trouwen, tips enz. deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Gerdien B. » 30 jun 2010 18:22

Wij hadden 1 gesprek wat voor een deel er informeel aan toe ging, omdat wij hem ook al langer kenden. De liturgie hebben wij bijna helemaal zelf mogen bepalen. Met ambtenaar hadden we 1 gesprek en dat was ook meer gezellig dan officieel. Dat is het fijne aan bekenden die deze taken op zich nemen op je trouwdag.

Succes met de laatste voorbereidingen Jannoek en Nina
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 30 jun 2010 20:43

Wij hadden 1 gesprek met de dominee en 1 gesprek met de ambtenaar.

De ambtenaar maakte er wel een potje van. Hij wist het verschil tussen doop- en roepnamen niet, dus sprak ons aan met de doopnamen. We hadden niet echt het gevoel dat het om ons ging. Verder heette hij de broer en zussen van mijn man welkom, maar die van mij niet, we hadden mijn nichtje niet gevraagd de ringen te brengen omdat we dat niet wilde, hij plukte haar er tussenuit en zei "zo, zorg jij maar voor de ringen, dat is leuk". Verder vergat hij te melden dat wij elkaar een kus mochten geven (zaten al en mochten weer opstaan) en bij de uitgang moest iedereen gaan staan voor feliciteren terwijl we hadden afgesproken dat niet te doen. Al met al een drama. *stopt het weer diep weg*.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 30 jun 2010 21:10

Dat lijkt me idd niet zo leuk Daatje... :roll:

Ik weet al wel naar welk hotel we gaan maar mijn vriend heeft het verder geregeld, welke kamer enzo. Ik vind het ook wel fijn om vaker dan een keer over de kerkdienst en trouwen te praten. Wij zien het allebei als het hoogtepunt van de dag dus daarom willen we ons er ook goed op voorbereiden. De volgende keer gaan we praten over de bijbelgedeeltes die worden gelezen en dan kunnen we daarna de gezangen uitzoeken.

Alle andere bruidjes ook nog veel succes gewenst! :wink:
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 30 jun 2010 22:32

Hier begint het stiekem best op te schieten! :-)

Wij hebben volgende week een gesprek met de ambtenaar, lijkt me gek! :mrgreen:
Wat de dominee betreft; we hebben met 3 stelletjes 5 avonden huwelijkscathechese gehad, erg gezellig en leerzaam. Begin aug. hebben we nog een gesprek over de dienst.
Morgen hebben we 's avonds bruiloft van een stel van huwelijkscathechese, ben super benieuwd! Is de eerste keer dat onze dominee een jong stel trouwt (vorig jaar één bruiloft gedaan, van een stel wat voor de 2e keer trouwd en 75 + was). Ben dus erg benieuwd hoe hij het doet.
Komt vast helemaal goed! :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 jul 2010 06:54

Gesprek met de ambtenaar vond ik niet zo leuk, ik vond het mens een enorme *censuur*. Maar tijdens het trouwen zelf maakte ze het zo enorm goed. Wat een schat was het toen! Niet zo'n saai verhaal over hoe wij aan elkaar kwamen (wat iedereen toch allang weet), wel kort, maar heel leuk. En toen ze ons als eerste wilde feliciteren vroeg ze: Mag ik je een zoen geven?
Vond ik zo lief :)

Die huwelijkscathegese lijkt me echt goed Jannoek!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 jul 2010 07:51

hier maakte de ambtenaar er ook een potje van.... mijn overleden opa welkom heten.. en zeggen dat het jammer was dat mn (dus nog wel levende opa) er niet bij kon zijn, omdat hij kort daarvoor was overleden... en zo nog meer enorm slordige dingen!

pff ik benijd mn schoonzusje niet.. ik hoop dat ze morgen een niet te dikke trouwjurk heeft.. en hij niet een zwart pak enzo..

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 jul 2010 10:26

Pfoe, nu is het inderdaad wel erg warm om in een trouwjurk of donker pak te lopen... Vorig jaar bij ons was het ook best warm, niet zo erg als nu, en toen was het met de receptie al 1 handenplakgedoe 8).

