Zwanger deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor Sophie77 » 27 sep 2010 20:51

Wat fijn voor je nicht en neef, vpk!

Vandaag werd er een zoon geboren bij een zwager en schoonzusje, dus manlief en ik zijn weer oom en tante geworden!

Wij hebben tot nu toe nooit een kraamfeest gehouden. Wel probeerden we kraamvisites te 'bundelen', dus meerdere mensen tegelijk af te spreken. Meestal was iedereen wel geweest als het kind 6 weken was, behalve bij de eerste. Toen hadden we maanden later nog regelmatig 'kraam'bezoek.
Ik heb eigenlijk nog niet vaak kraamfeesten meegemaakt; deze zomer pas voor het eerst, bij kennissen waar ik niet 'eigen' genoeg mee ben om in de kraamtijd te gaan. Ik vond het wel handig, dan heb je een datum waarop je kunt gaan, want anders duurt het soms lang voor je wat afspreekt en een baby is zó groot :wink: !

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 30 sep 2010 09:18

Ik zit idd ook over een kraamfeest te denken, maar goed: ik vond die Nederlandse gewoonte met zoveel kraambezoek ook altijd maar een beetje raar. (Heb je net een baby, ben je helemaal kapot van alle indrukken, het gebrek aan slaap en de bevalling zelf natuurlijk, komen er dan aan de lopende band mensen langs... :? :?: Ik heb dat nooit helemaal gesnapt) Van mij mogen mensen ook wel 2 maanden later komen... is ook wel zo gezellig.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 30 sep 2010 11:53

bij vrienden van ons een kindje geboren, na de bloedtest is de uitslag downsyndroom
moeilijk hoor!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 30 sep 2010 12:04

Nou, dat is zeker moeilijk, petra85! Is het 't eerste kindje of zijn er al meer?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 30 sep 2010 12:05

heftig zeg, petra..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 30 sep 2010 12:13

elvira (gast) schreef:Ik zit idd ook over een kraamfeest te denken, maar goed: ik vond die Nederlandse gewoonte met zoveel kraambezoek ook altijd maar een beetje raar. (Heb je net een baby, ben je helemaal kapot van alle indrukken, het gebrek aan slaap en de bevalling zelf natuurlijk, komen er dan aan de lopende band mensen langs... :? :?: Ik heb dat nooit helemaal gesnapt) Van mij mogen mensen ook wel 2 maanden later komen... is ook wel zo gezellig.

In theorie heb je natuurlijk gelijk, maar ik vond het toch altijd erg leuk om onze kids aan familie en vrienden te laten zien. Ik ben blij dat ze niet allemaal na 2 maanden kwamen, dan zouden we avond aan avond bezoek hebben, dat wordt je snel zat. Een kraamfeest is wat anders, maar dat vind ik niet geschikt voor (naaste) familie en (goede) vrienden omdat je die dan moeilijk allemaal kunt spreken. Het enige nadeel van bezoek in de kraamtijd is dat sommigen lang blijven zitten. Vooral 's avonds vind ik dat echt niet kunnen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 30 sep 2010 12:16

petra85 schreef:bij vrienden van ons een kindje geboren, na de bloedtest is de uitslag downsyndroom
moeilijk hoor!

Uit het diepst van mijn hart: gefeliciteerd! Natuurlijk is het schrikken en wordt het toekomstbeeld ineens anders, maar ze hebben een prachtig kindje van God gekregen!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 sep 2010 12:17

Galateia schreef:Uit het diepst van mijn hart: gefeliciteerd! Natuurlijk is het schrikken en wordt het toekomstbeeld ineens anders, maar ze hebben een prachtig kindje van God gekregen!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 30 sep 2010 12:27

ja tuurlijk dat is ook zo !
Het is hun 5e kindje

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 sep 2010 12:27

Absoluut is een kindje altijd een wonder van God, maar ik denk wel dat deze mensen beetje bij beetje gaan beseffen dat ze dus hun hele leven voor dit kindje moeten gaan zorgen, of de zorg aan iemand anders overdoen, wat totaal niet makkelijk is.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 sep 2010 12:27

kwebbel schreef:
Galateia schreef:Uit het diepst van mijn hart: gefeliciteerd! Natuurlijk is het schrikken en wordt het toekomstbeeld ineens anders, maar ze hebben een prachtig kindje van God gekregen!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 30 sep 2010 12:32

MissF schreef:Absoluut is een kindje altijd een wonder van God, maar ik denk wel dat deze mensen beetje bij beetje gaan beseffen dat ze dus hun hele leven voor dit kindje moeten gaan zorgen, of de zorg aan iemand anders overdoen, wat totaal niet makkelijk is.

Uiteraard. Maar ik zeg ook nergens, dat ik daar makkelijk over denk. Het lijkt me heel erg zwaar. Maar toch, ik probeer zelf altijd door de problemen heen te kijken. En dan blijft er een lief klein prummeltje over!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 30 sep 2010 12:47

trijntjejohanna schreef:
kwebbel schreef:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 30 sep 2010 13:03

Bij kennissen van ons heeft het 6e kindje ook het syndroom van Down. Aan de ene kant is het erg moeilijk en was het voor de ouders ook heel wat om te verwerken (en nog steeds af en toe), maar aan de andere kant mogen ze het idd ook zien als een geschenk van de Heere. En als je ziet hoe dol de andere broers en zussen op dat kindje zijn, dat is echt geweldig!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 30 sep 2010 13:25

vpk, wat een mooi nieuws! :)

Petra, gefeliciteerd! Wel moeilijk hoor..

Hier een kennis, die aantal jaar geleden een kindje heeft verloren toen deze 1 dag oud was.
Nu heeft ze een babytje van 7 weken, waarvan ze weten dat ze niet lang meer zal leven. Slechts weken nog waarschijnlijk.
Ik kreeg echt kippenvel toen ik dat hoorde. :(

Pfff, het is echt wonder als het goed gaat met een kindje, in de buik, bij de bevalling.. en daarna natuurlijk.

Terug naar “Archief”