Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 mei 2011 20:25

Hir vinden kindern het jusit jammer dat ze niet naar de 'broodschool' mogen. Dat lijkt hen helemaal het einde.

Ajl: wat goed van jullie dochter!! Ze komen er vanzelf wel, alleen doet de ene er wat langer over dan de ander.

Durf haast niet te zeggen dat marijn nu al een maand rondloopt :oops: :oops: En een enkele keer betrap ik hem op even los staan.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 mei 2011 20:27

Wauw...dat is goed van je zoon ppm! Maarre hij is toch nog maar 9 mnd ozo :shock: Haha...dan draaien ze bij mij net

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 mei 2011 20:56

ajl schreef:Wauw...dat is goed van je zoon ppm! Maarre hij is toch nog maar 9 mnd ozo :shock: Haha...dan draaien ze bij mij net

jah, hij is idd nu negen maand. hij rolde pas met zes maand en ik had ook absoluut niet verwacht dat hij zo snel zou gaan, vooral odmat hij altijd maar ziek is. Maar dankzij zijn ziekzijn is hij nu pas aan het rondlopen, anders was dat ws nog eerder geweest. Julia was lang niet zo snel en had het ook absoluut niet verwacht.

Stiekum ben ik wel erg blij dat hij snel is, maar niet om er mee te pochen maar om toch iets positiefs soms over hem te kunnen zeggen naast die negatieve lading die om hem heen hangt.

Maar door zijn drang om alles te willen is hi jook nog eens erg gefrustreerd en driftig, dus dit komt ook nog bij het vele ziekzijn en brullen vanwege ooronstekingen. We zijn bezig met de laaste kuur voor de buisjes.. hopen dat die buisjes effect mag hebben.

Zal eens op zoek gaan naar een leuke foto :) waar hij zich staat uit te sloven!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 20 mei 2011 21:09

Zo, wat een wijze praat heeft jouw dochter al, ajl! Bij Sylke blijft het nog steeds maar bij een paar woordjes. Nou ja, nog een maandje wachten en dan kan ze als het goed is ongeveer terecht voor buisjes. We hopen dat ze ons daarna de oren van het hoofd gaat kletsen :wink:

Over praten gesproken... Timon had nog een paar leuke opmerkingen: hij ging 'krijtstoepen', doet 'tikketje hamer' (hamertje tik) en had het over 'zo gedaan, zo gezegd!'

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 20 mei 2011 21:21

Hier op school is het overblijven nog helemaal gratis en regelen de juffen en meesters het onderling. Het is gratis omdat er ook veel kinderen van buitenaf komen en om zo de extra kosten voor de benzine etc. een beetje te drukken.
Sophie heeft nog niet hoeven overblijven tot nu toe. Hebben een uurtje middagpauze, wat meestal wel goed gaat, maar soms is het wel een gehaast hoor (zeker als ze nogal treuzelt met naar huis lopen, dan ben je zo een kwartier verder... Tegenwoordig gaat ze dan ook vaak op de fiets, dat gaat -meestal- wat sneller ;)).

Continue rooster lijkt me echt vreselijk. Veel te vermoeiend ook. Sophie vindt het juist heerlijk even tussendoor thuis te zijn. Even stoom afblazen, verhaal kwijt kunnen, even uitrusten. Denk dat veel kinderen dat echt wel nodig hebben! En dan hebben ze geen enkele middag meer echt helemaal vrij. Terwijl ik dat juist wel handig vind, als je nog een middagje weg wilt, voor een kinderfeestje etc.
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 20 mei 2011 21:28

ajl, ik vraag me af of er scholen zijn waar de kinderen al om 14.00 thuis zijn? Ik zat vroeger op een basisschool met maar drie kwartier pauze en dan was het 15.00 afgelopen. Wij fietsten wel naar huis, was vlakbij maar was altijd een gesjees. Volgens m'n moeder kon ze goed merken als we thuis hadden gegeten of overgebleven want dan waren we veel drukker, na overblijven. Ik denk dat het een kind goed doet om thuis te eten, vind dat niet uit de tijd ofzo. De tijd veranderd wel maar een kind heeft nog dezelfde behoeftes.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 mei 2011 21:34

@ ppm hopen dat de buisjes snel komen en resultaat hebben! Bij ons heeft het echt enorm geholpen. Wel knap van hem hoor dat hij zo snel is en ik kan mij voorstellen dat je het fijn vindt dat hij het op dit gebied zo goed doet :wink:

@ haai Jullie dochter kletst hopelijk straks ook de oren van jullie hoofd. Ik merkte bij onze zoon dat zijn spraak echt met sprongen vooruit ging.

