De refowebkids [deel 3]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 feb 2008 19:51

bloempie schreef:
paprikameisje2 schreef:
bloempie schreef:Slaapt Julia bij jullie op de kamer ppm?

neeh gelukkig niet!! niet dat het niet fijn zou zijn, maar ik zou van elk piepgeluidje al wakker worden!
ze slaapt sinds we uit het ziekenhuis zijn, lekker in haar ledikantje!

Groot gelijk! Er wordt wel gezegd dat het met bv lekker makkelijk is, maar je moet er toch alsnog uit om te verschonen en vaak zelf nog ff naar de wc.

Ik heb Sarah nooit snachts verschoond, haalde dr uit de wieg, 5 min links, 5 min rechts, terug en slapen maar weer. De luier was behoorlijk vol in de ochtend, maar niet doorgelekt ofzo. Alleen als ze gepoept had, maar dat deed ze gelukkig snachts bijna niet.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 02 feb 2008 19:51

trijntjejohanna schreef:zitten jullie ook nog op meer forums over baby's enzo?

Ik niet, jij?

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 02 feb 2008 19:51

Ik niet, heb wel eens gekeken op het forum wat je me aangeraden hebt, maar ik vind het zo groot... :oops:
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 feb 2008 19:52

lammetje schreef:
bloempie schreef:
paprikameisje2 schreef:

neeh gelukkig niet!! niet dat het niet fijn zou zijn, maar ik zou van elk piepgeluidje al wakker worden!

Groot gelijk! Er wordt wel gezegd dat het met bv lekker makkelijk is, maar je moet er toch alsnog uit om te verschonen en vaak zelf nog ff naar de wc.

Ik heb Sarah nooit snachts verschoond, haalde dr uit de wieg, 5 min links, 5 min rechts, terug en slapen maar weer. De luier was behoorlijk vol in de ochtend, maar niet doorgelekt ofzo. Alleen als ze gepoept had, maar dat deed ze gelukkig snachts bijna niet.

ik verschoonde milan en matteo ook nooit! werden ze alleen maar wakkerder van.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 feb 2008 19:52

trijntjejohanna schreef:zitten jullie ook nog op meer forums over baby's enzo?

Jaha :mrgreen: Maar dat wist je al :lol: KOK en mijnkind, maar die laatste niet actief ofzo, vind dat zo traag gaan allemaal, voordat ik in het juiste topic zit zijn er al 5 minuten verstreken, heb daar geen geduld voor :lol:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 feb 2008 19:54

bloempie schreef:Ik niet, heb wel eens gekeken op het forum wat je me aangeraden hebt, maar ik vind het zo groot... :oops:

Het is vaak goed onderverdeeld in stukjes zoals Zwanger, babytijd, dreumestijd, peutertijd, kleutertijd, schoolkinderen ed.

En dan de 'algemene' topics.

Maar om er helemaal in te komen moet je wel regelmatig aanwezig zijn vind ik, klets nu mee met 9 maanden mama's augustus 2008, maar soms moet ik 3 of 4 pagina's door om het bij te lezen :shock:

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 02 feb 2008 19:56

lammetje schreef:
bloempie schreef:
paprikameisje2 schreef:

Dan is het idd wel lekker ja, als ze bij je op de kamer ligt.
Thomas lag in het begin ook bij ons op de kamer, maar na een paar weken hebben we hem op z'n eigen kamer laten slapen. Ik was bang dat als hij ouder zou zijn, dat hij er dan moeite mee zou hebben om op een kamer alleen te slapen.
En toen merkte ik ook gelijk dat het veel meer rust gaf zonder hem op de kamer. Anders werd ik van elk geluidje wakker en keek ik gelijk of het nog wel goed ging. Ook pakte ik hem sneller uit bed. Nu hoor ik wel eens dat hij een beetje wakker is, maar na 10 minuten valt hij weer in slaap. Eerder had ik hem er gelijk uit gehaald.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 feb 2008 20:45

Weet dat het vreselijk off topique-smile is, maar toch. Heb jij nu al een nieuwe stofzuiger gekocht lammetje? Jij wilde toch weten van de Dyson?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 feb 2008 20:49

tj: ik kok ook!!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 feb 2008 21:22

LauraC schreef:Weet dat het vreselijk off topique-smile is, maar toch. Heb jij nu al een nieuwe stofzuiger gekocht lammetje? Jij wilde toch weten van de Dyson?

haha ja tis offtopic, we gaan voor de DC20 allergy parket, maar ik vraag hem voor mn verjaardag in Augustus....

