Zwanger deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 7

Berichtdoor lammetje » 15 mar 2010 22:02

ik heb voor een buurvrouw de laatste weken iedere-week-een-kadootje-mand gemaakt. om de tijd te 'doden' Vond ze erg leuk. Ik heb daar dusook iets voor in bad, maar ook sokjes, badeendjes, en kleine dingen voor de baby in gedaan. En het laatste kadootje voor als de baby geboren zou zijn, een tegoedbon voor een biefstuk bij de slager vandaan :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 mar 2010 22:49

Een babyshower is voor de zwangere in de eerste plaats. En ik vind de reden: het kan toch misgaan, een beetje krom. Waarom koopt iedereen dan wel van tevoren belachelijk dure babykamers, wandelwagens, zooi tot de kinderstoel aan toe?
Een babyshower doe je pas de laatste weken, in ieder geval nadat het verlof is ingegaan.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 15 mar 2010 23:08

Ligt er aan hoe je het bekijkt. Ik vind eenbabyshower erg leuk.
Ik kreeg wel diverse dingen voordat ik bevallen was. Een kinderstoel, box en ook babypakjes e.d.
Tja, het kan mis gaan, dan bewaar je het of geef je het weg. Zo bekijk ik het tenminste.
Je maakt de babykamer ook al klaar en tja.. je weet het niet.

Ikzelf geef ook aan vrienden/familie die een kindje verwachten zodra ik het hoor een klein cadeautje.
Time flies when you have none!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 mar 2010 08:52

MissF schreef: En ik vind de reden: het kan toch misgaan, een beetje krom..

dat kan jij wel vinden, maar ik niet! iedereen is verschillend! Mij maak je daar dus absoluut neit blij mee. Overigns worden hier ook alleen de spullen gehaald wat noodzakelijk is, als ik uit me kraambed ben ga ik lekker shoppen voor een paar leuke stelletjes, als ikdat nog niet heb gekregen. Bij juul had ik hele leuke stelletjes gekregen, dus hoefde dat niet meer. Ik hoefde sowieso geen kleertjes meer te kopen voor haar... tot haar 6e maand oid! :)
Immers, het is hier al vaak mis gegaan, ik wil het liever niet. :oops:

overigens is het wel leuk om dit te doen met een highthea, oid, om gewoon nog eens samen met de zwangere eruit te zijn. Als ze dat voro mij willen... kunnen ze miss meehelpen met mijn nesteldrang tegen die tijd.. is het nog nuttig ook... haha...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 mar 2010 08:57

Maar iedereen mag dat toch anders zien?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 mar 2010 09:57

Nogmaals: het is NA je verlof. DUs vanaf de 34e week van je zwangerschap. De kans dat er iets misgaat is zo klein.
Ik kocht ook erg weinig voor Jurian geboren was, maar niet omdat het mis kan gaan. Ik vond het gewoon niet leuk, omdat we geen idee hadden wat het zou worden.
De eerste weken zou ik ook minder snel cadeautjes geven nee.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 16 mar 2010 11:27

als de zwangere dame waar je de babyshower voor geeft het maar leuk vind toch? Want daar draait het om!

maar ik ben het niet helemaal met missF eens over na de 34ste week, d ekans dat er dan wat mis gaat is misschien juist wel heel erg groot!!! Je hebt misschien geen idee hoeveel baby's er na die week nog in de baarmoeder, bij de geboorte of net erna overlijden. Het babysterftecijfer is in NL misschien niet zo hoog als in andere landen maar het gebeurd echt nog heel regelmatig! En dan over de moeders nog maar te zwijgen.
Maar vaak liggen de moeder dan rond die 34ste week al in het zh dus wat de shower betreft : die kun je dan toch niet doen.
Je staat als moeder (maar ook als baby) met 1 been in het graf tijdens de bevalling, dat wordt wel eens gezegd maar dat besef je pas als het ook daadwerkelijk in je omgeving gebeurd.

Ik vind dat overigens geen reden om geen babyshower te geven :wink:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 16 mar 2010 12:37

Babysterftecijfer in Nederland is juist wel heel hoog.

Ik had vorige week een Bridal Shower. Van een Amerikaanse vriendin.
Dan heb je toch ook een feest voordat ze trouwen? Misschien gaat de relatie net die laatste paar weken wel uit. ;)

Ik zou zelf nooit rederen met "het kan toch misgaan"? Ondanks dat het bij mij toch vaak mis is gegaan.
Als je zo begint te redeneren, kan je niets meer vieren
Je verjaardag? Tja, misschien ga je de volgende dag net dood..

Gewoon elke gelegenheid pakken om iets te vieren, is mijn instelling. :D

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 16 mar 2010 12:48

Ik geef ook nog wel kleine kado'tjes, maar ben er wel voorzichtiger mee geworden...
Zie het nu zelf van dichtbij, dus dan word je er wel meer bij bepaald dat een zwangerschap niet altijd goed afloopt...Want zij zijn nu bezig met een kistje uit te zoeken ipv een wieg, en alles voor een begrafenis op papier te zetten, ipv babykamer in te richten!

En ja idd; je moet niet altijd van het slechte uit gaan, maar je moet het denk ik wel in je achterhoodf houden :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 mar 2010 13:20

lammetje schreef:Je staat als moeder (maar ook als baby) met 1 been in het graf tijdens de bevalling, dat wordt wel eens gezegd maar dat besef je pas als het ook daadwerkelijk in je omgeving gebeurd.

idd... dat besef je dan pas echt... als je hoort dat het medisc gezien niet kan dat me vriendin nog in leven is!! toch mocht het goed gaan!

het babysterfte is hier zeker hoog! is een docu op zembla geweest, komt mede doordat ze de moeders over laten lopen, dikke 2 weken!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 16 mar 2010 14:23

ik bedoelde niet dat het babysterfecijfer hier niet hoog is maar meer vergeleken bij derderwereldlanden :wink:

overtijd laten lopen doen ze niet meer hé, 1 week max!! Hier iig! Mijn buurvrouw is na 7 dagen ingeleid, kennisje ook dus ik vroeg dat eens aan hen waarom al 'zo snel' vergeleken bij voorgaande jaren (Sarah kwam 10 dagen 'te laat' en spontaan, de vk liet me echt nog niet inleiden) en toen had de vk dus tegen hen gezegd dat het na 7 dagen toch te riskant werd! 2 verschillende vk's overigens.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 16 mar 2010 17:05

Over tijd laten lopen niet meer?????? Harm was 13 dagen over de datum!!!!!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 16 mar 2010 17:25

Ik heb de laatste tijd ook van meerderen gehoord dat ze zo'n twee weken over tijd liepen.
Afbeelding

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 16 mar 2010 19:19

En als je pech hebt gewoon bijna drie weken, belachelijk!!!
Maar daar willen ze dus wel wat aan gaan doen en ik geloof idd dat ze het hebben over max 7 dagen.
Het is gevaarlijk voor moeder en kind om 'overtijd' te zijn.
Zou ik weer zwanger zijn, dan zou ik me op de dag van week 40 direct laten strippen.
Ik vond 10 dagen 'overtijd' niet heel erg fijn...
Time flies when you have none!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 16 mar 2010 19:31

ja hoor, over tijd lopen gebeurt nog steeds. Mijn verloskundige was het ook helemaal niet met de stellingen eens die bij Zembla in de documentaire waren te zien. Zij zag dus ook geen reden om mij in te leiden na 40 weken. Gelukkig kwam hij spontaan 5 dagen later..... :mrgreen: :mrgreen:

Terug naar “Archief”