@ schipje De continueroosters die ik ken hebben les van 8.30 tot 14.00 uur met een half uur pauze tussen de middag. Ik ken 1 school in Leiden waar ze les hebben tot 15.00 uur, maar die hebben dan 8 extra vrije dagen in een jaar.

Schipje schreef:Ik denk dat het een kind goed doet om thuis te eten, vind dat niet uit de tijd ofzo. De tijd veranderd wel maar een kind heeft nog dezelfde behoeftes.

Nederland is het enige land in Europa waar de kinderen 's middags thuis eten. Hebben de Nederlandse kinderen dan andere behoeften dan de andere kinderen? Ik denk het niet. Ik denk dat wij het niet gewend zijn en het daarom zielig vinden en er problemen in zien.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 20 mei 2011 21:56

ajl schreef:Nederland is het enige land in Europa waar de kinderen 's middags thuis eten. Hebben de Nederlandse kinderen dan andere behoeften dan de andere kinderen? Ik denk het niet. Ik denk dat wij het niet gewend zijn en het daarom zielig vinden en er problemen in zien.

Is dat zo? Dat Nederland het enige land is daarmee? Vraag me af hoe het dan in andere landen geregeld is qua schooltijden in het algemeen. Zijn die dan vroeger uit of beginnen die later?
Als het echt hollands is vind ik het een goede hollandse gewoonte. :wink:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 mei 2011 13:22

Ja, in het buitenland hebben ze continueroosters die rond 8.30 beginnen en de bso is op school geregeld.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 21 mei 2011 13:58

ik denk dat over een jaar of 10 in Nederland ook bijna alle scholen een continu rooster hebben, ik ken in mijn omgeving heel veel scholen die daar allemaal langzaam op overstappen, en geen enkele die van continu rooster juist naar het tegenovergestelde gaat..

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 mei 2011 14:59

Ik hoop het, maar ik denk dat het met de pc scholen nog wel wat tegen zal vallen. Het merendeel van de refo werkt momenteel nog niet en zien de noodzaak er niet van in. Nu ik zwanger ben van de derde is mij al door zeer velen gevraagd, eigenlijk opgemerkt, dat ik nu toch wel zou stoppen met werken, terwijl dit op mijn werk niet eens ter sprake komt. Daar blijft gewoon iedereen werken bij het derde kind.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 mei 2011 16:32

=D> Wat goed van Marijn zeg! Inderdaad heel fijn voor jou, PPM, om ook wat positiefs over hem te kunnen melden en om te lezen dat het hem, ondanks het vele ziekzijn, toch heerlijk afgaat!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 mei 2011 17:18

:roll:
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 22 mei 2011 06:14, 1 keer totaal gewijzigd.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 mei 2011 19:25

Die tandjes! Erg lief TJ!
Mensen, advies gevraagd. De laatste 3 avonden wil Michael niet meer door papa in bad worden gedaan. Hij gaat krijsen, huilen, trappen etc etc. Vanavond was hij zo overstuur dat hij overgaf. Alles moet door mama gedaan worden. Ik heb er de eerste paar keer toen manlief thuiskwam bijgezeten en daarna duidelijk gemaakt dat het nu weer is zoals gewoon, dat als papa thuis is, hij Michael in bad doet. Vond hij prima...tot de afgelopen paar avonden. Wij weten niet zo goed waar we het beste aan doen. Hem zijn zin geven en door mij in bad laten doen...of het uitzingen totdat hij accepteert dat papa het gewoon doet.

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 21 mei 2011 19:39

Continuroosters in europa? Behalve dan zeker in Italië, daar komen de kids pas om half 5 uit school hoor. Hebben ze tussen de middag een paar uur vrij ivm de warmte 's zomers.

Wat betreft halen, brengen: ik doe dit lekker samen met de buren. Ideaal, je hoeft dan in ieder geval geen 4x. Vooral halen, dat kost de meeste tijd omdat je moet gaan staan wachten.

@ Laura: hier is het ook af en toe zo'n drama, maakt niet uit waar het over gaat, of het in bad doen is of aankleden, of sap inschenken, noem maar op. Voor zover mogelijk houd ik er rekening mee, de ervaring bij onze dochter is dat het vanzelf wel weer over gaat. En kijk, kan het een keer echt niet anders, dan moet zoonlief het toch echt maar met papa doen...!

Terug naar “Archief”