@Bloempie: Ik had er gelukkig geen last van, Sarah maakte weinig geluidjes, en ze sliep overdag op dr eigen kamertje om daar ook te wennen, in het ledikantje.
Nu gaat de as baby (als alles goed blijft gaan) waarschijnlijk bij ons op de kamer en houdt Sarah de eerste maanden haar eigen kamertje, na ong 4 maanden wil ik haar dan in een peuterbedje/kamertje aan de voorkant en gaat de baby naar Sarah dr kamer (en zolang ik bv geef snachts bij ons). Vind het een beetje onzin om 2 ledikantjes te kopen, maar als het niet gaat met Sarah in een peuterbed moet het natuurlijk alsnog.
Dacht zelf ook nog aan een commode bij ons op de kamer, gewoon een ladekast die later naar de peuterkamer kan verhuizen want die past mooi bij het kamertje wat ik voor Sarah in gedachten heb, sokken en speelgoed lades 8)

TJ hoe deed jij dat eigenlijk? En anderen die er 2 dicht op elkaar hebben?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 feb 2008 21:33

Wij hebben voor Matteo wel een ander ledikantje... maar dat was omdat Milan zijn ledikantje af was en bijna van ellende uit mekaar viel... Milan sliep al voordat Matteo er was in zn peuterbed.... en dat ging prima!! We hebben ook een extra commode... want ik gebruik de commode voor Milan nog dagelijks... en het is niet handig om Milan op de commode van Matteo te verschonen...

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 02 feb 2008 23:17

Liefie, wat een hollands welvaren heb jij. Alexander van 16 maand is nu 9655 gram. En M van bijna 4 is nu 16.5 kilo. Hoe lang is zij?

Lammetje, wij hadden eerst een wieg. De oudste hebben we na 4 maand in een peuterledikantje gedaan, was toen 22 maanden, dit ging heel goed. We hebben gewoon 1 commode gebruikt, die stond bij de oudste op de kamer en dat was niet practisch. Later is de commode naar onze kamer gegaan.

Wij winnen met niet doorslapen: een jaar lang elke nacht minstens 1 keer komen voor bv en nu nog vaak even wakker. Hij gaat dan direct staan en huilen, moet dus echt getroost worden.

ppm heeft Julia ook een speentje zodat je wat kunt gaan rekken s'nachts?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 03 feb 2008 00:19

Ik had er een commode bijgekocht op de rommelmarkt. Vond het gewoon makkelijk om er 2 te hebben. Je hebt tenslotte ook opbergruimte nodig. En stel dat het ene kind ligt te slapen en en de ander moet verschoond worden oid, dat vond ik ook niet handig. Eerste tijd sliepen ze in de wieg, daarna is Caroline in ledikantje gegaan wat nog bij mijn ouders stond stof te happen. Vind ik ook wel leuk, ligt ze in mijn bed. Hij voldoet niet aan de eisen van deze tijd (max. 7 cm tussen de spijlen etc) maar dat boeit me niet. Wij zijn ook gewoon groot geworden en hebben er nix van gekregen om in dat bedje te slapen. Toen Danny op groot bed ging is zijn ledikantje naar een lief RW kindje gegaan (wil nog steeds een foto zien :lol: van dat slapende kindje). De extra commode heb ik inmiddels ook weer verkocht.

Lammetje, Sarah is nog geen 2 als je ze tzt in peuterbed wil doen. Vind je dat nog niet erg klein? Danny is 3 en ik vind het eigenlijk nog geen gezicht, zo'n klein ventje in zo'n groot bed.

enne, ik zie geen foto van Danique :?

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 03 feb 2008 11:00

Er zijn toch ook ledikantjes die je kunt ombouwen tot peuterbed. Weet niet of dat in de kosten scheelt?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 03 feb 2008 14:31

ff off topique-smile :wink: Een Dyson is een goeie stofzuiger!
Wij hebben hem nu 3 jaar en hij blijft goed zuigen, en ideaal met zo'n hepa filter ( aangezien wij allemaal allergiën hebben)
Duur in aanschaf maar je hebt er lang plezier van.

Zo en nu weer ontopic :wink:
Vandaag wat leuke kiekjes gemaakt van de kinderen, en die wil ik uiteraard even met jullie delen :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo dat waren ze weer even voor nu :)

Het klussen schiet nu aardig op!
De vloer op zolder ligt er nu in en Joshua zijn kamer is zo goed als af ( alleen nog behangen)

Aankomende zaterdag gaat beneden ( eindelijk! ) de nieuwe vloer erin :yahoooo:

Ook zijn de nieuwe meubels besteld ( nieuwe bank en 2 stoelen) maar die komen pas in Juli dus ik moet nog even geduldig wachten 8)

De grootste klussen zijn nu bijna klaar en dat geeft wel een lekker gevoel, eindelijk weer wat meer tijd om leuke dingen te gaan doen.

Terug naar “Archief”