Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

blompje
Sergeant
Sergeant

Re: Kinderwens

Berichtdoor blompje » 02 aug 2010 14:34

Ja en dan willen we ook graag weten welk moment dat is... dus we gaan straks meteen die testen halen! Elke keer ongesteld worden is zo frustrerend..

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 aug 2010 14:44

Maar ik heb gelezen dat je moet proberen er niet TEveel mee bezig te zijn.
Dan raak je gefixeerd op het zwanger worden.
Maar dat is misschien makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik kreeg mn 1e kind een jaartje na ons trouwen, op de 2e hebben we bijna 8 acht jaar moeten wachten !
Er was niks, ik mankeerde niks, mijn man ook niet, maar er gebeurde niets.
Opeens was ik weer zwanger (en daarna nog 3 x)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 aug 2010 14:50

Dat is zeker makkelijk gezegd dan gedaan.

Vooral als er in je vrienden en familie kring kinderen worden geboren en zwangeren zijn.

Er zijn mensen die vragen: en wanneer komen er bij jullie kinderen?
Andere mensen zeggen dan: ja, jullie zijn nog maar net getrouwd dus geniet nog maar even met z'n tweetjes, het komt wel.
En er zijn ook weer van die mensen die denken dat we nog geen kinderen willen.
Of je hebt van die mensen die vragen: kunnen jullie wel kinderen krijgen.

Daar wordt je soms zooo moe van.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 02 aug 2010 14:55

Mensen kunnen ontzettend lomp zijn soms. Maar aan de andere kant moet je ook denken: het is een teer onderwerp, en soms willen mensen het ook niet altijd ontwijken. En dan kiezen ze wel eens de foute 'manier'.
Niet om alles goed te praten hoor, maar het zijn niet altijd verkeerde bedoelingen van die mensen denk ik!
pobody's nerfect

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 aug 2010 14:57

Ja snap ik heel goed.
Wij kregen ook van die stomme opmerkingen, jullie willen zeker geen kind meer ? Of: groot gelijk hoor met zo'n zorgenkind.
En als ik dan merkkleding voor hem had gekocht: o dat kan jij doen, jij hebt er MAAR 1.
Ik heb het nooit over iemand's kindertal, of het er nu 1 of 16 zijn.
Moet iedereen voor zichzelf weten en je weet nooit welk leed er achter zit.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 02 aug 2010 15:25

Weet idd dat je er niet teveel mee bezig moet zijn, maar dat valt niet mee na lang wachten en een miskraam :( En idd alle opmerkingen en ook je eigen gedachten. Ben dankbaar voor ons kindje dat we al hebben, maar voor hem zou een broertje of zusje ook zo fijn zijn. Het leeftijdsverschil wordt steeds groter, hoeft geen probleem te zijn en ben dan altijd blij met voorbeelden waar het ook zo is.. Soms lijkt het alsof het bij iedereen vanzelf gaat en het ook normaal vind dat een kindje binnen 2 jaar toch zeker een broertje of zusje heeft.. Nou ja, dat gaan we hier in elk geval al lang niet meer halen.. maar ooit hopen we op een broertje of zusje voor onze schat!

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 02 aug 2010 15:27

schelpje3 schreef:Maar ik heb gelezen dat je moet proberen er niet TEveel mee bezig te zijn.
Dan raak je gefixeerd op het zwanger worden.
Maar dat is misschien makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik kreeg mn 1e kind een jaartje na ons trouwen, op de 2e hebben we bijna 8 acht jaar moeten wachten !
Er was niks, ik mankeerde niks, mijn man ook niet, maar er gebeurde niets.
Opeens was ik weer zwanger (en daarna nog 3 x)

Dat vind ik zo gaaf!! Wat zul je dan blij zijn als dat kindje komt! en daar is vast veel verdriet en frustratie aan vooraf gegaan, maar die blijdschap moet enorm zijn! Dat gun je iedereen! Lees altijd zoveel verdriet in dit topic, en kan iedereen zo goed begrijpen. Twee keer een miskraam, en het is zo heftig, ook al is het vroeg in de zwangerschap!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 aug 2010 15:48

We waren zeker blij !
Ook was alles nieuw, de spulletjes, maar ook het babygevoel.
Nou ik had het zo weer in de vingers hoor :8>

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 02 aug 2010 15:52

Blompje: Begrijpelijk dat je nu met ovu-testen aan de gang wilt!
Wat verdrietig en moeilijk dat je nog niet zwanger bent!!!
Soms valt het niet mee he.
En tuurlijk, je hebt al een kindje mogen krijgen maar daarmee is de wens voor een tweede kindje niet minder om, misshien juist nog wel meer, want nu weet je juist extra goed wat je mist...
Maar je kunt via het www testen bestellen, simpele testen en veel goedkoper als in de winkel.
Die van Clear-Bleu zijn echt heel duur, om ze elke maand te gebruiken.
Wil je heel veel sterkte wensen met alles!!

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 02 aug 2010 16:00

de meeste mensen die IVF ondergaan zijn er gewoon TE LAAT BIJ.

je weet het : wil je kinderen, dat moet je dat als vrouw eigenlijk doen tussen je 16e en 26e.
uiterlijk je 30e.

na je 30e neemt de vruchtbaarheid van een vrouw zeer snel af, (met 35 nog maar de helft van wat ie is op 30, en met 40 nog maar eenzevende)
en de kans op aandoeningen (waaronder lichamelijke beperkingen, autisme, adhd, verstandsmatige achterstand, etc) sterk toe.
Ook de kans op miskramen en complicaties neemt dan sterk toe.

artsen erkennen dat ruim 90% van de IVF behandelingen niet nodig zou zijn als mensen gewoon op tijd zouden beginnen met kinderen.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 02 aug 2010 16:03

TAF: Sorry, maar wat probeer je ons nu duidelijk te maken??
Er word hier toch niet over leeftijd gesproken.
Enne, hier zijn de meeste meiden nog best jong als ze aan kinderen willen beginnen :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 aug 2010 16:17

Jo'tje schreef:Mensen kunnen ontzettend lomp zijn soms. Maar aan de andere kant moet je ook denken: het is een teer onderwerp, en soms willen mensen het ook niet altijd ontwijken. En dan kiezen ze wel eens de foute 'manier'.
Niet om alles goed te praten hoor, maar het zijn niet altijd verkeerde bedoelingen van die mensen denk ik!

ben ik met je eens, maar van sommige mensen weet je wel of ze het lastig vinden om over dit onderwerp te praten maar die brengen het dan ook totaal anders.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 02 aug 2010 16:57

T.A.F. schreef:de meeste mensen die IVF ondergaan zijn er gewoon TE LAAT BIJ.

je weet het : wil je kinderen, dat moet je dat als vrouw eigenlijk doen tussen je 16e en 26e.
uiterlijk je 30e.

na je 30e neemt de vruchtbaarheid van een vrouw zeer snel af, (met 35 nog maar de helft van wat ie is op 30, en met 40 nog maar eenzevende)
en de kans op aandoeningen (waaronder lichamelijke beperkingen, autisme, adhd, verstandsmatige achterstand, etc) sterk toe.

artsen erkennen dat ruim 90% van de IVF behandelingen niet nodig zou zijn als mensen gewoon op tijd zouden beginnen met kinderen.

Het heeft weinig zin om dit soort dingen te zeggen op een refoforum aangezien de gemiddelde leeftijd waarop vrouwen in refokringen hun eerste kind krijgen véél lager ligt dan het landelijk gemiddelde. Als de leeftijd dan boven de 30 ligt, kan men er vaak nog weinig aan doen en ligt het aan het niet hebben van een partner bijvoorbeeld.

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 02 aug 2010 17:03

Tuinfluiter schreef:TAF: Sorry, maar wat probeer je ons nu duidelijk te maken??
Er word hier toch niet over leeftijd gesproken.
Enne, hier zijn de meeste meiden nog best jong als ze aan kinderen willen beginnen :wink:

gelukkig wel ja..
mijn excuses als ik wat offtopic ging.

Ik kan me voorstellen dat het heel naar voelt als je kinderwens onmogelijk blijkt.
(ik vergelijk dat dan voor mezelf met het idee voor mij wat als je altijd vrijgezel blijft, en dat zou ook geen prettige gewaarwording zijn)

Ik kan me ook voorstellen dat je niet direct naar de medische lap-middelen kijkt, om etische en geloofsbezwaren.
En ik kan daar ook zeker begrip voor hebben,

En dan rest inderdaad niets anders dan als broeder bij een gezin als dat meeleven, en meebidden.
(de enige die dan nog de Heelmeester kan en wil zijn bidden om een wonder enerzijds, en berusting als dat niet Zijn plan is anderzijds)
dan valt de discussie stil en is er niets meer te zeggen.

Mijn opmerking was dan ook meer gericht op andere stellen, het voorkomen van leed, want ik zie toch ook veel meiden die pas met 25 of later eens gaan kijken naar een partner. Die hun (universitaire) studie toch wel eerst willen afronden en eerst dat koophuis willen hebben. Ook gelovige meiden ja.
En dan is het dus niet zo verwonderlijk dat daarna een aantal van hen (meer dan normaal het geval geweest zou zijn) met de droevenis van geen kinderen kunnen krijgen word geconfronteerd.
mijn opmerking is dus meer een opmerking voor diegenen die deze uitstelweg wandelen, dat zij nadenken over die beslissing, waardoor hopenlijk sommig leed voorkomen kan worden.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 02 aug 2010 17:19

T.A.F. schreef:de meeste mensen die IVF ondergaan zijn er gewoon TE LAAT BIJ.

uiterlijk je 30e.

TAF, misschien een beetje ten overvloede, maar ik erger me nogal aan je reactie. