DesertRose schreef:ook goed. daar gaat het me toch niet om.
Wat is dan jouw (exacte) punt?
Moderator: Moderafo's
DesertRose schreef:ook goed. daar gaat het me toch niet om.
DesertRose schreef:Dat seksualiteit een afspiegeling is van de gemeenschap tussen Christus en Zijn Gemeente.
Of de seksualiteit het hoogste genieten is in een relatie of huwelijk betwijfel ik. M.i. zijn is het de liefde van de ene mens tot/voor de andere mens wat het hoogste genieten is. Seksualiteit is er maar een klein onderdeel van, dat er een hoogtepunt bij de seksualiteit komt kijken is een ander verhaal.
DesertRose schreef:Waarom is overspel eigenlijk fout? Waarom is hoererij eigenlijk fout? waarom is er geen vrije seks? Waarom kunnen we niet net zo makkelijk seks hebben, als elkaar een hand geven?
Mijn antwoord: Je kwetst God ermee. je mismaakt het beeld van de goddelijke gemeenschap. Dáárom verbied Hij allerlei ontucht in het Oude EN Nieuwe Testament.
Meer gericht op jouw punt zou ik schrijven: M.i. zijn is het de liefde van de ene mens tot/voor de andere mens of de liefde van de mens voor God, wat een afspiegeling is van de gemeenschap tussen Christus en Zijn Gemeente. Let wel: niet meer dan een afspiegeling.
DesertRose schreef:nee echt niet HarmJ, het is niet de algemene liefde van mens tot mens, maar de huwelijkse liefde, de amoreuse liefde, die de afspiegeling is. Zie daarvoor Paulus' woorden. Het huwelijk is de afspiegeling, en pas veel láter wellicht de algemene liefde, van de verhouding tussen Christus en de ware gelovigen.
Ik zal de vergelijkingen eens op een rijtje zetten, op basis van Efeze 5.
23 Want de man is het hoofd der vrouw, gelijk ook Christus het Hoofd der Gemeente is; en Hij is de Behouder des lichaams.
24 Daarom, gelijk de Gemeente aan Christus onderdanig is, alzo ook de vrouwen aan haar eigen mannen in alles.
25 Gij mannen, hebt uw eigen vrouwen lief, gelijk ook Christus de Gemeente liefgehad heeft, en Zichzelven voor haar heeft overgegeven;26 Opdat Hij haar heiligen zou, haar gereinigd hebbende met het bad des waters door het Woord;27 Opdat Hij haar Zichzelven heerlijk zou voorstellen, een Gemeente, die geen vlek of rimpel heeft, of iets dergelijks, maar dat zij zou heilig zijn en onberispelijk.28 Alzo zijn de mannen schuldig hun eigen vrouwen lief te hebben, gelijk hun eigen lichamen. Die zijn eigen vrouw liefheeft, die heeft zichzelven lief.
29 Want niemand heeft ooit zijn eigen vlees gehaat, maar hij voedt het, en onderhoudt het, gelijkerwijs ook de Heere de Gemeente. 30 Want wij zijn leden Zijns lichaams, van Zijn vlees en van Zijn benen. 31 Daarom zal een mens zijn vader en moeder verlaten, en zal zijn vrouw aanhangen; en zij twee zullen tot een vlees wezen.
32 Deze verborgenheid is groot; doch ik zeg dit, ziende op Christus en op de Gemeente.
Ten tweede, denk aan het Hooglied, waarbij het (aanstaande) huwelijk ook de basis is van de vergelijking tussen Christus en Zijn Bruid.
Ten derde, je hebt nog niet gereageerd op de veelvuldige vergelijking van afgoderij en hoererij.
DesertRose schreef:Ten tweede, denk aan het Hooglied, waarbij het (aanstaande) huwelijk ook de basis is van de vergelijking tussen Christus en Zijn Bruid.
Ten derde, je hebt nog niet gereageerd op de veelvuldige vergelijking van afgoderij en hoererij.
