Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

miss jane
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor miss jane » 28 jan 2009 18:45

Inderdaad, daar heb je gewoon wat aan en het geeft geen zooi in huis :wink:

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 28 jan 2009 20:38

Ik ken een stelletje waarbij ze het huis echt helemaal overhoop gegooid hadden nadat ze terugkwamen van hun huwelijksreis. Dan baal je ook.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 jan 2009 22:03

ik snap ook gewoon niet dat vrienden leuk vinden om zoiets te doen :S.

Heb je net je huis mooi klaar, gaan ze dat lopen verzieken. Ik vind het gewoon kansloos. Ik wordt bijna nooit boos, dat kan ik niet eens, maar dan; oei.. ik zou compleet uit m'n slof schieten.

Met die champagne en een rode loper enzo, dat vind ik wel tof! Dan laat je toch veel meer een vrienden band blijken?

In rijssen (waar ik vandaan kom) is het een soort traditie om na de bruiloft nog met het bruidspaar mee te gaan om wat te drinken, met een beetje pecht heb je dus 's nachts je hele huis vol vrienden en familie zitten.
Ook zo'n onzin, je hebt dan toch de hele dag feest gevierd? Kom dan gewoon op een ander tijdstip wat drinken, dan zou iedereen echt enorm welkom zijn, maar 's nachts na m'n bruiloft: no way!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 jan 2009 23:00

daarom hebben wij ook ons huis nog niet opgeknapt :wink: (niet dat we bang waren dat vrienden dit gingen doen, maar toch). Wij hadden alleen de slaapkamer af.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 jan 2009 00:05

Jannoek schreef:In rijssen (waar ik vandaan kom) is het een soort traditie om na de bruiloft nog met het bruidspaar mee te gaan om wat te drinken, met een beetje pecht heb je dus 's nachts je hele huis vol vrienden en familie zitten.
Ook zo'n onzin, je hebt dan toch de hele dag feest gevierd? Kom dan gewoon op een ander tijdstip wat drinken, dan zou iedereen echt enorm welkom zijn, maar 's nachts na m'n bruiloft: no way!
Dan ben je toch hartstikke moe? Uitgeblust op bed ploffen lijkt me iig een beter idee dan nog naborrelen... :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 29 jan 2009 01:16

Wellicht heb ik het al eens verteld hier maar mijn man ging altijd elke maandag met een hele ploeg oudpapier ophalen in zijn woonplaats. Dus de jongens dachten leuk te zijn en hadden onze voorgevel aan het zicht onttrokken door een buslading dozen met oudpapier...
Helaas voor hen halen ze ook in mijn dorp papier op en waren de dozen al pleite voordat we thuis kwamen :mrgreen:

Wij waren ongeveer 2 uur thuis en de fam heeft alle cadeaus enzo mee naar binnen gesjouwd. We hebben nog heerlijk wat afzakkertjes genuttigd, toen ze weg waren het geld nog geteld 8), een kwartier met mn neus boven een keramische plaat gehangen om een peuk aan te krijgen daar in het hele huis geen aansteker te vinden was... en toen lagen we half vijf op bed. De andere dag om 3 uur smiddags kwamen vrienden een computertafel wat we van hen cadeau hadden gekregen in elkaar zetten en hebben we heerlijk met elkaar zitten eten daarna. Zaterdagnacht heb ik tranen met tuiten gejankt over het feit dat ik nu echt de rest van mn leven met die vent in het nest moest liggen en geroepen dat ik weer terug naar mn moeder wilde. Zondag lekker weer op visite geweest bij mn ouders en nog een paar weken de blues gehad. Na ongeveer 12 weken was ik wat gewent en bleek ik zwanger te zijn (al 12 weken :mrgreen: ). Nu, 4.5 jaar verder, ja, kgeloof dat ik het nu wel leuk vind.. 8)

*grijns* willen jullie nu nog trouwen? :lol:

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 29 jan 2009 07:18

Jeps. Tenminste ik wel. :mrgreen:

O wij twijfelen zo. Misschien kan iemand hier helpen met tips. Eerst wilde ik altijd naar ons huis voor de huwelijksnacht. Nu begin ik toch te twijfelen of een hotel ook niet leuk is. We weten niet wat we moeten doen nu.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 jan 2009 07:21

LeChat schreef:
Jannoek schreef:In rijssen (waar ik vandaan kom) is het een soort traditie om na de bruiloft nog met het bruidspaar mee te gaan om wat te drinken, met een beetje pecht heb je dus 's nachts je hele huis vol vrienden en familie zitten.
Dan ben je toch hartstikke moe? Uitgeblust op bed ploffen lijkt me iig een beter idee dan nog naborrelen... :wink:

Ben jij al getrouwd? ;)
Wij waren juist zo vol van alle indrukken dat we echt nog niet konden slapen, dus we hebben eerst nog de helft van de cadeautjes en envelopjes open gemaakt.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 29 jan 2009 09:10

jamillah schreef:Wellicht heb ik het al eens verteld hier maar mijn man ging altijd elke maandag met een hele ploeg oudpapier ophalen in zijn woonplaats. Dus de jongens dachten leuk te zijn en hadden onze voorgevel aan het zicht onttrokken door een buslading dozen met oudpapier...
Helaas voor hen halen ze ook in mijn dorp papier op en waren de dozen al pleite voordat we thuis kwamen :mrgreen:

