Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Wim2600 » 15 apr 2013 13:10

mealybug schreef:Het spijt me, maar de homo's waar ik mee te maken heb en waar ik mee bevriend ben, zijn zeer respecatabele mensen, die ALTIJD zichzelf zijn.
En die gaan niet ineens een vrouw nadoen, of verwijfde maniertjes tentoon spreiden.
Ik weet niet wat jij onder ''jezelf zijn'' verstaat, maar ik begin het ergste te vermoeden. :roll:
Maar als ''jezelf zijn'' betekent dat je zo nodig, wellicht hormonaal gedreven,totaal exhibitionistisch, benaderen wil wat NL te zien krijgt in de grachten van amsterdam op koninginnedag en begin augustus ieder jaar, dan hoor jij bij die homo's, waar ik, én mijn homovrienden niets mee te maken willen hebben.
Ik hoop dat dat nog mag van meneer freedomfighter :-({|=

Dus mensen mogen van jou "zichzelf zijn", zo lang die "zichzelf" maar netjes voldoet aan de door jou vastgelegde (en door een select groepje bevriende homo's ondersteunde) criteria? En mensen die daar niet aan voldoen, daarmee wil je "niets te maken hebben"? Wat keurig van je, jij bent vast Gods favoriete leerling!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 apr 2013 13:18

Wim2600 schreef:
Dus mensen mogen van jou "zichzelf zijn", zo lang die "zichzelf" maar netjes voldoet aan de door jou vastgelegde (en door een select groepje bevriende homo's ondersteunde) criteria? En mensen die daar niet aan voldoen, daarmee wil je "niets te maken hebben"? Wat keurig van je, jij bent vast Gods favoriete leerling!

Jezelf kun je in eigen omgeving, thuis zijn.
Ik loop ook niet op straat in mijn nachtponnetje en bontsloffen, met krulspelden in mn haar.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 apr 2013 13:19

mealybug schreef:ja inderdaad wacht!
Want Jezus zei , wie zonder zonden is, werpe de eerste steen.
tegen de BETREFFENDE overspelige vrouw zei HIj echter, gaat heen en ZONDIG NIET WEER !!!!

En wat is er precies zondig aan flamboyant gedrag zoals 's avonds laat uit een kroeg komen?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 apr 2013 13:20

schelpje3 schreef:Jezelf kun je in eigen omgeving, thuis zijn.
Ik loop ook niet op straat in mijn nachtponnetje en bontsloffen, met krulspelden in mn haar.

Prima, maar je hebt natuurlijk het volste recht dat wél gewoon te doen als je zou willen, zonder te worden lastiggevallen of veroordeeld door anderen.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 15 apr 2013 13:30

Wim2600 schreef:

Integendeel.
Maar het gaat niet om wie goed, beter en/of slechter is.
maar het gaat erom met wie ik om wil gaan.
Wat de party-queens allemaal uitspoken, is niet iets waar ik deel van wil zijn,
die vrijheid mag ik toch nog wel hebben?
Als jezelf zijn betekent:uitleven in ranzige kostuumpjes, maniertjes van de groep copieren, je onder laten kliederen met tattoos etc , doe dat dan vooral.
Maar vertel me niet dat ik nu dikke maatjes MOET gaan worden met zulke mensen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 apr 2013 13:35

mealybug schreef:Als jezelf zijn betekent:uitleven in ranzige kostuumpjes, maniertjes van de groep copieren, je onder laten kliederen met tattoos etc , doe dat dan vooral.

Hmm, 2 van die 3 dingen zijn ook prima van toepassing op sommige kerkgemeenten...

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 15 apr 2013 13:41

Mortlach schreef:Hmm, 2 van die 3 dingen zijn ook prima van toepassing op sommige kerkgemeenten...

:lol: Al een geluk dat je geen "dikke maatjes MOET gaan worden met zulke mensen" :wink:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 apr 2013 13:44

Mortlach schreef:
Prima, maar je hebt natuurlijk het volste recht dat wél gewoon te doen als je zou willen, zonder te worden lastiggevallen of veroordeeld door anderen.

