Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor ajl » 29 okt 2012 10:09

@ missf Hier kwam ik er rond 18 mnd bij dochterlief achter dat zij een echte poppenmoeder was ( en wij hadden nog geen pop in huis :oops: ) Dus misschien een pop?

Grappig he dat ze pas wat gaan doen als ze het kunnen. De oudste twee waren hier zo. Daarom liepen ze ook zo laat, ze hadden nooit geoefend. En praten deden ze daarom ook erg snel en gelijk goed.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 okt 2012 13:59

haha MissF, dat zelluf doen is hier soms herkenbaar (gelukkig mogen we het soms ook nog doen anders komt er niet veel in het mondje). Gisteren lasagne gegeten en meestal is dat iets wat hij zelf wil doen. Maar dit keer liet hij het ons doen. Zo heerlijk om te zien hoe ze genieten van eten. :oops: (knoeien zeg maar).
Hier een fotootje van het eten van boerenkool. :mrgreen:
Afbeelding

Bij ons op de slaapkamer hebben we geprobeerd. Maar tot geen succes dat is echt dikke keet. :oops: Vanavond maar weer eens een ander plannetje bedenken.

Qua sinterklaaskadootjes, wij zelf doen er niet aan. Hebben er ook niet echt heel veel zin in. :oops: S. snapt er toch nog niks van en hij krijgt van mijn ouders duplo of houten blokken en van manlief z'n werk duplo (want dat vindt hij echt helemaal geweldig).

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 okt 2012 14:15

Leuke foto Evelien!
Hier is het ook zelf eten en sinds een paar weken kan Nina ook met een lepel eten zonder hem net voor haar mond om te kiepen haha.
Hier is het met eten nooit een bende zijn wij nogal streng in :oops: moet zeggen als er iets naast Nina's bord valt doet ze het netjes in haar mondje of legt het terug op haar bord haha.

Suc6 vanavond!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 okt 2012 14:36

Nou als S. hier een bord of bakje op z'n blad krijgt is het 1. hoe snel krijg ik mijn bord/bakje onderste boven of 2. lekker met je handen kneden. :lol: Ach ik maak me er niet druk om en wij zijn daarin ook niet streng. :oops: Hier vindt hij lepel/vork heel interessant hij brengt het wel naar z'n mond toe.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 29 okt 2012 14:42

Dat zelluf eten is wel herkenbaar, ja. Bij ons lukte het nog wel vaak om er tussendoor steeds een hap in te doen. Dat moest je niet benoemen, gewoon steeds 'stiekem' doen. Zo kwamen er tenminste ook normale happen in de mond ;-). Geknoei met handen enzo wil ik ook niet hebben. Ze mogen het wel zelf maar dan moet het bordje gewoon blijven staan en eten doen we met een lepel of vork. Zo niet, dan gaat het bordje aan de kant en doen wij het. Na een poosje consequent daarin zijn hebben ze dat wel begrepen ;-).

Tja, dat slapen Evelien, wat lastig! Hoe oud is hij? Aan de foto te zien denk ik toch dat het goed is om het 'gedragsmatig' aan te pakken? Maar dan moet je tussendoor echt niet veranderen van aanpak! Dus niet na een paar dagen ineens een ander plannetje bedenken!
Overdag veel rust, regelmaat, ritme, liefde, aandacht en overdag heel consequent zijn en als dat niet doorwerkt naar de nachten 's nachts een aanpak bedenken en deze heel rustig en consequent (zonder emoties van papa of mama) toepassen. Heel moeilijk, maar heel vaak werkt het goed.

Ben ook benieuwd hoe hij het bij anderen doet?!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 okt 2012 15:17

Hoe hij bij andere slaapt? Hij heeft nog nooit ergens 's nachts geslapen zonder ons. Dus dat weet ik niet.

aarrggg wij geven hem juist rust, regelmaat en echt liefde. Daar zit het hem niet in.

Het is gewoon jammer dat er bijna niks qua ontspanning hier in de buurt is. Alleen zwemmen. Maar daar ben ik niet zo happig op ivm chloor.

(aan de foto kun je niet echt zien hoe oud hij is, de meeste mensen schatten hem veel ouder).

