lekker in slaap. :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 jan 2012 09:20

Pff, wat breekt dat nachtelijke opstaan op he.
Gisteravond rond kwart voor 12 lag Jurian te huilen, maar toen sliepen we gelukkig nog niet, dus was het minder erg.
Om 3 uur huilde Frederiek, die heb ik een speen gegeven. Om kwart voor 4 huilde ze weer, toen heb ik mijn man erheen gestuurd met een fles ;) En om half 6 stond Jurian aan ons bed, dat hij 1 plasje in bed had gedaan. Nou, het waren er denk ik 5 ofzo, want alles zeiknat. Hij wilde zelf zonder luier in bed, en omdat zijn luier s'morgens vaak droog is, dacht ik dat het wel kon. Nou, voorlopig maar niet meer, al lag hij daarna wel heerlijk schoon tussen ons in te slapen :D

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 24 jan 2012 10:29

Zijn kinderen in de herfst/ winter onrustiger ofzo? Van heel veel mensen om mij heen hoor ik 'nachtelijke verhalen'.
Ik ben ook aardig klaar met die gebroken nachten, ben er zóó zat van..! De jongste slaapt na 3 vreselijke maanden veel beter 's nachts (op slaapmedicatie alimemazine...), komt ipv 10 keer 1 á 2 keer. Maar nu ik weer kan slapen ben ik helemaal op lijkt wel. De oudste had van het weekend buikgriep, ook een hele nacht mee in de weer geweest. Pffffff. En uitslapen (na 7uur vind ik dat) doen ze ook nooit.
Ik ga hier wel op tijd naar bed, gisteren gelijk met de kids. Dat is echt belangrijk, anders hou ik het niet vol.
Ik ben het wel eens met MissF dat je het in heftige periodes echt samen moet doen (anders had ik ook het loodje erbij neer gelegd hoor...). Samen eruit, op de ander toezien, de ander keer laten uitslapen, de ander een middagdutje laten doen, samen vroeg erin enz.
Sterkte allemaal in deze (en andere) moeilijke dingen..! Ik regel heel af en toe ook wel eens oppas om een keer te slapen! Een idee voor mensen die erg moe zijn.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 jan 2012 10:36

Hier begint het er wat op te lijken. Vorige week kwam hij de hele week om 2 uur en dan probeerde ik hem met een speen naar 4 uur te rekken. Nu kwam hij vannacht om 4.30 :D . Dat proberen te rekken naar 6 uur. Alleen een beetje jammer dat zijn oudere broer tussen voor die tijd ook een paar keer naast mijn bed stond, maar je kan niet alles hebben.
Dat betekent alleen wel dat ik vanaf half 5 al wakker ben, want om 6 uur begint hier het feest.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 jan 2012 10:36

Even een vraagje: Mijn zoon is wat snotterig, nu heeft hij rond z'n neus wat schralige huid. Wat is verstandig om op te smeren?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 jan 2012 10:39

Ik gebruik altijd vaseline/lanette creme, alleen verkrijgbaar bij de apotheek, ook voor schrale wangetjes

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 jan 2012 10:48

uierzalf, daar ben ik fan van. Op wondjes, schrale huid, in een nachtje is het over (tenminste, hier meestal)

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 24 jan 2012 11:03

Pfff, hoe houden jullie het vol om tig keer uit bed te moeten s nachts?! Hier kwam M vannacht ook weer twee keer maar dan merk ik echt dat ik al versleten ben. Ik lag zelf slapend te voeden.

Zwitsal heeft ook voor schrale wangetjes een tube. Heb hem wel staan maar verder nog niet naar gekeken.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 jan 2012 11:07

De schrale wangetjes tube van Zwitsel ruikt erg lekker, maar herstelt de huid niet ( althans dat is mijn ervaring). Die gebruik ik zomers meer voor het geurtje, als ze toch geen schrale wangen hebben.

@ juffiejuf Het went vanzelf. Bij de eerste vond ik het echt vreselijk om er 's nachts uit te moeten en nu ben ik inmiddels wel wat gewend aan het slaaptekort, al scheelt het wel dat ik nu nog niet werk.
Hoe gaat het met Marijn? Huilt hij nog zoveel of hebben de behandelingen van de osteopaat resultaat gehad? Ben je trouwens naar die ene osteopaat geweest?

Terug naar “Archief”