Zwanger deel6

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel6

Berichtdoor ajl » 01 aug 2009 19:34

Vraagje aan alle zwangeren.....
De laatste paar weken is er veel ophef over de combinatie van Mexicaanse griep en zwangerschap. In Amerika worden alle zwangeren als eerste ingeënt ivm de risico's die het oplopen van deze griep voor zwangeren hebben. In Nederland komt het RIVM halverwege augustus met een richtlijn. De verwachting is dat ook hier zwangeren eerder ingeënt zullen worden, maar men weet nog niet welke risico''s dat voor het kind kan impliceren.

Wat gaan jullie doen? Ik zal eerlijk zeggen dat ik mij toch wel wat zorgen maak. Als je de griep oploopt, hebben zwangeren namelijk veel meer kans om te overlijden dan 'gewone'mensen en de van de AB weten ze ook niet ook het kind daarop reageert.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 01 aug 2009 20:02

ajl schreef:Vraagje aan alle zwangeren.....
De laatste paar weken is er veel ophef over de combinatie van Mexicaanse griep en zwangerschap. In Amerika worden alle zwangeren als eerste ingeënt ivm de risico's die het oplopen van deze griep voor zwangeren hebben. In Nederland komt het RIVM halverwege augustus met een richtlijn. De verwachting is dat ook hier zwangeren eerder ingeënt zullen worden, maar men weet nog niet welke risico''s dat voor het kind kan impliceren.

Wat gaan jullie doen? Ik zal eerlijk zeggen dat ik mij toch wel wat zorgen maak. Als je de griep oploopt, hebben zwangeren namelijk veel meer kans om te overlijden dan 'gewone'mensen en de van de AB weten ze ook niet ook het kind daarop reageert.

Ik ben van de week bij de verloskundige geweest en heb ook de vraag gesteld wat te doen bij die griep en evt zwanger/bevallen/pasgeboren baby. En zij vertelde me dat er meer mensen overlijden door een gewone griep dan met de mexicaanse griep. En ook hoorde ik op het journaal ofzo dat die mex griep maar een dag of 6 duurt, dus zo lang ook weer niet. Maar de media maakt er een enorme ophef over, als dit, dan waarschijnlijk dat en de grootste rampenscenarios worden beschreven en zover is het gewoon nog niet.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 01 aug 2009 20:44

Ik ben dan wel niet zwanger, maar ik zou me nooit laten inenten tegen de Mexicaanse griep.
Ook niet als ik zwanger zou zijn.
De resultaten van onderzoek naar bijwerkingen worden pas in december verwacht.
Maar vaccineren willen ze al eerder. :roll: Ik begin er niet aan.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 01 aug 2009 21:36

Haai, veel sterkte dinsdag.

Ik weet denk niet dat ik mij laat inenten tegen de mexicaanse griep, omdat net als wat pol zegt, er heel veel ophef is maar dat een gewone griep net zo erg is. Als je goede hygienische maatregelen neemt en niet naar grote evenementen gaat kun je al heel veel voorkomen.
Ik zelf heb het vermoeden dat de vaccinfabrikanten een hele hoop herrie maken om zoveel mogelijk vaccins te kunnen verkopen. Mensen hebben natuurlijk wel alles over voor hun gezondheid.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 01 aug 2009 21:50

ik zou dus afwachten tot je zeker weet wat de gevolgen zijn voor de baby en voor jou. Het is nog maar de vraag of de griep echt zo losbarst en of jij besmet wordt. Daarnaast zou iemand (ik teminste) zich erg schuldig voelen als het kind gevoglen ondervind van de vaccinatie.

Ik laat me denk ik wel inenten, maar ik ben dan ook niet zwanger. Mijn reden is alleen mijn werk.

