Zwanger deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 7

Berichtdoor pol » 16 mar 2010 19:39

Ben 3 x gestript en hielp niks :mrgreen:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 mar 2010 19:40

idd, een aangetrouwde nicht van ons liep ook 15 dagen over, van de eerste! dat gaat mij echt niet overkomen! met 41 weken ga ik echt giga aan de rammel! ze zullen me wel op moeten nemen! oid!!

Overigens moet ik zeggen dat de vk bij ons wel extreem lang laat lopen hoor! Kan wel zijn dat ze in het westen al verder zijn met zulke dingen doorvoeren, ze lopen hier nog wel eens achter :oops:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 16 mar 2010 19:50

paprikameisje2 schreef:idd, een aangetrouwde nicht van ons liep ook 15 dagen over, van de eerste! dat gaat mij echt niet overkomen! met 41 weken ga ik echt giga aan de rammel! ze zullen me wel op moeten nemen! oid!!

Overigens moet ik zeggen dat de vk bij ons wel extreem lang laat lopen hoor! Kan wel zijn dat ze in het westen al verder zijn met zulke dingen doorvoeren, ze lopen hier nog wel eens achter :oops:

Al ga je op zijn kop staan, als die baby niet komt, blijft hij waar hij is hoor!!!! En in het ziekenhuis bevallen, vind je dat leuk ofzo want dat leek mij dus allerverschrikkelijkst.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 16 mar 2010 20:01

apart dat er niet een landelijke regel voor is. hier zijn dus 2 verloskundige praktijken, eentje in ambacht en eentje in barendrecht die in verschillende gevallen dus al bij 7 dagen over tijd gingen ingrijpen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 mar 2010 20:14

Volgens mij laten ze je hier ook wel tot 2 weken overtijd lopen hoor. Gelukkig beviel ik precies op tijd :) Ik was het toen ook wel goed zat.

Enne...ziekenhuisbevalling, fantastisch! Ik wilde niets liever dan gewoon thuis bevallen, ik ben toch niet ziek. Maar toen moest het in het ziekenhuis, en ik vond het heerlijk, bij zo'n eerste. En dan lekker een nachtje blijven, heerlijk! (maar als we ooit een tweede krijgen zal ik niet weer van tevoren al beslissen om naar het ziekenhuis te gaan)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 16 mar 2010 21:20

ben blij dat ze bij mij al 2 weken voor uitgerekende datum gingen strippen ( niet dat het hielp :? ) maar dat was ivm met mijn bloeddruk en uiteindelijk 1 week van te voren ingeleid. de verloskundige praktijk is hier er wel heel alert op! ik had in het zieken huis een belgische gyn ( weet niet of het daar aan ligt ) maar die wist ook wel van doorpakken! mocht gelijk volgende dag komen voor inleiden!
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 mar 2010 08:52

die belgen hier juist niet! ze hebben op dit moment een utiwisselingsprogram met nederlandse en belgische gyn's maar die pakken echt niet door :) grappig dat verschil.

missf: je hebt nu wel een fijne ervaring, mijn ervaring met het ziekenhuis is ook erg posotief, alleen als alles geod gaat en er is geen plek, wordt je hier soms s nachts nog gezegd dat je gehaald moet worden :roll: omdat het vol is. En als alles goed is dan moet je ook echt gaan!

lammetje: voor mijn gevoel is het bij elk ziekenhuis weer anders, idem met het verschil van gyn's. de ene keer heb je die, die zegt dat, de andere keer heb je belg, die zegt weer zus! je weet gewoon niet erg waar je aan toe bent. EN tja.. nu hebben we weer een artsassistent, daar heb ik sowieso al niet een goed gevoel bij, odmat die eerder een giga veel hoop heeft gegeven terwjil zij al kon zien dat hetniet goed was!

pol: ik werd ingeleid de vorige keer, ivm zware zwangeschpasvergiftiging. Het ene moment zat ik thuis op de bank, het volgende had ik een kind. Ook geen aanrader... vooral niet als ze te vroeg zijn en je kind ooknog naar de ic moet :(
nu is het afewachten hoe het gaat... lijkt aardig stabiel.. maar ze verwachten weer htezelfde. Omdat ik geen h ogebloeddrukklachten heb, zit in onder strenge controlel van het ziekenhuis en vk.
Dus.. ik heb geen keus wat betreft de plek van bevallen. En... geen idee hoe het thuis is, k moest 6 dagen in het ziekenhuis blijven, en heeeel veel rust nemen! voor zover dat lukte met een trukse vrouw naast mij (waar de heeeeeeeeeeeele familie heel de dag in en uit liep, langs mijn bed... omdat ik als eerst lag) verscrhikkelijk! Niet dat ze truks was, maar ze ruiken dan zo naar knoflook ed, en ze hebben ook zoveel familie en zijn ook zooo uitgelaten. wel fijn om te horen, maar wel lastig als je heeel rustig moet zijn! :oops:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 17 mar 2010 09:08

als er een medische reden is, kies ik natuurlijk ook voor het ziekenhuis, vrij logisch. maar als er niks bijzonders is, liever thuis. Er zijn er ook die persé poliklinisch willen bevallen, maar dat kan ik niet begrijpen. Maar goed dat is voor iedereen anders.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 mar 2010 09:33

