Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 10 okt 2008 15:01

Mijn man kookt vrijwel elke dag (vrijwillig) voor mij/ons eten! Nu kwam ik thuis: is ook de badkamer helemaal schoon, incl. schimmelplekken, e.d. Hij weet -denk ik- dat het mijn vervelendste klusje is! :D :D :D

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 okt 2008 15:21

zo zo petra, handig!! 8)
@NdW: heb je hem stiekem een hint gegeven?? :P

Ik ben weer lekker enthousiast bezig geweest. Ik kom de nacht uit, was al om 12.30 uit bed en ben meteen aan het werk geweest.
Tuin aangeveegd,
klimop van de buurman aan onze kant kortgewiekt
gestofd
2 wasjes gedraaid
opgeruimd
afgewassen
bed opgemaakt

nu nog:
salontafel schoonmaken
wasje ophangen
2 wassen strijken en wegvouwen en opruimen
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 10 okt 2008 15:23

NdW schreef:Mijn man kookt vrijwel elke dag (vrijwillig) voor mij/ons eten! Nu kwam ik thuis: is ook de badkamer helemaal schoon, incl. schimmelplekken, e.d. Hij weet -denk ik- dat het mijn vervelendste klusje is! :D :D :D

Sooow..dat is pas ideaal zeg, een man die elke dag kookt!

En Petra, jouw man doet ook lekker veel zeg...straks hoef je zelf niks meer te doen :P

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 10 okt 2008 16:41

LauraC schreef:
ChupaChups schreef:De mijne doet wel wat, :) maar niet altijd uit zichzelf gewoon omdat ze het werk niet zien zoals wij. Vind ik ook niet erg eigenlijk.

Denk dat je gelijk hebt. Die van mij zegt ook dat hij het echt niet ziet. Dat vind ik dan weer zo onvoorstelbaar...

laura zo herkenbaar wat je zegt, ik snap dat ook werkelijk niet.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 10 okt 2008 16:43

pol schreef:Kwestie van opvoeding denk ik ook. Mijn man heeft een zeer dominante moeder die daar alles zelluf doet en de kinderen hoeven niks te doen en dan denken ze dat ze in hun "trouw"ook niks hoeven te doen. Vergeet het maar, maar slordigheid is in ons geval aangeleerd! en gemakzucht trouwens.
De schuur moet ie ook weer nodig opruimen, maar we willen eerst morgen nog een dagje weg.

grinnik weet je wat mijn man dan zegt als ik mopper dat ik spullen achter zijn kont op moet ruimen?
mijn moeder liep vroeger ook de hele dag op te ruimen...
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 okt 2008 17:11

:mrgreen:

Ik krijg er soms wel de vellen van moet ik zeggen. Is de kamer eindelijk op temperatuur, laat hij de tussendeur openstaan. Vraag ik of hij de vuilniszak wil vervangen, zegt hij ja, doe ik zo (terwijl hij bij de prullenbak staat), Om de 2 weken beddengoed wassen vindt hij onzin, oud papier ligt torenhoog bij de voordeur. We kunnen voor al die lege flessen wel een week boodschappen halen en als we nu het glas bij de glasbak brengen moeten we twee keer rijden en dat ga ik ook zeker niet overdag doen want ik denk dat we voor alcohollisten worden uitgemaakt. De was hangt hij op, maar opvouwen is natuurlijk niet nodig als je gewoon steeds van de lijn haalt wat je nodig hebt. De stofzuiger pakken is krankzinnig als de bezem binnen handbereik is. Grasmaaien doe je pas als je er niet meer overheen kunt kijken. De vaatwasser inruimen is natuurlijk lastig als die vol is, die ruimen we dan maar uit als de aanrecht vol staat met vaat wat echt nodig in de vaatwasser moet.

En toch..tóch hou ik van 'm 8)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 10 okt 2008 18:21

Ach alles went, behalve een vent!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 10 okt 2008 18:36

pol schreef:Ach alles went, behalve een vent!

Feminist! :mrgreen:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 okt 2008 20:03

haha Smurffie is het echt zo erg?? De mijne stofzuigt wel maar kan niet met de stofzuiger overweg, geloof echter dat de stofzuiger hem eerder zat wordt 8)
en verder werkt hij 40 uur, gelukkig vanaf volgende week een halve dag minder. Kan ik m mooi van de straat houden :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 okt 2008 20:32

Af en toe heeft ie een schoonmaakbui en dan stofzuigt hij wel 8)
Natuurlijk overdrijf ik een beetje, maar zeker de eerste keren dat ik bij hem thuis kwam: drama..
Een man alleen hè, dan krijg je dat. :wink:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 okt 2008 20:38

Ik snap je helemaal, de buurman hier hetzelfde. Die nodig ik liever bij ons uit dan dat ik bij hem uit een glas ga drinken....... Hij heeft z'n moeder voor het huishouden.
Maar de andere buurman is weer keurig met schoonmaken en bijhouden! Hij verschoont ook gewoon zijn bed, wast af, maakt schoon enz.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 okt 2008 10:52

Mijn man kan eigenlijk alles. Als mijn zoom uit de broek is, maakt hij het altijd. De was opvouwen doet hij netter dan dat ik het kan en ook het strijken kan hij veel beter. Hij vindt het alleen niet zo vaak nodig als dat ik het nodig vind.Opruimen doet hij wel, maar alleen op zn eigen tijd.Aan de andere kant heeft hij groot gelijk. Het hoeft immers ook niet altijd op mijn tijd.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 11 okt 2008 11:33

ajl schreef:Mijn man kan eigenlijk alles. Als mijn zoom uit de broek is, maakt hij het altijd. De was opvouwen doet hij netter dan dat ik het kan en ook het strijken kan hij veel beter.

:shock:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 okt 2008 09:31

wauw ajl mag ik m ff lenen? :D mijn man is dan weer handig met klussen enzo.... :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 okt 2008 08:07

Klussen kan hij ook enorm goed. Hij heeft zelfs ons bed gemaakt ( omdat we toen we gingen trouwen daar geen geld voor hadden en nu vinden we het zonde om het weg te doen). Eigenlijk kan hij alles maken wat hij ziet. Ik heb gewoon demeest iedele man. :mrgreen:

Terug naar “Archief”