Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Evelien » 05 mei 2012 20:55

paprikameisje2 schreef:oooh zo fijn als je een arts hebt die begrip heeft met de situatie en de zorg deelt die er is! Dat is veel waard!

Absoluut helemaal waar... en ook zei ze nog als het niet gaat of het wordt erger gewoon terug komen.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 05 mei 2012 21:08

dat is zeker fijn evelien.. hopelijk helpt het pufje en kunnen jullie zelf ook een beetje bijtanken!

nou, Em vond het eerst wel een beetje vreemd om in het nieuwe bed te gaan slapen, maar ze slaapt nu toch als een roosje. ze had al zo'n lampje in het stopcontact en we hebben er ook een tijdschakelaar onder gezet. ben erg benieuwd! ze mocht namelijk altijd roepen als het licht werd, maar vanochtend was dat dus om 5 uur en dan wordt het inderdaad al wat licht buiten..dat vond ik toch wel wat vroeg.. 8-[
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 mei 2012 19:51

En, hoe ging het in het grote bed, vpk?
Zo'n nachtlampje heeft Jurian sowieso al in een stopcontact, pal boven zijn hoofd. Lijkt mij zo hinderlijk als je wilt slapen, maar zonder slaapt hij slecht ;)
Vanmorgen voor het eerst de tijdschakelaar geprobeerd met een schemerlamp. Hij sliep om kwart over 7 gister en kwam er vanmorgen om kwart voor 8 pas uit. Ik was helemaal verbaasd. Om 7 uur was Frederiek al wakker geworden, dus ik heb even gekeken of de lamp wel echt aan was, en die was aan. Maar hij heeft er dus heerlijk doorheen geslapen. Hopen dat het ook gaat werken als hij wel voor 7 uur wakker is. Vanmorgen was hij in ieder geval erg trots dat hij pas kwam toen de lamp brandde :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 06 mei 2012 21:39

juffiejuf schreef:Herkennen jullie dit: kinderen die echt elke keer tot de nek alles onder poepen? Zo vies... en ik blijf aan het wassen. Dacht dat het eerst misschien aan het pamper merk ligt maar dat kan niet want ondertussen al veel pampers geprobeerd en het is overall hetzelfde liedje: pampers, ah, c1000, lidl, aldi, action....

Herken het helemaal. E doet het altijd onder de ochtend fles, dan spuit ze 'm helemaal vol (wist niet dat je met fv ook spuitluiers kon hebben :? ) We verschonen haar dan natuurlijk gelijk, maar soms zit het dan nog tot haar nek :( van achter of van voor :-&
Afbeelding

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 07 mei 2012 05:50

@ jpc; jullie geven E. toch ook fv? Hier hebben we bij M. gewoon nog geen vaste ontlasting gezien. Bij bv en bij fv niet terwijl we nu ook rijstebloem enzo door de fv doen. Laatste bv is nu wel afgerond dus hoop dat het nu misschien beter gaat (was bang dat het ook door mijn medicijnen kwam)

Vandaag gaat M. bijna voor het eerst een dag mn moeder omdat ik vandaag onderzoeken krijg in het ziekenhuis. Ben benieuwd! Beetje onwennig maar kan geen kwaad na 5 maanden continu bij zijn mama te zijn :wink:

Sneu hoor al die zieke kindertjes!! Hoe is het weekend gegaan met J. en S.?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mei 2012 06:46

Hier is S. nog steeds ziek, slaapt slecht en huilt veel. Waarschijnlijk heeft hij ook hele zere keel.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 mei 2012 08:24

Tot afgelopen nacht ging het goed. Vannacht was het weer raak met benauwdheid. Alle pufjes weer volop ingezet en het gaat nu wel weer beter. Hij is nu driftig pogingen aan het doen om te draaien in de box.

Beterschap evelien!

@ juffiejuf Waarschijnlijk vernadert de samenstelling van zijn ontlastig als hij vaster eten krijgt. Succes vandaag in het zkh! Spannend hoor zo'n eerste dag zonder kind.

