Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor jeepeecee » 13 okt 2011 15:00

ow heerlijk verlof!! kan er nu al naar verlangen.

Vanochtend weer op controle geweest en alles zag er goed uit (echo). verder moet ik (dringend advies) minder gaan werken. omdat ik nog steeds zo heel erg moe ben en vanwege buikpijn/harde buiken. Ik vind dit zelf zo'n grote stap, maar aan de andere kant doe ik de dagen nadat ik gewerkt heb helemaal niets want dan moet ik echt helemaal bijkomen. dus 'k kijk het nog een weekje aan en dan neem ik de beslissing.

maar verders alles goed, 't kindje doet lekker trappelen, dat m'n hele buik er van schud :mrgreen: . En ik snap er echt niks van, maar ik ben in totaal nog maar 2 kg. aangekomen. volgens mij is hun weegschaal niet helemaal lekker ( die van mij ook niet dan :P ) ik ken dit helemaal niet van met H.
Afbeelding

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 13 okt 2011 16:32

@ dippie; Heerlijk joh dat je bijna met verlof gaat!! Wil je nog veel doen voordat de baby komt of valt het mee? Alle kleertjes etc. al gewassen?

@ Jeepeecee; hoeveel weken ben je nu?? Nog maar 2 kg aangekomen =D> ?? HEERLIJK JOH!! Moeilijk joh dat je advies kreeg om minder te gaan werken. Ze geven het advies denk ik alleen niet zomaar...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 14 okt 2011 06:36

@juffiejuf: Ik moet alle kleertjes en beddengoed nog wassen, dus dat ga ik denk ik eerst doen. Daarna ga ik onwijs veel inkopen doen, alles wat ik nu nog niet mag kopen van mezelf (zwitsal, luiers, flessen, voeding, enz..) En dan hoop ik nog steeds dat de nesteldreng inmiddels arriveerd om mn huis grondig te boenen :wink: En daarna hoop ik dat de kleine zich heel snel laat zien :-)
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 okt 2011 07:22

Vandaag mijn eerste verlofdag. Ik had enorm veel plannen, maar merk dat ik toch vooral moe ben. Vandaag dan alleen maar een beetje rommelen. Voorweeën blijven jammer genoeg wel. Het mag van mij over 2 weken wel doorzetten :wink: Al zie ik als een berg tegen de bevalling op. Hebben meer a.s. moeders met al kinderen dit? Ik heb er echt al die maanden niet over nagedacht, maar nu het in zicht is, denk ik echt 'o ja, dat moet ook nog'.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 17 okt 2011 09:42

ajl, hoe meer ik er kreeg, hoe erger het werd. Volgens mij hebben de meeste vrouwen dat wel.

wilhelmina
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor wilhelmina » 17 okt 2011 10:30

ja ik had het ook. Na een moeilijke tweelingzwangerschap en een redelijk traumatische bevalling moest ik na 4,5 jaar weer bevallen... ik dacht steeds: leuk dat-ie er in zit, maar nu moet-ie er nog uit :oops:
In het ziekenhuis tijdens de bevalling aangegeven dat ik er erg tegenop zag, ze hebben me heel goed geholpen en me er echt doorheen gesleept !! =D> En mijn man deed natuurlijk ook erg zijn best =D> =D> =D>
Zijn trouw is groter dan mijn schuld

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 okt 2011 10:35

Logisch hoor ajl, ik denk dat het wel te maken heeft met je eerdere bevalling(en). Bij Jurian vond ik het allemaal helemaal geen probleem, al was het lang, met vacuumpomp en wee opwekkers enzo. dus dacht ik het klusje bij Frederiek ook wel even te klaren. Dat 'even' klopte wel, maar ik vond het een heel stuk heftiger, dus stel dat we ooit een derde verwachten, denk ik dat ik er meer tegenop ga zien.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 17 okt 2011 19:39