Zonder medische reden zou ik ook niet willen nee. Dan ga je pas met meer cm naar het ziekenhuis, daar echt alleen bevallen, en dan maar weer naar huis, dan blijf ik toch echt liever op 1 plek.
Met Jurian was het wel fijn, hij had in het vruchtwater gepoept, dus ik moest wel, maar ook is hij met de vacuumpomp gehaald, en dat was heerlijk na anderhalf uur ;) En dan moet je toch minimaal 24 uur blijven, dus is het ook niet zo dat je op stel en sprong weg moet.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 17 mar 2010 09:42

Ik vond het heerlijk om in het ziekenhuis te bevallen. Toen de verloskundige kwam had ik 6 cm. en mochten we gelijk naar het ziekenhuis. We konden op ons gemak alle spullen pakken (die stonden wel klaar, hoor, maar je moet toch even alles in de auto zetten) en ik kon nog fatsoenlijk in de auto zitten, zonder dat iedereen ziet, dat je aan het bevallen bent. De vliezen braken niet vanzelf, dat heeft de vk gedaan en toen bleek dat Joëlle in het vruchtwater had gepoept. Nou, als ik toen nog naar het ziekenhuis had gemoeten, was dat niet fijn geweest... :? Nu was ik er lekker al. En al die 'troep' heb je dan ook thuis niet, dat vond ik ook wel fijn. We kregen er ook alle ruimte die we nodig hadden, ik mocht lekker onder de douche (hoewel er problemen waren met het warme water en dat in een ziekenhuis...) en ze lieten ons gewoon met z'n tweetjes (toen nog) onze gang gaan.
Ik heb wel anderhalf uur over het persen gedaan, maar net toen de gyn opgeroepen was, kwam Joëlle, dus die was niet nodig.

Ik vind dan het ziekenhuis toch wel voordelen hebben. Mijn man is verpleegkundige geweest en heeft gezien en meegemaakt hoe het ook anders kan gaan en daarom wilde hij heel graag naar het ziekenhuis. Hij liet mij wel vrij daarin, maar ik wilde het zelf ook. Als er iets aan de hand is, heb je alles binnen handbereik. Het is wel zo, dat bij ons alles goed ging en dat heb je ook niet voor het zeggen, dus ik spreek ook alleen voor mezelf.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 mar 2010 14:15

Ik ben beide keren in het ziekenhuis bevallen ( moest van mijn man). Voor de bevalling was er geen medische indicatie, maar die ontstond beide keren tijdens de bevalling, omdat mijn weeën stagneerden. Bij een eventuele volgende zou ik weer voor het ziekenhuis kiezen, wil namelijk niet het risico lopen dat ik halverwege het persen alsnog moet

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 17 mar 2010 14:32

Ik heb voor een evt. volgende bevalling ook een medische indicatie, maar ik zie er nu al tegenop :oops: Ik vond het thuis echt heerlijk, lekker in m'n vertrouwde omgeving, niet met weeen over straat, niet jan en alleman die maar binnen komt wandelen... Maargoed, voorlopig is het nog niet aan de orde :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 mar 2010 16:40

ik wil niet in het ziekenhuis bevallen.. grote kans nl dat ik dan onderweg ga bevallen 8-[ na 4 cm gaat het bij mij ineens heeeeel snel

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 17 mar 2010 20:52

Ik wilde bij Anna Sofie heel graag thuis bevallen.
Maar toen haar hartje onregelmatig ging kloppen moest ik naar het ziekenhuis.
En dat intereseerde me toen ook niet meer. Achteraf gezien zou ze het ook nooit gehaald hebben
bij een thuisbevalling.

Mijn man zou bij een volgend kindje wel willen dat ik weer in het ziekenhuis ga bevallen. Alle hulp bij de hand e.d.
En daarbij... hij werd daar flink in de watten gelegd. En het is ook wel zo dat je thuis niets geen rommel hebt.
Maar goed.. ik ga bij een volgende zwangerschap toch maar weer voor thuisbevallen, waarschijnlijk met behulp van een in Belgie opgeleide verloskundige (schoonzusje).
En die weet wel van doorpakken.. Dus of het aan de Belgische opleidingen ligt.. :mrgreen:
Time flies when you have none!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 mar 2010 15:06

vandaag een gratis pretecho gehad op een open dag van het ziekenhuis!

toen we daar kwamen stond er dat het tot 2 uur kon en toen wij er kwamen was het net 2 uur... 8-[ Toch maar even gevraagd en het mocht nog!

Milan vond het ook helemaal geweldig om te kijken naar de baby! we hebben 4 fotootjes meegekregen!

De echo was wel openbaar.. dus meerdere mensen hebben ons kindje nu al gezien :mrgreen:

helemaal leuk om een keertje extra te kijken!!

Terug naar “Archief”