Hier gisteren een gekookt eitje door zijn spinazie geprakt. Hij zat echt bommetje vol na het eten. Ik ga denk ik deze week de middagfles stoppen en dan een bord pap erbij 's morgens.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 07 mei 2012 10:49

Nieke is aan de diarree, dus elke keer als ik haar verschoon zit de luier (en soms ook meer dan alleen de luier) vol. Normaal poept ze mar 1x per dag...gelijk haar billen weer open, echt sneu. Ze is voor de rest wel vrolijk, dus dat is fijn.

Het wordt al een hele meid, ze zegt alles na, maakt al kleine zinnetjes, zoals papa weg auto en eerst broodjes eten. De raarste woorden kan ze al zeggen: kokodil, plullebak, gooogel (vogel), uil, duif en ze combineert ook echt al dingen. Als ze een kaart ziet, zegt ze post en als ze gaat eten moet ze een sjab en mouw (die moet dan omhoog). Écht gezellig...
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 07 mei 2012 12:50

ajl, aangezien ik me in jouw aanpak van de kinderen regelmatig herken vraag ik het jou: jullie kinderen slapen bij elkaar op de kamer en toch blijven ze in bed tot nijntje wakker is. Hoe krijg je dat voor elkaar? En gaan ze 's avonds ook nooit spelen?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 mei 2012 18:59

Dat is ook niet zonder slag of stoot gegaan hoor Schipje. De eerste maanden dat ze samen sliepen was het 1 groot feest. Ik dacht dat ik er met een week wel door zou zijn, maar dat was een grote misrekening. Nu slaapt C nog gewoon in een ledikant ( een 2e bed past niet op de kamer), dus zij zit in ieder geval vast. De eerste periode viel H bij ons in bed in slaap en dan tilde wij hem over als wij gingen slapen. Eigenlijk ging het pas na 3 mnd beter.

De reden dat wij Nijntje aangeschaft hebben is dat H 's nachts kwam H regelmatig zijn bed uitkwam om te vragen of het dag was. Ik stuurde hem altijd terug, maar hij had echt geen flauw idee welk tijdstip het was. Nu komt hij nog wel eens om dat te vragen, maar als ik dan vraag of Nijntje al wakker is dan heeft hij het antwoord en gaat hij weer terug.

's Avonds spelen/lezen heb ik geen moeite mee. Als ik merk dat ze niet moe zijn, dan sta ik dat ook toe met als regel dat ze wel op de kamer blijven. De deur laat ik dan wel open. Na een kwartier meld ik nog 5 minuten en dan slapen en dan 3 minuten, 1 minuut, spullen opruimen en gaan slapen. Ze kletsen daarna standaard nog even, De regel is dat dat niet mag, maar dan doen ze het juist zachtjes. Zodra ik toesta dat ze mogen praten, is het groot feest. Zij denken dan dat ze iets stiekum doen en ik sta praten oogluikend toe.
Laatst gewijzigd door ajl op 08 mei 2012 07:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 07 mei 2012 19:12

@juffiejuf: Hoe is het vandaag met jou gegaan? En hoe vond M het bij oma? Vond je het moeilijk om hem achtr te laten? Ben je nu helemaal van de bv af begrijp ik? Ik geef nog steeds smorgens en savonds bv en het gaat prima. Daarnaast krijgt ze fruithap, ben nog niet begonnen met groente. Eerst die ontlasting maar eens met enige regelmaat en zonder moeite laten komen, want dat is nog een beetje een ramp. Ik geef nu elke dag Lactulose, maar dat heb ik liever niet eigenlijk.

Donderdag mogen we weer naar het bureau, ik ben benieuwd! Heb ze thuis nog steeds niet gewogen, vergeet het steeds :P Maar het boeit me ook niet zo heel erg veel. Ze groeit zichtbaar goed en is tevreden, dus prima zo :)

Beterschap met alle zieke kindjes!
Afbeelding

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 07 mei 2012 19:20

Oke, het was dus niet in 1 2 3 voor elkaar ;)

Dochterlief heeft hier een wekker die om 7 uur afgaat maar ook iedere ochtend moet ik haar om 6 uur terugbrengen. Dan gaat ze spelen maar slapen nooit meer. Miischien moet ik haar middagslaapje er maar af gaan halen. 's avonds slaapt ze ook pas laat, alhoewel ze dat vanaf babytijd al doet. Heel lang wakker liggen, neurien, draaien etc. Ze is dan echt alles aan het verwerken.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 07 mei 2012 20:00

