Zwanger deel6

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel6

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 aug 2009 09:14

AikonGirl schreef:Denk niet dat mensen waarvan hun kind hersenvliesontsteking heeft gehad na een vaccinatie, dit overdreven vinden..

Maar goed, als jullie het slim vinden om jullie te laten inspuiten met onbekende troep, ga je gang.
Ik vind alleen dat men eerst eens moet nadenken, ipv klakkeloos je arts/de MEDIA te geloven.

ik vind dat de media erg overdrijft... dat ben ik met je eens... Maar heb je de bijwerkingen van het enten van je kindje wel eens goed gelezen o pinternet. Dan zou je ook direct niet meer gaan enten! :? Dat bedoelde ik. Daar zijn ook giga bijwerkingen van hersenvliesontsteking tot een klein koortsje!

Over het geloof in de artsen! die heb ik.. en tot nu toe blijf k die ook absoluut houden!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 03 aug 2009 09:18

Als een kind na een inenting een dag wat verhoging heeft en niet zo fit, kan m.i. niet op tegen polio of een of andere ziekte. Ik ken iemand die is niet ingeënt en heeft de bof gekregen. Vervolgens heeft hij nu een of andere enge ziekte waar hij ong. om de 2 maanden een maand ziek van is en er is niks aan te doen want het is een resistente virus die in je bloed blijft.
Maar dit is effe heel erg off-topic. off topique-smile
Maar moeten zwangere vrouwen ook een gewone griepprik halen dan?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 03 aug 2009 09:53

Je gaat uit van uitersten. Het percentage kinderen wat daadwerkelijk hersenvliesontsteking krijgt is hartstikke laag.
Dan moet je ook niet met je kind in een auto gaan zitten, want dan kun je aangereden worden.
Of op de fiets...

Ik weet van een klasgenootje die zwanger was dat ze wel de gewone griepprik heeft gehad toen. Zij heeft bijna ieder jaar wel een keertje griep (niet altijd even erg) maar de huisarts raadde haar toen wel aan om het voor zover mogelijk te voorkomen.
pobody's nerfect

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 aug 2009 11:14

Op de fiets jezelf verplaatsen en dan de kans hebben op een ongeluk,
is iets heel anders dan je gezonde baby van 2 maanden een cocktail van ziektes in laten spuiten.
Als je dat hetzelfde vindt.. tja.. :roll:

Maar goed, dit gaat niet meer over de (Mexicaanse) griep icm zwanger-zijn,
dus ik houd hiermee op. ;)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 aug 2009 11:42

AikonGirl schreef:Denk niet dat mensen waarvan hun kind hersenvliesontsteking heeft gehad na een vaccinatie, dit overdreven vinden..

Maar goed, als jullie het slim vinden om jullie te laten inspuiten met onbekende troep, ga je gang.
Ik vind alleen dat men eerst eens moet nadenken, ipv klakkeloos je arts/de MEDIA te geloven.

Alle voor en nadelen zijn wel weer aangekaart. Conclusie:

Als je je in laat enten kan je hersenvliesontsteking krijgen.

Daar tegenover staat (en dat moet je ook gewoon noemen):

Als je je niet in laat enten kan je die griep krijgen met alle gevolgen van dien.

Kortom, in beide gevallen is er een risico. En de vraag is: Wanneer zijn de risico's het kleinst. Bij wel inenten of bij niet inenten? Dat is dan denk ik de beste keuze. Stel, er komt uit dat je je dan toch het beste kan laten inenten. Wat moet je dan met argumenten als: "Het risico is niet groot..... wat heb je daar aan als je kind hersenvliesontsteking krijgt"? Daar kan je dan tegenover stellen: Tja en wat heb je er aan als je blijvende gevolgen overhoudt aan de mexicaanse griep of er aan overlijdt? Nogmaals, beide aanpakken hebben risico's dus daar ontkom je neit aan, welke aanpak je ook kiest.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 aug 2009 11:51

AikonGirl schreef:
paprikameisje2 schreef:zlef persoonljk snap ik het niet echt, niet enten... met deze griep.