Wij waren ongeveer 2 uur thuis en de fam heeft alle cadeaus enzo mee naar binnen gesjouwd. We hebben nog heerlijk wat afzakkertjes genuttigd, toen ze weg waren het geld nog geteld 8), een kwartier met mn neus boven een keramische plaat gehangen om een peuk aan te krijgen daar in het hele huis geen aansteker te vinden was... en toen lagen we half vijf op bed. De andere dag om 3 uur smiddags kwamen vrienden een computertafel wat we van hen cadeau hadden gekregen in elkaar zetten en hebben we heerlijk met elkaar zitten eten daarna. Zaterdagnacht heb ik tranen met tuiten gejankt over het feit dat ik nu echt de rest van mn leven met die vent in het nest moest liggen en geroepen dat ik weer terug naar mn moeder wilde. Zondag lekker weer op visite geweest bij mn ouders en nog een paar weken de blues gehad. Na ongeveer 12 weken was ik wat gewent en bleek ik zwanger te zijn (al 12 weken :mrgreen: ). Nu, 4.5 jaar verder, ja, kgeloof dat ik het nu wel leuk vind.. 8)

*grijns* willen jullie nu nog trouwen? :lol:

Haha, je kan leuk vertellen!! :D

Ik denk wel dat ik straks ook erg moeten wennen aan het niet meer thuis wonen. Tis thuis grote drukte en dan ben je opeens met z'n 2tjes. Maar goed, kheb er ook heel veel zin in, dus komt wel goed! :D
Wij willen wel heel graag op de zaterdag na onze bruiloft een paar dagen weggaan. Gewoon dat we ff onze familie niet zien, zodat we er ook ff aan kunnen wennen dat we een paar dagen samen zijn. Ik vermoed namelijk dat anders mijn familie de volgende dag al komt koffieleuten, en dat vind ik niet erg, maar ik wil niet gelijk de volgende dag alweer bij mijn ouders zitten, dat vind ik ook niet leuk voor manlief want die is zijn schoonfamilie af en toe flink zat. (vind je het gek als je er elke dag zit?!) ;)
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 29 jan 2009 13:22

@Jamillah: Ik ben ook al jaren getrouwd, maar heb toch andere ervaringen... :lol: 8)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 jan 2009 13:42

Lalage schreef:Ben jij al getrouwd? ;)
Nee, maar ik ken mezelf een beetje en wil na een vermoeiende dag niets liever dan slapen :P 8)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jan 2009 14:40

kirsten schreef:Jeps. Tenminste ik wel. :mrgreen:

O wij twijfelen zo. Misschien kan iemand hier helpen met tips. Eerst wilde ik altijd naar ons huis voor de huwelijksnacht. Nu begin ik toch te twijfelen of een hotel ook niet leuk is. We weten niet wat we moeten doen nu.

Wij zijn lekker naar ons eigen huis gegaan. Dat was al een hotel idee voor ons. Mijn man had geregeld dat de volgende morgen de bakker op de stoep stond met ons ontbijt. Dus we hoefden dat niet zelf te halen die ochtend ofzo.
Ik vind een hotel zelf erg duur (tenminste, wij zouden dan sowieso de bruidssuite met champagne enzo willen hebben, en daar betaal je je vaak naar aan). En onpersoonlijk. We sliepen lekker in ons eigen nieuwe bed, waar nog nooit iemand in had geslapen, daar kon geen hotelbed tegenop ;)

Wij zijn trouwens de volgende ochtend ook meteen langs mijn ouders gegaan. Onderweg naar Parijs, om mijn galajurk te halen.
En op de terugweg uit Parijs zijn we er weer langs gegaan, om mijn auto op te halen. En toen maar meteen door naar mijn schoonouders voor een bakkie koffie. Was heel gezellig hoor :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 29 jan 2009 15:05

Het idee was eigenlijk omdat wij niet op huwelijksreis gaan. Als wij vrijdag trouwen, mag ik maandag weer lekker aan de slag. Toen leek het ons wel leuk om dat te doen, maar inderdaad die prijzen zijn zo enorm hoog. Dat houdt ons een beetje tegen. Gelukkig hebben we nog wel een paar maandjes om er over na te denken :wink:

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 29 jan 2009 16:20

Kirsten, tegen die prijzen liepen wij ook aan! Waarschijnlijk gaan we nu ff een lang weekend weg, maar dat ligt er helemaal aan hoe we financieel zitten op dat moment....dus kheb er echt een hard hoofd in. :(
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 jan 2009 16:26

http://www.hotelbellavista.nl/

voor een paar dagen zit je heerlijk aan zee. Als je een appartementje neemt dan heb je gewoon lekker je eigen privacy.

Wij hebben er heerlijk van genoten (nog meer van het appartementje dan het hotelletje van ons huwelijksnacht).

Terug naar “Archief”