@Haai: van harte gefeliciteerd met jullie Sylke! Fijn dat jullie toch kunnen genieten van haar. Fijn dat ook de operatie al zo snel kan. Dinsdag zullen we zeker aan jullie denken en hard duimen.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 aug 2009 23:25

Haai, gefeliciteerd met je meisje. Veel sterkte in de zorgen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 02 aug 2009 06:21

Ik heb al wel gezegd dat ik niemand wil zien aan mijn kraambed die snottert of hoest. al is het bijv. mijn eigen moeder, dan ziet ze dat kind maar later. We hebben ook een kraamfeest geregeld, maar als in die tijd net de griep erg heftig is, gaat heel dat feest niet door.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 aug 2009 13:11

Het vaccin moet volgens mij nog wel getest worden op mensen, dus grootschalige vaccinaties zullen nog even op zich laten wachten. Toch denk ik dat je dan het beste het advies van de artsen op kunt volgen, zij hebben er altijd nog meer verstand van dan je zelf hebt. Het RIVM is een onafhankelijke instelling en verdient geen geld aan het vaccineren, bovendien hebben ze daar al jaren ervaring met het registreren van bijwerkingen. Dus je mag ervan uitgaan dat hun advies het beste is dat je kunt opvolgen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 aug 2009 16:16

van harte gefeliciteerd Haai, man en Timon. veel sterkte gewenst de komende tijd.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 02 aug 2009 21:05

Lalage schreef:Het vaccin moet volgens mij nog wel getest worden op mensen, dus grootschalige vaccinaties zullen nog even op zich laten wachten. Toch denk ik dat je dan het beste het advies van de artsen op kunt volgen, zij hebben er altijd nog meer verstand van dan je zelf hebt. Het RIVM is een onafhankelijke instelling en verdient geen geld aan het vaccineren, bovendien hebben ze daar al jaren ervaring met het registreren van bijwerkingen. Dus je mag ervan uitgaan dat hun advies het beste is dat je kunt opvolgen.

Dat dachten ze ook vast in 1976, in de VS. Toen is die vaccinatiecampagne ook zo lekker verlopen.. 8-[
Normaal duurt het 10 jaar voordat een fabrikant een nieuw vaccin op de markt kan brengen, nu drukken ze het binnen een jaar door.

Advies van de artsen opvolgen? Alsof zij verstand hebben van die nieuwe vaccin?
Er worden immers nieuwe hulpstoffen gebruikt, waarvan niemand nog weet of het wel een veilige combi is.
Niemand weet de bijwerkingen op korte termijn (WHO waarschuwt zelfs voor mogelijke ernstige bijwerkingen), dat gaan ze immers pas in september onderzoeken.
Maar ze willen wel al in de herfst gaan inenten. :redface:

Dus eh, om nou klakkeloos het advies van de arts op te volgen... Verstandig vind ik niet.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 aug 2009 07:34

zlef persoonljk snap ik het niet echt, niet enten... met deze griep. Ik denk dat dit een andere discussie is dan het zwanger zijn.

Ik ent mijn uk wel... daar kunnen ook ernstige bijwerkingen zijn! en daar deins ik ookniet van terug. Als die griepprik er is, ga ik em gewoon halen.. (overigens... ben ik ook niet zwanger, andes zou ik wel even andersdenken)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 aug 2009 07:37

Dan zal iedereen zich moeten gaan inenten tegen de griepen. Waar ligt de grens?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 aug 2009 07:51

paprikameisje2 schreef:zlef persoonljk snap ik het niet echt, niet enten... met deze griep.

Ben wel benieuwd waarom je het niet snapt. :)
Waarom zou ik mn lijf laten inspuiten met troep waarvan niemand nog weet wat de bijwerkingen zijn?
"Joepie, ik heb de griep niet gekregen dankzij vaccinatie! (Wel hersenvliesontsteking... maar goed, dat stoppen we wel weer in de doofpot.)"

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 03 aug 2009 08:01

Nounou, je kunt ook overdrijven hoor :?
pobody's nerfect

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 aug 2009 08:06

Denk niet dat mensen waarvan hun kind hersenvliesontsteking heeft gehad na een vaccinatie, dit overdreven vinden..

Maar goed, als jullie het slim vinden om jullie te laten inspuiten met onbekende troep, ga je gang.
Ik vind alleen dat men eerst eens moet nadenken, ipv klakkeloos je arts/de MEDIA te geloven.

Terug naar “Archief”