Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 okt 2010 16:47

haha leuk galateia

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 okt 2010 16:48

wanneer zou je eigenlijk het beste kunnen beginnen met oefenen met de fles

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 okt 2010 16:51

ik ga vanavond tot en met zondag met Manoël logeren bij mn ouders! (en broertjes en zusje) \:D/ \:D/ Tobias blijft lekker thuis met Milan en Matteo

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 okt 2010 19:27

trijntjejohanna schreef:wanneer zou je eigenlijk het beste kunnen beginnen met oefenen met de fles

Rond de 4-6 weken pakken ze het makkelijkst de fles en de borst. Als je later begint met het flesje heb je kans dat hij de fles niet meer wil pakken.

@ Sophie nog 7 voedingen op een dag met 10 mnd :shock: , dat is ook pittig! Dat je dat volhoudt!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 okt 2010 20:42

TJ: heb jij de etosdoos gehaad? en zo ja.. daa rhad ik een nubyflesje in. Met een soort van tepelspeen. marijn pakt nu nog steeds de borst, terwilj ik zeker nu 4 weken al volledig de fles geef.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 23 okt 2010 14:22

Ik vanaf de tijd dan Anna Sofie 2 weken oud was iedere week 1 a 2 keer gekolfde melk in een flesje gegeven om haar te laten wennen.
Time flies when you have none!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 25 okt 2010 13:19

Bij Timon zijn we begonnen met de fles toen de bv echt goed liep, volgens mij met 2 weken ofzo. Sylke kreeg eerst de fles en toen pas bv, en dat heeft ook nooit problemen opgeleverd.

Zo, Timon is vandaag weer naar de psz. Hij was helemaal blij dat hij na een weekje vakantie weer mocht! (en ik geniet ook weer van 1,5 uur rust in huis :mrgreen: )

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 okt 2010 19:25

Hier voor het slapen gaan ook een stuiterend kind: 'amuel skool toe!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 okt 2010 19:49

Weet niet of ik het hier al had verteld maar Michael heeft onverwacht een plekje gekregen op de psz! Hij mag volgende week even komen kijken en dan als alles goed is, mag hij maandag 8 november beginnen. Hij gaat dan ma ochtend en woe middag. Vanochtend schooltas gekocht en hij is zo blij dat ie nu ook naar school kan :mrgreen: Hij zit al helemaal te vertellen van 'Michael juffouw, kindje, mama thuis Zeus (de kat)...byebye mama'.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 25 okt 2010 20:11

Leuk, Laura! 't Zal vast saai zijn voor jou dan zonder je handenbindertje :wink: ...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 okt 2010 20:19

Wat spannend Laura! Maar ook erg fijn voor jou denk ik ;)

Jurian heeft het middagslaapje er echt aan gegeven :( Hij slaapt nu 1 of 2 middagen nog even, maar verder niet meer. Groot voordeel is wel dat hij om 7 uur bijna direct slaapt, in plaats van nog 1,5 uur feesten. Ik leg hem 's middags wel 1,5 uur in bed, dan heb ik ook even voor mezelf. Al heeft hij vandaag wel weer super zelf gespeeld, dus had ik geen kind aan hem. Maar het ritme er maar even inhouden nog. Maar ik blijf het jong vinden, dat hij er al mee stopt, maargoed, mijn zus was nog geen jaar toen ze er al mee stopte, dus ik mag nog in mijn handjes knijpen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 okt 2010 20:28

Sophie77 schreef:Leuk, Laura! 't Zal vast saai zijn voor jou dan zonder je handenbindertje :wink: ...

:mrgreen: Ik zeg niks. Ik voel me trouwens echt een soort van schuldig dat ik er zo naar uitkijk dat hij straks 2 dagdelen weg is...en tegelijkertijd vind ik het heel eng om hem daar te laten en zelf naar huis te gaan. Lekker tegenstrijdig he, moedergevoel :mrgreen:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 25 okt 2010 20:33

Onze vier jongens sliepen niet meer 's middags toen ze anderhalf waren. Dochterlief stopte er mee toen ze bijna 2 was en de jongste (10 maanden) slaapt sinds een week of 2 ook maar 1 x per dag meer. Gelukkig speelt zij (en haar broers en zus eerder ook) erg graag en heel zoet in de box, dus dan heb je d'r niet de hele dag over de vloer, want dat zou ik een stuk minder handig vinden :wink: .

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 25 okt 2010 20:44

LauraC schreef:
Sophie77 schreef:Leuk, Laura! 't Zal vast saai zijn voor jou dan zonder je handenbindertje :wink: ...

:mrgreen: Ik zeg niks. Ik voel me trouwens echt een soort van schuldig dat ik er zo naar uitkijk dat hij straks 2 dagdelen weg is...en tegelijkertijd vind ik het heel eng om hem daar te laten en zelf naar huis te gaan. Lekker tegenstrijdig he, moedergevoel :mrgreen:

Komt me heel bekend voor, Laura. Precies hetzelfde gevoel had ik toen onze oudste (een heerlijk kind, maar niet de gemakkelijkste qua gedrag :mrgreen: ) naar school ging. De eerste periode was ik thuis ook nog niet echt ontspannen in de tijd dat hij weg was, dat kwam pas toen ik merkte dat hij het op school naar z'n zin had en het naar omstandigheden redelijk goed ging. Hopelijk vind je zoon het er geweldig, dan kun jij er ook (zonder schuldgevoel) van genieten!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 okt 2010 20:45

Leuk, LauraC! Weet je, het komt denk ik gewoon omdat je aan hem merkt, dat hij er echt aan toe is. Dan vind je het gewoon heerlijk, dat hij dat kan gaan doen. Het is toch frustrerend als je ziet, dat hij echt aan zoiets toe is, maar er geen plekje is. En ja, dan is het best raar om hem weg te brengen, maar als je hem dan enthousiast daar op zijn plekje ziet zitten en genieten, nou, dan is het ook wel weer leuk. Spannend, hoor!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”