Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor Jannoek » 23 mar 2011 14:39

@Evelien veel kruidenthee etc. zit ook geen cafeïne in. Ik drink thuis veel Lipton thee, daar staat het precies op elk doosje of er cafeïne inzit, of niet. Overigens kan een beetje cafeïne per dag geen kwaad volgens mij...

@Liefie heerlijk die nesteldrang! Ik kreeg het flink op m'n heupen maandag toen ik hoorde van de doorverwijzing. Met als gevolg: alles is klaar :mrgreen: .
Ga zo na m'n middagbreak even nog een pyjama kopen, en dan kan ik zelfs de tas voor 't ziekenhuis al gaan in pakken als ik dat zou willen :mrgreen: .

Geniet van het mooie weer & het vrij zijn!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 mar 2011 09:15

@Evelien ik heb er nog nooit over nagedacht dat er cafeïne in thee zit eigenlijk :oops: Maar ik denk dat het ook veel minder is dan in koffie.

@Jannoek Heerlijk al dat gerommel enz in huis kan ik de laatste tijd echt van genieten (mijn man soms minder als hij van alles naar zolder moet brengen 's avonds haha)
Hoe is het nu met je rug? Heb je nog veel last of is het wel gezakt nu je minder werkt?
Suc6 in het ziekenhuis vandaag hopelijk mag het allemaal meevallen!
pyjama heb ik ook niet moet ik ook nog eens achteraan.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 mar 2011 10:24

Spannend vandaag Jannoek, ben heel benieuwd wat eruit komt!
lekker aan het poetsen Liefie? ;) Met dit weer is het wel extra lekker natuurlijk, alles open, heerlijk :D

Hier werd ik vannacht weer eens wakker van de misselijkheid, en het is de hele morgen al. Ik lig steeds maar weer een poosje op de bank, dan zakt het weer wat. Volgens mij gewoon weer zwangerschapsmisselijkheid. Apart hoor, bij vlagen komt het toch weer boven. Al vermoed ik dat het nu ook gewoon bij de moeheid hoort. Na 3 dagen werken ben ik toch wel een beetje op merk ik. En dat komt er dan zo uit. Maar ik ben lekker vrij tot zondag, dus lekker bijkomen :D Al moet het huis natuurlijk wel weer even schoon. Maar dat moet maar in fasen, niet meteen alles in 1 keer.
verder gaat het eigenlijk prima. Het werken is zo best vol te houden, omdat het maar 3 dagen zijn. Als moeder die ik het op een dag als vandaag even wat minder, want Jurian is even tv aan het kijken, wat eigenlijk niet mag voor 5 uur, maar het is voor hem ook wel erg raar dat zijn moeder steeds op de bank ligt ;) Nouja, als het maar bij heel af en toe blijft kan het vast geen kwaad :D

Heb je al foto's van het kamertje Liefie?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 mar 2011 11:17

@ MissF ik ben al zo goed als klaar met alles het is echt zo een lekker weer krijg er echt giga veel energie van (al doe ik vanmiddag niks en ga ik heerlijk op mijn ligstoel in de tuin)
Misselijkheid komt hier ook weer opzetten de laatste dagen ook weinig zin in warm eten. bij mij zet het meer tegen de avond op.
Geniet van je vrije dagen!
foto's komen volgende week wel als de meubels staan nu is er alleen een vloer in komen te liggen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 24 mar 2011 15:09

Ik ben weer terug uit het ziekenhuis!
Vruchtwater was nog steeds aan de lage kant, maar wel meer dan maandag. 't viel nu binnen de curves - gelukkig!

Toch wordt de zwangerschap nu wel 'medisch' en kom ik onder begeleiding van de gyn te staan, omdat de baby erg groot is. (nu al ruim vijf pond 8-[ )
Dát viel niet binnen de curves voor deze termijn ;-)
Gelijk maar een rondje gemaakt op de verlos- en kraamafdeling en allerlei afspraken gepland.
Eerst morgen nog weer een glucose tolerantietest :-oo omdat ze zeker willen weten of dat goed is.
En omdat we nét de borstvoedingsbijeenkomst gemist hadden hebben we ook een afspraak bij de lactatiekundige gekregen. Prima geregeld dus ;-)

Nu over 2 weken weer een echo en aan de hand daarvan wordt verder gekeken hoe of wat ze gaan doen.

Ben opgelucht in elk geval!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 mar 2011 15:13

Fijn dat alles goed is! Aan de ene kant ook fijn dat het kindje groot is. Indien toch op een gegeven moment ingegrepen moet worden, heeft het in ieder geval wat om bij te zetten

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 24 mar 2011 15:15

Fijn dat het meeviel, Jannoek!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 24 mar 2011 15:21

Ja, idd Ajl! Dat zeiden ze in 't ziekenhuis ook. En ook wel gewoon een prettig idee dat ze 't nu goed in de gaten gaan houden... Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 mar 2011 15:24

Als ik zo hoor dat de kleine uk groot is, heb ik eigenlijk vooral een lekker mollig, groot ventje in mijn hoofd :lol: Ik ben in ieder geval erg benieuwd.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 mar 2011 15:36

Fijn dat 't meeviel, Jannoek! Maarre, dit was toch een ander ziekenhuis dan 'jouw' ziekenhuis? Ga je nu overstappen dan? Omdat je schrijft een ronde langs allerlei afdelingen te hebben gedaan...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 24 mar 2011 16:16

@ ajl, 50% kans dat je 't goed hebt. :mrgreen: Nog een paar weekjes geduld ;-)

@ lechat, ja, we gaan nu alles maar hier doen... gisteren nog even met onze buurvrouw (verloskundige en zelf ook zwanger ;-)) staan praten, zij zei dat dit ziekenhuis heel goed is. Wij kregen er vanmorgen ook een goed gevoel bij, dus maar direct alle afspraken hier gepland...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 24 mar 2011 16:26

Wat fijn Jannoek, dat het meevalt.. Gelijk wat stress minder, lijkt me zo.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 mar 2011 16:54

Fijn dat het toch goed was jannoek!
En een groot kindje, ach, dan loop je waarschijnlijk ook niet zo ver over tijd, heeft ook voordelen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 mar 2011 19:25

@Jannoek fijn dat alles er tot zo ver goed uit ziet! Hopelijk heb je niet al te veel kleine kleertje gekocht voor jullie kindje :wink:
Suc6 met de glucose test morgen moet je dan weer een tijd in het ziekenhuis zitten wachten of kun je tussendoor even naar huis?

@AG hoe is het met jou? Zware laatste loodjes?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 24 mar 2011 19:43

Sophie77 schreef:Fijn dat het meeviel, Jannoek!

@ AG: het wordt zo onderhand tijd voor je meldplicht hè? :wink:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”