Wat vervelend al die slordige ambtenaren, en soms nog heel erg pijnlijk bovendien, zoals wat TJ schrijft! Gelukkig hadden wij het beter getroffen wat dat betreft.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 jul 2010 10:35

Omdat wij op s'maandags in het gemeentehuis trouwden (gratis) was de hele ceremonie anders dan op andere dagen (wij blij). Het was een soort van afhandelen. Deze man deed het voor het eerst en het was goed. Wij hadden er ook niet echt veel waarde aan gehecht.

De trouwdienst was bij ons echt persoonlijk. Was mooi.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 01 jul 2010 12:34

MissF schreef:En toen ze ons als eerste wilde feliciteren vroeg ze: Mag ik je een zoen geven?

Wij hadden een vrouw van middelbare leeftijd die ging huilen toen ze klaar was want zo vond het zo bijzonder dat wij zo'n jong stel waren en dat we er zo gelukkig uit zagen :mrgreen:

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 01 jul 2010 12:47

Wij hebben nog steeds geen voorganger gevonden voor onze trouwdienst, best irritant!
Kerk waar we trouwen heeft geen voorganger en de vaste vervanger is geen optie (beetje lang verhaal)
De enige optie die we nu nog kunnen bedenken is de voorganger te vragen uit de plaats waar we gaan wonen en waar we ons ook bij de gemeente aan willen sluiten, maar is het niet raar om dat te vragen? de beste man kent ons nog helemaal niet...
PaSaP Hoogh!!

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 01 jul 2010 13:09

LauraC schreef:
MissF schreef:En toen ze ons als eerste wilde feliciteren vroeg ze: Mag ik je een zoen geven?

Wij hadden een vrouw van middelbare leeftijd die ging huilen toen ze klaar was want zo vond het zo bijzonder dat wij zo'n jong stel waren en dat we er zo gelukkig uit zagen :mrgreen:

Ahw, dat is wel heel lief zeg.

@linde, lijkt me idd lastig..ik zou die voorganger van de plaats waar je gaat wonen gewoon een keer bellen, ik denk dat hij het best wil doen. En misschien kun je dan gewoon eerst een keer met hem gaan praten zodat hij jullie ook wat beter kent?
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 01 jul 2010 14:17

linde schreef:Wij hebben nog steeds geen voorganger gevonden voor onze trouwdienst, best irritant!
Kerk waar we trouwen heeft geen voorganger en de vaste vervanger is geen optie (beetje lang verhaal)
De enige optie die we nu nog kunnen bedenken is de voorganger te vragen uit de plaats waar we gaan wonen en waar we ons ook bij de gemeente aan willen sluiten, maar is het niet raar om dat te vragen? de beste man kent ons nog helemaal niet...

Neehoor, dat is niet raar :wink: Dat hebben wij namelijk ook gedaan :)
We hadden als eerste keus de Ds van mn vriend, maar die zit die periode in Canada, mijn Ds is met emeritaat, dus dan werd het onze consulent, maar die kennen we helemaal niet. Ik heb toen ook aan de scriba gevraagd of we onze toekomstige Ds mogen vragen omdat we dat toch fijner vonden. Met toestemming van de consulent mochten we hem bellen en hij vond het heel fijn! We hebben in augustus het huwelijksgesprek met deze Ds.
Afbeelding

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 01 jul 2010 16:48

Is niet raar hoor Linde.
Vaak vinden ze dat erg fijn. Je leert hem dan gelijk kennen. Ken meer stellen die dat doen... Gebeurd regelmatig....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 jul 2010 17:09

Lijkt mij juist een goede oplossing Linde.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 01 jul 2010 23:32

linde schreef:Wij hebben nog steeds geen voorganger gevonden voor onze trouwdienst, best irritant!

Vriendin van mij had een beetje zo'n zelfde situatie, ook lang verhaal. Zij hebben uiteindelijk hun 'toekomstige' dominee gevraagd en zij hebben dat als heel positief ervaren. Je kunt altijd even een belletje doen naar zo'n voorganger natuurlijk. Wel vervelend dat het zo lastig is.
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”