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 29 okt 2012 16:50

@Evelien,

het kan geen kwaad om af en toe zelf even wel een nachtje slaap bij te pakken bij ouders of een vriendin. En een andere keer dat je man dat ook een nachtje doet ( eventueel een vrijdag op zaterdag zelf ergens slapen als je man niet hoeft te werken de volgende dag )

Klinkt alsof je dat wel kan gebruiken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 okt 2012 16:55

Zelf ben ik ook nooit zo van die bende geweest, maar Jurian heeft 2 jaar lang geweigerd warm eten te eten, ook niet met zijn handen. Dus zolang Frederiek zo geniet van haar bord groenten, met handen, juich ik dat gewoon toe. We hebben nooit een probleem gemaakt van Jurians niet eten, maar zoals Frederiek nu geniet, dat is toch vele malen fijner :)

Vanmiddag maar eens langs een goede schoenwinkel geweest. omdat Frederiek veel loopt, en ze gaat steeds scheef op de laarsjes die ze heeft. Blijkt ze laarsjes te hebben die zo flexibel zijn, echt voor de eerste 2 of 3 weken dat ze lopen. Dus maar meteen goede nieuwe gekocht, zilverkleurige. Ze is er helemaal wijs mee, en loopt nu opeens ook veel rechter. Kost wel weer even wat, maar ik wilde toch niet wachten op de uitverkoop, dat scheve lopen kan ook niet echt goed zijn voor haar voeten. En toch al maat 20, wel iets op de groei, maar volgens de meneer van de winkel verkopen ze in NL bijna geen goede schoenen in maat 18 of 19. Ze liep wel goed op 20, dus kan ze voorlopig mee vooruit hoop ik :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 okt 2012 17:23

@evelien wij hadden veel baat bij een boek Over slaapproblemen bij kinderen. Kan titel en schrijver voor je opzoeken als je wil?

Hier een ziek mannetje :-( 39,6 koorts, hele stinkende urine, niet eten, weinig drinken...
Ben direct weer bang voor nierbekkenontsteking. Vandaag geprobeerd urine op te vangen, niet gelukt. Morgen naar de huisarts..

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 okt 2012 18:58

Jannoek, graag als je wil. Misschien dat we er wat aan hebben. Beterschap met jullie mannetje... sneu zeg.

Over bij een ander laten slapen. Hij gaat binnenkort twee nachtjes bij m'n ouders slapen. Zodat wij even bij kunnen tanken.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 29 okt 2012 21:19

@ evelien; dat boek van Jannoek is echt het proberen waard!!! Zelf heb ik het toen ook gelezen. Je moet erg consequent zijn maar ik geloof wel dat het zo werkt.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 okt 2012 22:02

Sterkte evelien! Zo'n boek werkt echt hoor! Vaak ( niet altijd) is het toch terug te voeren op een wisselwerking tussen ouders en het kind. Succes!

En bij anderen slapen; moet eigenlijk bekennen dat wij dat nog nooit gedaan hebben. Eigenlijk zijn de kids altijd bij ons.

En eten met de handen ben ik geen voorstander van, maar met 3 kinderen aan tafel zie ik ook niet alles en stoppen ze rustig dingen met hun handen in de mond. Bij de jongste telg leg ik wat op zijn kinderstoelblad en stop tussendoor wat in zijn mond. Afgelopen weekend heeft hij zelf in een zucht en een steun een complete pannenkoek naar binnen gewerkt,. Ik had de pannenkoeken van de andere twee net gesneden en zijn bord was al leeg :D

@ schipje als je nog meeleest. Hoe is het met jouw kinderen?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 okt 2012 06:28

De situatie maakt het er ook niet makkelijker op nu ik al maanden ziek ben. Dan heb je echt die nachtrust nodig. In een gezonde situatie zou ik het nog wel vol kunnen houden (of misschien ook niet, geen idee).
Het is vooral frustrerend.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 30 okt 2012 08:44

@ evelien; misschien moet je juist daarom de koe bij de horens gaan pakken en proberen er aan te gaan werken! Als je zelf weinig energie heb door ziekte dan voelt je kind dat echt aan. Eerst geloofde ik daar niet in maar zelf heb ik ook een chronische ziekte en M. voelt het als ik helemaal geen energie meer heb. Denk echt dat je veel aan dat boek kan hebben want zoals ajl ook zegt is het vaak een wisselwerking. Mijn man en ik gingen er beide voor en ondertussen een kind dat s nachts heerlijk slaapt (soms wel helemaal overstuur wakker maar dan doen we het net zoals ajl)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 okt 2012 11:25

@Evelien Heftig dat je al zo lang ziek bent! Ik ben het ook eens met de rest consequent zijn is wel een hele goede en misschien is het even een paar dagen drama maar niet opgeven want dan is alles voor niets geweest. Al vind ik wel dat je zeker moet weten dat er niks medisch met je kindje aan de hand is.

Jannoek Beterschap met Floris heb je zijn urine nog op kunnen vangen?

MissF Deze leeftijd is zo leuk! Eet Julian nu wel goed dan?

Nina mag wel met haar handjes eten maar ze mag niet kliederen naast haar bord of op de grond gooien vind het niet nodig dat er met eten gespeeld wordt en dat weet ze heel goed.

Terug naar “Archief”