JeeWee klaagt dat hij zichzelf niet kan zijn (hier en daar) m.i. kan dat wel.
Maar als ik in een café ga staan, zoals ik heb beschreven, kan ik ervan uitgaan dat ik i.i.g. word aangestaard, uitgelachen en misschien wel weggestuurd. Zeker als ik er ook nog bij sta te lallen en mijn ponnetje optil.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 apr 2013 13:50

schelpje3 schreef:JeeWee klaagt dat hij zichzelf niet kan zijn (hier en daar) m.i. kan dat wel.
Maar als ik in een café ga staan, zoals ik heb beschreven, kan ik ervan uitgaan dat ik i.i.g. word aangestaard, uitgelachen en misschien wel weggestuurd. Zeker als ik er ook nog bij sta te lallen en mijn ponnetje optil.

Dat is helaas de praktijk ja, maar waarom wordt die praktijk niet aangepakt door de mensen op hun gedrag aan te spreken ipv degene te beknotten die buiten de boot dreigt te vallen?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 apr 2013 13:55

Agressie wordt steeds erger. Er was juist in het nieuws dat in de ziekenhuizen het personeel ruim 50 keer per dag (!) wordt uitgescholden, beledigd, bedreigd of daadwerkelijk mishandeld.
Het merendeel van de agressieve gevallen komt door (tevee) drank, drugs en onbeheersbaar gedrag.
Niet alleen mannen, zeker niet! Ook door vrouwen en dat snap je toch helemaal niet?
Vroeger was het hooguit haren trekken of krabbelen. Er was een bekende Nederlandse Haagse vrouw in het nieuws omdat ze een skileraar een stukgeslagen glas in het gezicht had geduwd.
Ze heeft sinds kort een kindje (arm kind).
Het geweld keert zich echt niet alleen tegen homo's. Ik heb de indruk dat daar elk geval van in de krant komt en de rest allang niet meer. Elk geval is te veel, wie het dan ook is.
Maar de schuld ligt niet alleen bij de dader, als je continue staat uit te lokken, in een sfeer van veel drank en savonds laat, kun je dit helaas verwachten.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 15 apr 2013 14:01

schelpje3 schreef:Maar de schuld ligt niet alleen bij de dader, als je continue staat uit te lokken, in een sfeer van veel drank en savonds laat, kun je dit helaas verwachten.

Ik weet niet of dit nog steeds over de mishandelde man die bij DWDD was gaat, maar dan is dit toch wel een verkeerde voorstelling van zaken.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 apr 2013 14:08

Dat was snachts 3 uur toch? Mensen zitten dan doorgaans niet aan een appelsapje :wink:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 apr 2013 14:38

schelpje3 schreef:Het merendeel van de agressieve gevallen komt door (teveel) drank, drugs en onbeheersbaar gedrag.
Niet alleen mannen, zeker niet! Ook door vrouwen en dat snap je toch helemaal niet?

Ach, aan de ene kant is het wel prettig en nastrevenswaardig om vrouwen niet langer als gedweëe muurbloempjes op te voeden, maar het nadeel is dan inderdaad wel dat dit gedrag ook toeneemt.

Maar de schuld ligt niet alleen bij de dader, als je continue staat uit te lokken, in een sfeer van veel drank en savonds laat, kun je dit helaas verwachten.

Jawel, de schuld ligt wél alleen bij de dader. Hoe het tijdstip ermee te maken heeft of iets de 'schuld' van het slachtoffer is, is me een raadsel. En uitlokken? Alleen een expliciet "sla dan, sla dan!" beschouw ik als uitlokken, AL het andere niet.

shrew
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor shrew » 15 apr 2013 14:43

mealybug schreef:Het spijt me, maar de homo's waar ik mee te maken heb en waar ik mee bevriend ben, zijn zeer respectabele mensen, die ALTIJD zichzelf zijn.
En die gaan niet ineens een vrouw nadoen, of verwijfde maniertjes =

Now comes the monkey out the sleeve. Verwijfde mannen zijn blijkbaar niet zichzelf en moet je vooral niet bevriend mee raken. Want die zijn minder dan een ander? Wat een zelfingenomen en onbijbelse houding

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 apr 2013 14:44

Dat is wel waar Mortlach, maar als je smiddags om 3 uur nietsvermoedend boodschappen loopt te doen of je staat op datzelfde tijdstip maar dan snachts, half bezopen te lallen in een volle kroeg, met een uitdagende houding, vind ik toch wel verschil uitmaken, als is geweld wat mij betreft niet goed te praten.
Maar we moeten de zaken in perspectief blijven zien.
Waar de wijn (of bier) is in de man, is de wijsheid in de kan. Die is er niet! Bij velen niet.
Ik ken verschillende zachtaardige mannen, die behoorlijk vervelend zijn als er een metertje bier in zit :?

Terug naar “Archief”