Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 14 apr 2013 19:10

mealybug schreef:Als je hier en daar jezelf eens wat wijzer leest, komt de dag hopelijk, dat je je de gebeurde gang van zaken ook voor kunt stellen.

Ja sorry. Ik weet natuurlijk helemaal niets over homoseksualiteit, heb er eigenlijk nooit iets over gelezen, ik ken ook helemaal geen homo's en roeptoeter maar wat...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 14 apr 2013 19:17

Ik kan me gebruik van geweld in geen enkel geval voorstellen. Hoe irritant of provocerend iemand in jouw ogen ook is, je hebt je handen thuis te houden.
Daarom ligt de verantwoordelijkheid voor het gebruik van geweld in geen enkel geval bij het slachtoffer, en is het in geen enkel geval voor te stellen dat er geweld gebruikt wordt.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 14 apr 2013 21:22

Tante Pollewop schreef:Ik kan me gebruik van geweld in geen enkel geval voorstellen. Hoe irritant of provocerend iemand in jouw ogen ook is, je hebt je handen thuis te houden.
Daarom ligt de verantwoordelijkheid voor het gebruik van geweld in geen enkel geval bij het slachtoffer, en is het in geen enkel geval voor te stellen dat er geweld gebruikt wordt.

Ik voor mezelf ook niet.
Maar het schijnt maar niet te landen, dat ik bedoel dat ik het me van bepaalde bevolkingsgroepen (!) voor kan stellen.
Net als dat ik er niet meer van opkijk dat mannen hun eigen dochter ombrengen uit zg ''eerwraak''.
Ik kan me dus niet voorstellen dat IK dat zou doen, maar van sommige mensen kan ik het me wel voorstellen.
Dit was wel de laatste poging.
(en JeeWee, ga je nog een bijbelse onderbouwing geven voor je op menselijke traditie berustende aanname in het topic over ds van Voorden's opmerking?)

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 14 apr 2013 21:48

Soms moet je creatief zijn met taal om de dingen duidelijk te krijgen, jullie blijven nu hangen in een spraakverwarring. De echte pijn is al uit de wereld.

Mealybug probeert duidelijk te maken dat, los van de vraag van welk waardeoordeel je daar op plakt, dat de realiteit soms zo gaat. Dus dat er in de werkelijkheid van 2013 soms mensen zijn die een ander in elkaar slaan. Je kunt jezelf inbeelden dat het zo op straat gebeurt; los van het feit of dat iets afschuwelijks is of niet. In die context kan je jezelf voorstellen dat die scéne zich op die manier heeft afgespeeld. Dat is iets anders dan het legitiem vinden dat het zich zo heeft afgespeeld.

Ik denk dat ook Mealybug inmiddels de conclusie deelt dat dit geweld afschuwelijk is. En dat er geen legitimatie is voor dit geweld, enkel dat je met wat inlevingsvermogen kan uittekenen hoe zo'n situatie zich heeft voorgedaan.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 14 apr 2013 21:56

yobem schreef:Soms moet je creatief zijn met taal om de dingen duidelijk te krijgen, jullie blijven nu hangen in een spraakverwarring. De echte pijn is al uit de wereld.

Mealybug probeert duidelijk te maken dat, los van de vraag van welk waardeoordeel je daar op plakt, dat de realiteit soms zo gaat. Dus dat er in de werkelijkheid van 2013 soms mensen zijn die een ander in elkaar slaan. Je kunt jezelf inbeelden dat het zo op straat gebeurt; los van het feit of dat iets afschuwelijks is of niet. In die context kan je jezelf voorstellen dat die scéne zich op die manier heeft afgespeeld. Dat is iets anders dan het legitiem vinden dat het zich zo heeft afgespeeld.

Ik denk dat ook Mealybug inmiddels de conclusie deelt dat dit geweld afschuwelijk is. En dat er geen legitimatie is voor dit geweld, enkel dat je met wat inlevingsvermogen kan uittekenen hoe zo'n situatie zich heeft voorgedaan.

Juist.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 apr 2013 23:30

er had een hoop voorkomen kunnen worden in deze discussie als er niet was gezegd "ik kan me voorstellen dat...", maar ' Triest genoeg is het zo dat..." Op die manier wordt de illusie van goedkeuring in ieder geval vermeden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 15 apr 2013 06:55

mealybug schreef:Niet fijn, maar er zijn ergere dingen.
Het gezicht van kindermisbruik is nog veel lelijker.

Na bovenstaande (en andere opmerkingen) had ik ook helemaal geen zin meer om 'het geweldige inlevingsvermogen' van mealybug te begrijpen...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 15 apr 2013 08:24

mealybug schreef:Ik voor mezelf ook niet.
Maar het schijnt maar niet te landen, dat ik bedoel dat ik het me van bepaalde bevolkingsgroepen (!) voor kan stellen.
Net als dat ik er niet meer van opkijk dat mannen hun eigen dochter ombrengen uit zg ''eerwraak''.
Ik kan me dus niet voorstellen dat IK dat zou doen, maar van sommige mensen kan ik het me wel voorstellen.

Daarom is er dus actie nodig, en daarom zat de mishandelde meneer dus bij DWDD en bij de Franse nieuwsuitzendingen. Om mensen aan het verstand te peuteren dat dit niet kan. Dat heeft dus niets te maken met je eerdere opmerkingen dat je 'gedwongen zou worden om homo's lief te hebben', maar met bepaalde bevolkingsgroepen waarbij dit soort geweld blijkbaar voorkomt.

