Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 okt 2010 20:29

ik niet in elk geval 8-[ :mrgreen: ben juist blij dat ik de enige ben die dat kan doen :wink: ik vind het nl geweldig om te doen en hoop het ook nog lang te kunnen doen!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 okt 2010 20:30

kolven doe ik nooit en heb ik eigenlijk ook nooit gedaan.. het lukte me toch niet..

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 19 okt 2010 20:39

Jo'tje schreef:@PPM2, de fles geven kun je ook door je man of iemand anders eens laten doen toch?

Lijkt mij echt hét voordeel van de fles. Je bent niet telkens zelf de pineut. Want eerlijk is eerlijk, borstvoeding geven is vast erg schattig en romantisch, maar ik kan me indenken dat iedereen dat af en toe wel eens behoorlijk zat is :)

Hier hadden we een hele goede taakverdeling: ik de voedingen, manlief de vieze luiers :mrgreen:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 20 okt 2010 10:33

Jo'tje schreef:@PPM2, de fles geven kun je ook door je man of iemand anders eens laten doen toch?

Lijkt mij echt hét voordeel van de fles. Je bent niet telkens zelf de pineut. Want eerlijk is eerlijk, borstvoeding geven is vast erg schattig en romantisch, maar ik kan me indenken dat iedereen dat af en toe wel eens behoorlijk zat is :)

Als mijn man de fles gaf vond ik dat ook heel leuk om te zien, dat zag ik namelijk nooit dat iemand anders haar voedde! Maar mijn ervaring is dat je vóórdat die betreffende fles gegeven word eerst dubbel werk heb, namelijk kolven en daar had/heb ik best een hekel aan! En als de fles gegeven word, bijvoorbeeld een week later heb je ook veel werk om de voeding te ontdooien en op te warmen en moet je ook kolven omdat je zelf anders op knappen staat :wink: en dan heb ik het nog niet eens over de fles en kolf spullen die afgewassen en uitgekookt moeten worden.
Het makkelijkst vond en vind ik dus gewoon hup 'live' voeden.
Laatst gewijzigd door Schipje op 20 okt 2010 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 okt 2010 10:47

trijntjejohanna schreef:ik niet in elk geval 8-[ :mrgreen: ben juist blij dat ik de enige ben die dat kan doen :wink: ik vind het nl geweldig om te doen en hoop het ook nog lang te kunnen doen!

ik zou ook dolgeaag weer live willen voeden, maar na de spruwperikelen wil hij absoluut niet meer uit de borst drinken.

Zelf zou ik dolgraag nu overgaan op fv, maar vannacht eens weer een flesje geprobeerd, maar hij is al de heeele tijd onrustig :( Huilen huilen en nog eens huilen. Hij reageert dus ergens op, maar geen idee wat het is.

Ook is het handig dat je man dan wel thuis moet zijn. Marijn gaat vanaf 7 uur vaak slapen de nacht in. En snachts ga ik hem niet wakker maken. Ik kan overdg nog wel eens gaan liggen, hij niet.
het lukt mij ook aardig om de dag rond te kolven, alleen nu moet hij vanmiddag weg naaromdat ik cursus heb, maar dan ehb ik ws niet voldoende.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 okt 2010 12:08

Wat vervelend, ppm, dat het niet allemaal vlekkeloos verloopt! Sterkte met je knul!

Ik vond flesvoeding ideaal, bij Jurian. Ik moest er toen ook echt niet aan denken om borstvoeding te geven. Alle door de weekse dagen ging ik er 's nachts uit, bijna vanaf de bevalling eigenlijk. Mijn man moest toen gewoon werken elke dag. (maar hij sliep met 5 weken door, dus zo lang was dat niet) Maar in het weekend had ik vrij-af, en deed mijn man de nachten. Beetje jammer dat ik er alleen wakker van werd, en mijn man niet, dus moest ik alsnog eerst mijn man wakker maken, maar daarna sliep ik zo verder.
Toch zou ik bij een eventuele tweede misschien toch borstvoeding gaan proberen, ik sta er nu veel minder negatief tegenover, maar het enige waar ik dan denk ik tegenop zou zien, is idd dat ik dan alles zou moeten doen. Naja, dat zien we dan wel :D

Ik ben vanmorgen met Jurian wezen zwemmen. Met mijn vriendin en haar zoontje. Het was echt gaaf! Jurian heeft nog nooit in een binnenbad gezwommen, maar hij vond het super. Hij sprong zo vanaf de kant in het bad. Het was ook wel een erg leuk zwembad, met 3 badjes met verschillende dieptes, allemaal speelgoed en klimdingen, en een glijbaan. Na 2 uur was hij wel doodmoe, al slaapt hij nu nog niet. Maar het was zeker een succes!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 okt 2010 12:33

Ik zou met een volgende ook weer bv geven, vond het wel gezellig, al kwam het mij af en toe de keel uit. Het moment van stoppen vond ik daarom aan de ene kant wel fijn...eindelijk je lichaam weer terug.