ik denk ook dat het komt omdat je globaal 'weet wat je te wachten staat' en omdat je weet dat het niet vanzelfsprekend is dat alles altijd weer goed gaat..
maar lekker joh, verlof. geniet ervan!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 okt 2011 21:58

ajl schreef:Vandaag mijn eerste verlofdag. Ik had enorm veel plannen, maar merk dat ik toch vooral moe ben. Vandaag dan alleen maar een beetje rommelen. Voorweeën blijven jammer genoeg wel. Het mag van mij over 2 weken wel doorzetten :wink: Al zie ik als een berg tegen de bevalling op. Hebben meer a.s. moeders met al kinderen dit? Ik heb er echt al die maanden niet over nagedacht, maar nu het in zicht is, denk ik echt 'o ja, dat moet ook nog'.

ik had dat ook.. en toen de weeen begonnen dacht ik : oooh ja, daarom wilde ik niet meer :wink:

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 19 okt 2011 08:52

Genieten jullie allemaal van je verlof?

@ ajl; hoe is het met de voorweeën?
@ dippie; wil de nesteldrang al een beetje opkomen? ;-)

Hier ook weer voorweeën. Ben vandaag 35 weken dus ik vind dat de kleine uk het goed doet! Als ik 37 weken ben ga ik stoppen met rust houden en hoop ik dat de kleine gelijk komt. Maar ja... volgens mij komen ze niet precies op de tijd wanneer de moeder het wil :-k

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 19 okt 2011 14:08

Lijkt me lastig die voorweeën. Hebben jullie dan niet steeds het gevoel 'het kan beginnen'?

Hier afgelopen zaterdag positiekleding geshopt. Ik deed mijn strakke spijkerrokje aan en die zat echt niet meer lekker, onder je buik is het een frommel en boven je buik wordt het een erg kort rokje;-) Jurkjes kun je de hele tijd doordragen maar ik wilde toch wel wat leuke nieuwe kleding. In een positiejurkje lijkt je ook zwangerder omdat het je buik zo goed laat zien.
Ben vandaag 24 weken. Het is een druk kindje, ik voel het echt veel. Wel erg speciaal!
Time flies when you have none!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 19 okt 2011 14:25

Ben vandaag 34weken, dus vandaag mn laatste werkdag! Gister onwijs verwend door mn collega's en ouders met cadeaus en een super gave houten speelgoed kist! Love it!
Morgen nog gezellig een daagje met zuslief maar de Wegwijs :-)
Bekleding en standaard van het mozesmandje zijn ook inmiddels binnen, dus die staat ook te pronken :wink:
Volgende week maar beginnen met kleertjes wassen, enz.. Zodat het kamertje echt af is! Vrijdag komen ze trouwens van de RST voor een intake!
@Juffiejuf: haha, nog steeds niet maar volgende week hoop ik wel :-)
Ben wel een beetje benieuwd wie er eerder bevalt hoor!
Afbeelding

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 19 okt 2011 14:26

24 weken en dan voor het eerst positiemode aan :shock: :shock: heerlijk zeg!

@juffiejuf vervelend die voorweeen, maar kan me voorstellen dat je dat rustig aan doen wel een beetje erg zat bent. Sterkte!
@Dippie...schiet ook lekker op zeg! Geniet van je verlof en sterkte met de laatste loodjes!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 okt 2011 15:20

Zijn er hier nog mensen op na controle geweest bij de verloskundige? Zo ja wat wordt daar besproken?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 okt 2011 16:34

Ja, ik ben wel geweest, ze vroeg gewoon hoe het mij ging en met Frederiek. En of ik de bevalling verwerkt had. Bij Jurian ging ik op nacontrole bij de gyneacoloog, die heeft nog even de hechtingen nagekeken, omdat het voor mijn gevoel niet helemaal goed zat (ben toen ingeknipt). Bj Frederiek hoefde ze van mij niet te kijken, die waren allemaal toen allang weg (ingescheurd, dat geneest veel sneller).
Ik vond die nacontrole bij Frederiek niet nodig, bij Jurian vond ik het wel fijn.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”