Mortlach schreef:er had een hoop voorkomen kunnen worden in deze discussie als er niet was gezegd "ik kan me voorstellen dat...", maar ' Triest genoeg is het zo dat..." Op die manier wordt de illusie van goedkeuring in ieder geval vermeden.

Exact. Dit, en de neerbuigende toon waarop je sprak over de mishandelde man.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 15 apr 2013 10:50

DIE ENIGSZIN NEERBUIGENDE TOON ONTSTOND WAARSCHIJNLIJK DOORDAT IK TE VAAK WAKKER GEWORDEN BEN DESTIJDS VAN DRONKEN LORREN IN MIJN STRAAT. Geloof me, 3 jaar boven een homobar wonen gaat ten koste van een maximale garantie op tolerantie :-)

Ik discrimineer dus niemand op wat ze zijn, maar op wat ze doen, mag ik toch wel een mening hebben?

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 15 apr 2013 11:11

En dat zou anders geweest zijn als je boven een willekeurig ander café woonde?

Zou het aan de homo's liggen of aan het feit dat mensen nou eenmaal wel eens luidruchtig zijn als ze uit een bar komen?
Laatst gewijzigd door Tante Pollewop op 15 apr 2013 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 15 apr 2013 11:46

mealybug schreef:Geloof me, 3 jaar boven een homobar wonen gaat ten koste van een maximale garantie op tolerantie :-)

Alleen al het feit dat er homobars zijn, is natuurlijk al heel jammer.
Want ga als homo eens jezelf zijn in een 'gewone' gelegenheid. Dat gaat net zo vervelend om als homo in een gewone straat te lopen: je loopt een flinke kans om in elkaar geramd of uitgescholden te worden.

Aparte homogelegenheden zouden natuurlijk helemaal niet nodig moeten zijn. Maar zolang mensen zijn in 'gewone' hotels, restaurants, bars worden nageroepen en erger, is dit gewoon een feit.
Aparte refogelegenheden zouden ook niet nodig moeten zijn. Maar het wordt wel verdraaid moeilijk om overal jezelf te kunnen zijn. Alleen worden refo's nog niet zo vaak in elkaar geramd, in Nederland...
Laatst gewijzigd door JeeWee op 15 apr 2013 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 apr 2013 12:54

JeeWee schreef: Maar het wordt wel verdraaid moeilijk om overal jezelf te kunnen zijn. Alleen worden refo's nog niet zo vaak in elkaar geramd, in Nederland...

Dat begrijp ik niet. Als ik een glas wijn wil drinken, samen met mijn homofiele buurman (hele leuke man trouwens) gebeurt ons echt niks hoor.
Het gaat om je gedrag!
Als jij normaal een glaasje drinkt, je lacht en praat wat, kunnen ze niet aan je neus zien of je homo of hetero bent.

En dat hoeft toch ook niet?
Gewoon jezelf zijn, maar dan binnen de normale grenzen van betamelijkheid en fatsoen.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 15 apr 2013 12:58

JeeWee schreef:Alleen al het feit dat er homobars zijn, is natuurlijk al heel jammer.
Want ga als homo eens jezelf zijn in een 'gewone' gelegenheid. Dat gaat net zo vervelend om als homo in een gewone straat te lopen: je loopt een flinke kans om in elkaar geramd of uitgescholden te worden.

Aparte homogelegenheden zouden natuurlijk helemaal niet nodig moeten zijn. Maar zolang mensen zijn in 'gewone' hotels, restaurants, bars worden nageroepen en erger, is dit gewoon een feit.
Aparte refogelegenheden zouden ook niet nodig moeten zijn. Maar het wordt wel verdraaid moeilijk om overal jezelf te kunnen zijn. Alleen worden refo's nog niet zo vaak in elkaar geramd, in Nederland...

Het spijt me, maar de homo's waar ik mee te maken heb en waar ik mee bevriend ben, zijn zeer respectabele mensen, die ALTIJD zichzelf zijn.
En die gaan niet ineens een vrouw nadoen, of verwijfde maniertjes tentoon spreiden.
Ik weet niet wat jij onder ''jezelf zijn'' verstaat, maar ik begin het ergste te vermoeden. :roll:
Maar als ''jezelf zijn'' betekent dat je zo nodig, wellicht hormonaal gedreven,totaal exhibitionistisch, benaderen wil wat NL te zien krijgt in de grachten van amsterdam op koninginnedag en begin augustus ieder jaar, dan hoor jij bij die homo's, waar ik, én mijn homovrienden niets mee te maken willen hebben.
Ik hoop dat dat nog mag van meneer freedomfighter :-({|=
Laatst gewijzigd door mealybug op 15 apr 2013 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 apr 2013 13:03

mealybug schreef:... dan hoor jij bij die homo's, waar ik, én mijn homovrienden niets mee te maken willen hebben.

Precies, want Jezus moest ook niets hebben van hoeren en tollenaars.... O nee, wacht...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 15 apr 2013 13:06

Mortlach schreef:Precies, want Jezus moest ook niets hebben van hoeren en tollenaars.... O nee, wacht...

ja inderdaad wacht!
Want Jezus zei , wie zonder zonden is, werpe de eerste steen.
tegen de BETREFFENDE overspelige vrouw zei HIj echter, gaat heen en ZONDIG NIET WEER !!!!

Terug naar “Archief”