Ik ga er eigenlijk altijd uit als de kids huilen of de fles moesten hebben. Ik word er wakker van en vond het zo raar om dan mn man wakker te moeten maken, helemaal tijdens mn zwangerschapsverlof....dan ben je toch continue vrij.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 okt 2010 12:45

Michael, een vriendinnetje dat hier vandaag speelt en ik zijn vanochtend naar iets heel leuks geweest :) Wij hebben hier een Children's Centre...de naam zegt het al, een centrum voor kinders. Prachtig nieuw gebouw (overheidsgelden :oops: ) met snoezelkamer etc etc maar ook af en toe georganiseerde ochtenden met instanties van 'buiten'. Vanochtend kwam er iemand met een hele lading speciale diertjes en wat hebben we een plezier gehad. Er was een Afrikaanse reuzenslak, kakkerlak, schorpioen, tarantula, wandelende tak, duizendpoot, boomkikker en een slang. We mochten, op de schorpioen en spin na, alles aanraken en vasthoude. Michael heeft de slang zelfs uitgenodigd voor een date in de speeltuin :mrgreen:
Nu even uitrusten want vanmiddag tweede ronde met 2 peuters :-oo

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 20 okt 2010 13:38

@ Leuk dat Jurian zo genoten heeft! En jij natuurlijk ook :wink:

@ LauraC: wat leuk zeg! zouden ze hier ook eens moeten doen!

@ PPM: probeer via jou voeding eens uit waar hij op reageerd: een glas melk of een gebakken ei of een ander allergeen.
Het is makkelijker via de borstvoeding uit te proberen dan met bijvoeden als hij daar oud genoeg voor is.

Je zou ook hypo-allergene flesvoeding kunnen geven, Nutramigen bv, dat kan je kopen bij de apotheek,
kost wel wat, 20 euro per blik, maar misschien wordt dan wel duidelijk of hij allergisch is ja of nee.

Vervelend dat hij aan de borst niet meer wil drinken, heb je contact gehad met een lactatiekundige?
Daar heb ik veel baat bij gehad toen ik problemen had...!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 okt 2010 13:47

wat doet dan zo lactatiekundige?? Ga ff opzoek naar het borstvoewdignstopci... wil je daar dan reageren J..A?

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 20 okt 2010 15:08

@PPM: zie het borstvoedingstopic!
Hoop dat je er wat aan hebt!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 20 okt 2010 21:41

PPm, wat goed dat je nog steeds bv geeft! Hoop voor je dat hij weer snel live wil drinken.
Laura, wat een leuke dingen hebben ze bij jullie toch voor kinderen.

Alexander had vandaag les van een refowebster, vond ie wel heel leuk.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 okt 2010 13:37

Hahaha, zoonlief zingt hier al de hele middag 'halleluja!' en danst er dan heel stoer bij en bekijkt zichzelf in het glas van de tv.

:yahoooo:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 21 okt 2010 19:55

Gezellig zo'n vrolijk kind!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 21 okt 2010 20:39

Vervelend dat het nog niet zo soepel loopt met je zoon, PPM! Alles kolven is niet echt ideaal natuurlijk :( .

Af en toe lijkt het me wel handig als iemand anders onze jongste haar voeding zou kunnen geven, maar vaker vind ik het echt heerlijk om haar te voeden. Ze is zo ontzettend zoet, op bed en in de box, dat je haar ongemerkt niet altijd evenveel aandacht geeft. De voedingstijd is dan echt haar quality-time en daar genieten we allebei erg van. En ze is ook weer zo makkelijk dat ze ook wel een papje van de oppas neemt als ik eens zonder dochterlief op stap wil. Niet uit de fles, dat lukt absoluut niet, maar wel van het lepeltje. Ze is nu tien maanden, krijgt nog zo'n 7 voedingen per dag (naast een boterham, fruithapje en prak) en wat mij betreft gaan we zo nog even door :wink: .

Terug naar “Archief”