Onze jongste (bijna 2,5 jaar) heeft het om kwart over 6 / half 7 ook wel gezien op bed. Als we geluk hebben, komt ze regelrecht naar onze slaapkamer; hebben we pech, dan heeft ze zuslief en broers wakker gemaakt voor we bij haar zijn :mrgreen:. Het lukt ons niet om haar uitgelegd te krijgen wat we 's ochtends vroeg van haar verwachten: dat ze niet gaat lopen schreeuwen en gillen en broers/zus aan hun oren trekt of bovenop ze springt, maar gewoon in haar bedje een boekje gaat lezen (wat ik 's avonds al klaar gelegd heb) of rustig naar ons toe komt.

Ik denk dat ze nog te klein is voor zo'n Nijntje-lamp of gebruik(t)en jullie die ook bij kids van haar leeftijd?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 08 mei 2012 12:39

MissF schreef:En, hoe ging het in het grote bed, vpk?

goed! ze slaapt er heerlijk in. ze vond het helemaal geweldig, maar de eerste avond toch ook wel een beetje vreemd. heb even bij haar gezeten en toen was ze erdoor.
het lampje werkt tot nu toe ook prima, bedankt voor je tip! alleen de tijdschakelaar tikt als het lampje aangaat en volgens mij wordt ze daar nog wakker van 's morgens maargoed, dat moet misschien even wennen ofzo..

schipje: per wanneer stop je met werken of ben je al gestopt? en is L al begonnen op de psz?

juffiejuf: is je onderzoek meegevallen? en hoe ging het met m?

sophie77: als zij het principe begrijpt, van pas eruitkomen als nijntje wakker is dan moet het denk ik prima kunnen.

dippie: waarom geef je liever geen lactulose? ja, natuurlijk liever zonder maar als ze er last van hebben kan het geen kwaad om te gebruiken. ik heb ze er hier momenteel ook allebei aan...
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 08 mei 2012 13:06

Schipje schreef: Dochterlief heeft hier een wekker die om 7 uur afgaat maar ook iedere ochtend moet ik haar om 6 uur terugbrengen. Dan gaat ze spelen maar slapen nooit meer. Miischien moet ik haar middagslaapje er maar af gaan halen. 's avonds slaapt ze ook pas laat, alhoewel ze dat vanaf babytijd al doet. Heel lang wakker liggen, neurien, draaien etc.

Dit had onze oudste ook op een gegeven moment (rond 2,5jaar, hoe oud is die van jou?). Elke morgen vroeg, elke avond nog heel lang kletsen, zingen. Op zich niet zo erg maar toen heb ik het middagslaapje van de één op andere dag achterwege gelaten en met 2 weken zat hij in een heerlijk ritme. Had dat middagslaapje duidelijk niet meer nodig. We hoorden hem nooit meer 's avonds en 's nachts en sliep echt bijna het klokje rond!

De jongste houd het net niet goed vol zonder middagslaapje (ruim 2jaar) maar gaat 's avonds wel laat erin. Kvind het nu wel lekker voor hem om even het rijk alleen te hebben en alle aandacht. En voor de oudste heb ik dan 's middags even alle aandacht.

Ik denk dat je naar je kindje moet kijken. De ene heeft meer slaap nodig dan de ander. Ik vind het soms niet zo vreemd dat kindje 's morgens zo vroeg zijn als ik hoor hoe vroeg ze in bed liggen.... Niet iedereen heeft 11,12uur slaap nodig (zeker niet als ze ook 's middags nog slapen).

Volgens onderzoek:
Vanaf de leeftijd van 3 jaar onderscheiden we al korte (8,5 uur per dag), gemiddelde (10 tot 11,5 uur) en lange slapers (12,5 uur). Wilt u weten hoeveel uw kind nodig hebt, dan telt u uit hoeveel uren hij slaapt als je hem niet wakker hoeft te maken om naar school te gaan (bijvoorbeeld in het weekend of de vakantie

Terug naar “Archief”