DesertRose schreef:Mijn antwoord: Je kwetst God ermee. je mismaakt het beeld van de goddelijke gemeenschap. Dáárom verbied Hij allerlei ontucht in het Oude EN Nieuwe Testament.
DesertRose schreef:Beste Harm-J,
Ik merk dat we beide zo'n andere invulling geven aan het Woord van God, dat het me best nutteloos lijkt, om daar over door te praten. Ik neem Gods Woord veel lettelijker (en dus ben ik tegen homoseksualiteit), jij neemt het Woord van God veel ruimer, zodat er veel meer kan.
ik zit me zo ontzettend aan jou te frustreren (wat ik probeer binnen te houden), omdat je volledig je eigen weg gaat met Gods Woord. Ik denk gewoon echt dat het goed is dat we niet meer op elkaar reageren op dit forum. Dan nog liever in het echt.
meboy schreef: Mijn antwoord was: ja, voor mij persoonlijk wel, ik heb alleen geen idee hoe ik dat aan anderen uit kan/ga leggen.
Bedoel je met: "het loven van God is los komen te staan van homoseksualiteit". Dat het loven gebeurt ondanks de homoseksualiteit?
En als ik moet kiezen tussen net te doen alsof het niet bestaat, omdat het lastig te verteren is voor de ander. Of om er dan maar grondig bij stil te staan en woorden te zoeken die aansluiten bij wat ik ervaar, dan kies ik voor het laatste, wetende dat de de niet ervarende meerderheid waarschijnlijk afhaakt.
Ik denk dat je dezelfde ervaring hebt als ik; seks heeft nooit God's liefdevolle aanraking in de weg gestaan. Nooit heeft het Hem de mond gesnoerd, Nooit heeft Hij met het mes op mijn keel gevraagd daar afstand van te doen.
Maar ik denk toch dat als God toenadering zoekt tot homoseksuelen, dat dit te verklaren is vanuit de Bijbel. Niet dankzij de positieve bijdrage van homoseksuelen. Maar ondanks. En ik geloof dat je kunt omschrijven wat dat met homoseksuelen doet.
tante-tortel schreef:Waar baseer je op dat seksualiteit afbeelden moet de hemelse zaligheid?
Zareb schreef: Laat ik het zo zeggen. Mijn homoseksualiteit op zich staat niet in het middelpunt van mijn leven. Misschien ben ik te veel een pragmaticus, maar goed. Het is meer zo van dat ik daar niet meer steeds mee bezig ben. Je zou ook kunnen zeggen dat het voor mij zo vanzelfsprekend is geworden dat het geen aandacht meer nodig heeft. Het is nu eenmaal zo. En niet alleen nu, nu ik alleen ben, maar ook toen mijn partner nog leefde. Wij beleefden ons samenzijn eigenlijk als iets vanzelfsprekends. Er werd ook weinig over gesproken.
Als je daarvan uit dan kijkt hoe dat zich vertaald in mijn christen zijn geldt eigenlijk hetzelfde. Natuurlijk, ik ben God dankbaar dat hij mij heeft leren inzien dat ik er al homo mag zijn. Ik ben Hem dankbaar dat ik een relatie heb mogen ervaren. Maar dat is niet de essentie van mijn christen zijn.
Zareb schreef: Ik denk inderdaad dat je wel kunt omschrijven wat dat met die homo doet. Alleen soms denk ik wel eens dat de intensie daarvan alleen door ons gelijken echt te begrijpen is. Dat kun je proberen uit te leggen, maar als je het zelf niet beleefd en doorleefd hebt dan blijft het lastig.
Zareb schreef:En inderdaad dat is op een forum natuurlijk lastiger. Al hoewel. Misschien dat elkaar opbouwende postings tussen de homo's die hier zijn meer uitdragen dan voor de zoveelste keer in discussie gaan over bv de teksten ofzo met iemand die van te voren zijn of haar mening al vast heeft staan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten