Berichtdoor paprikameisje2 » 09 jul 2009 11:13
ik heb zelf een beetje moeite met de voedselbank. Prima dat het zo geregeld kan worden, maar ik blijf erbij, dat... zodra die mensen zelf een beetje de handen uit de mouwen gaan steken, ze zelf ook zo geld kunnen verdienen!
Zo kwam ik tegen: twee kindertjes in mijn klas. De ene knoopte de moeder de eindjes aan elkaar door snachts en overdag de goorste schoonmaakwerkjes te doen, van schoonmaken van de machines bij de friekie...(kippenslachtbedrijf) tot het schoonmaken van toiletten in uitgaansgelegenheden. Ze kocht de spulletjes veel op marktplaats en dat soort dingen, kindje kwam altijd met een lekker boterhammetje in het trommeltje op school! respect voor die moeder!
Kind 2 dr moeder at vand e voedselbank. het kindje had de lekkerste koekjes, van smoeltjes tot dora-koekjes, en moeder zat thuis lekker in de bijstand te zitten. Deze moeder mankeerde echt helemaal niks, en kon ook echt wel aan het werk! in deze situatie heb ik dus echt moeite met de voedselbank!
Ik oordeel niet snel over deze laatste, want ze gaf zelf aan dat ze echt geen zin meer in werken had.
Als de situatie anders is, dat er iemand arbeidsongeschikt is, en zo het eten krijgt, vind ik het een andere situatie, maar dan krijgen deze mensen toch een uitkering?? of zie ik het nu verkeerd?