het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor MissF » 13 jul 2011 09:26

Ik weet nog wel dat die flesvoeding toch wel duur was, en er heel snel doorheen ging. Ik heb nu natuurlijk geen kolf ofzo, dus het kost met nu alleen een tepelhoedje, verder helemaal niks. Dan is bv toch een stuk goedkoper
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 jul 2011 11:04

borstvoeding heeft mij alleen een kolf van nog geen 50 euro gekost. Ik heb een tijdje flesvoeding naast de bv gegeven omdat Sarah zogenaamd niet genoeg zou groeien (maar dat deed ze met flesvoeding ook niet :mrgreen: ) en dat was van kruidvat eigen merk, maar was best nog snel op hoor. En die kolf heb ik nu voor 2 kinderen gebruikt, mijn zus heeft hem gebruikt en mn schoonzus heeft hem nu in gebruik.

Maar ik denk dat, als het echt niet gaat, ik ook even moet slikken hoor....

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 jul 2011 11:29

Flesvoeding kost € 10,00 en je doet er ongeveer 6 dagen mee.

Ik vind bv geven best wel leuk en lief, maar alle ellende die je erbij hebt, brrr. De ellende is alleen dat je na je bevalling zo geregeerd wordt door hormonen dat je het vreselijk vindt om te stoppen. Terwijl je in het 'normale' leven er al lang mee opgehouden was.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 jul 2011 11:39

Soms denk ik weleens hoe ver ga je? Wanneer is het voor jezelf over? Wanneer stop je?
Lastig lijkt me dat ook wel en moeilijk.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 jul 2011 12:12

De flesvoeding van het kruidvat merk is even goed dan de nutrilon enz en iets leuker geprijsd volgens mij 6.30.

Hoe ver ga je heel ver blijkt wel! Ik ben er wel achter gekomen dat je niet teveel moet nadenken met borstvoeding ik werd er echt niet goed van ging overal op letten.
Drinkt ze wel genoeg heeft ze toch wel luiers die vol genoeg zijn enz enz. Nu heb ik het gewoon losgelaten en nu gaat het goed.
Borstvoeding is heel erg onzeker en dat vind ik het moeilijke ervan en werd er zelf erg onzeker door (ter wijl ik dat helemaal niet ben)

@Ajl Dat het door de hormonen komt denk ik ook wel hoor ik merk echt wel dat die nog niet uit mijn lichaam zijn :oops: :D

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 jul 2011 12:41

Evelien schreef:Soms denk ik weleens hoe ver ga je? Wanneer is het voor jezelf over? Wanneer stop je?
Lastig lijkt me dat ook wel en moeilijk.

dat is heel wisselend. De een heeft er alles voor over.. de andere stopt al snel..

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 13 jul 2011 12:50

... of het gaat zo makkelijk dat flesvoedingen lastiger zijn :wink:!
Tegen al mijn beweringen in -ik zou stoppen als dochterlief anderhalf zou zijn- geef ik nog steeds 2a3 x per dag.
Het is wel zo dat anderen al heel wat keren gezegd hebben: Wat een getob, die borstvoeding, waarom stop je er niet mee? En dan denk ik aan langdurige spruw, bijten, (dreigende) borstontsteking, heeeel lang (meerdere) nachtvoedingen, sowieso veel keren voeden per dag etc. Maar toch, alles bij elkaar genomen, genoot en geniet ik er nog steeds erg van, wat anderen ook mogen zeggen en denken :wink: !

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 jul 2011 13:15

Fles geven ben ik trouwens helemaal niet goed in :oops: Laat dat aan anderen over haha

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 jul 2011 13:49

liefie: logisch hoor, je kindje ruikt je en wil mamamelk! live! en niet met zo stomme fles! in haar beleving dan. Vertelden ze mij een keer op cb.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 jul 2011 14:38

@Ppm dat zou weleens heel goed kunnen want ik heb al zoveel kindjes de fles gegeven en nooit geen problemen maar mijn eigen kind kan ik geen fles geven :lol:

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 13 jul 2011 16:59

Ik werk al jaren elke dag met baby's, en nog nooit gehoord dat mama's moeite hebben met de fles geven hoor :wink: Eerder dat ze bij mama juist rustiger drinken dan bij ons :)

Sophie, hoe oud is je kindje nu dan?

Ik wil wel bv gaan geven, maar mijn gevoel zegt dat ik dat alleen wil als ze nog echt klein zijn, dus bij 3a4 maanden over op fles. Weet natuurlijk niet hoe het gaat en hoe ik er dan over denk :)
Afbeelding

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 13 jul 2011 17:55

Zolang je als moeder nog bv geeft, wil het kindje meestal geen flesje van je aannemen.
En dat kan soms echt problematisch zijn.
Ik moest stoppen met bv, omdat ik geopereerd moest worden, en dus moest het flesje aangewend worden.
Maar o o, dat heeft wel even geduurd, voor dat W. het flesje van mij wilde drinken :shock:
Hij had liever bv :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 jul 2011 19:13

Ik kon zoonlief de eerste maanden ook niet troosten. Hij was alleen maar aan het zoeken en was woest als hij niets kreeg. Flesje geven kon mijn man ook het beste.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 13 jul 2011 20:19

Bv kost nou eenmaal meer moeite dan de fles. Die 2 dingen zou je niet moeten willen vergelijken want de één is natuurlijk en de ander kunstmatig, en dat is meestal makkelijker in de zin van pijn dit keer. Voor iedereen ligt de grens van stoppen/doorgaan weer anders. Een interessante vraag vind ik: MAG bv nog moeite kosten? (en nee ik pleit er niet voor dat je door moet gaan tot je niet meer uit je ogen kan kijken o.i.d.) wel willen tegenwoordig steeds meer mensen alleen nog maar bv geven als het allemaal gelijk vrijwel vlekkeloos verloopt. En dat is nou eenmaal meestal geen realistisch beeld.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 jul 2011 20:41

Schipje schreef:Bv kost nou eenmaal meer moeite dan de fles. .

ik vind het juist minder moeite dan de fles... :lol:

Terug naar “Archief”