Ben wel benieuwd waarom je het niet snapt. :)
Waarom zou ik mn lijf laten inspuiten met troep waarvan niemand nog weet wat de bijwerkingen zijn?
"Joepie, ik heb de griep niet gekregen dankzij vaccinatie! (Wel hersenvliesontsteking... maar goed, dat stoppen we wel weer in de doofpot.)"

Bijwerkingen van vaccinaties worden allemaal geregistreerd en zo nodig onderzocht. Ik vind het juist raar dat je denkt dat je het zelf beter weet dan deskundigen op dit gebied. En Marnix heeft helemaal gelijk.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 aug 2009 12:00

Tja, het RIVM is verantwoordelijk voor de vaccinaties, en controleert zichzelf. Dat is wel lekker geregeld idd. :)
"Heb je een klacht over ons? Nou, we zoeken het zelf wel uit hoor.."

En ik denk het beter te weten dan de artsen?
Nouja, niet beter, maar we weten allebei gewoon niets. :puh:

We weten immers toch helemaal niet wat de bijwerkingen zijn van de vaccinatie voor de Mex. griep?
Hoezo zouden zij dan iets beter moeten weten?
Hoezo zou je een vaccinatie willen nemen, waarvan je niet weet wat de gevolgen zijn?
Iemand?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 03 aug 2009 12:36

Een zwangere vrouw met Mexicaanse griep heeft een aanzienlijk grotere kans om te sterven, las ik in een dagblad ergens afgelopen weekend. Alsof dat geen risico is.
pobody's nerfect

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 aug 2009 12:41

Hoeveel mensen zijn er eigenlijk al gestorven aan de mexicaanse griep in Nederland?

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 03 aug 2009 12:59

Haai, heel veel sterkte toegewenst morgen met de operatie!!!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 03 aug 2009 13:03

AikonGirl schreef:Hoeveel mensen zijn er eigenlijk al gestorven aan de mexicaanse griep in Nederland?

Dat vroeg ik me dus ook af en hoeveel mensen sterven er aan de gewone griep per jaar?

Als je leest wb de klachten, hoe kan je dan weten of je mex griep hebt of de gewone?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 aug 2009 14:15

Tuinfluiter schreef:Haai, heel veel sterkte toegewenst morgen met de operatie!!!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 03 aug 2009 15:50

pol schreef:
AikonGirl schreef:Hoeveel mensen zijn er eigenlijk al gestorven aan de mexicaanse griep in Nederland?

Dat vroeg ik me dus ook af en hoeveel mensen sterven er aan de gewone griep per jaar?

Als je leest wb de klachten, hoe kan je dan weten of je mex griep hebt of de gewone?

Er wordt dan bloed geprikt, daaraan kunnen ze zien wat voor griep je hebt. Mijn oom had dit weekend namelijk Mexicaanse griepverschijnselen. Gelukkig bleek het de gewone griep te zijn. Mijn zwangere zusje (om even on-topic te blijven :P ) heeft hem vorige week namelijk nog gezien en het zou vreselijk zijn als zij besmet zou zijn! :(

Wat betreft vaccinatie: Helemaal eens met Marnix.
Afbeelding

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 03 aug 2009 16:35

Jo'tje schreef:Een zwangere vrouw met Mexicaanse griep heeft een aanzienlijk grotere kans om te sterven, las ik in een dagblad ergens afgelopen weekend. Alsof dat geen risico is.

Een zwangere vrouw heeft bij elke vorm van griep een grotere kans om te overlijden.

Ik sla de inenting over nu ik zwanger ben, misschien dat ik em later als de kleine er is alsnog wel zou willen, maar nu dus niet. Manlief gaat m denk ik wel halen, hij heeft niet zo'n goede weerstand, dus dat vind ik wel fijn.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

*Annette*
Majoor
Majoor

Zwanger deel6

Berichtdoor *Annette* » 03 aug 2009 16:39

Haai, man en Timon, van harte gefeliciteerd met jullie dochter en zusje.
Wat schrikken dat je gelijk al zo in de zorgen zit, wens jullie heel veel sterkte
en kracht toe, deze spannende tijd, ook als zij morgen geopereerd zal worden.

Hoe gaat het verder met jezelf nu dan? Denk ook aan jezelf hoor!
Wat de toekomst brengen moge........

Terug naar “Archief”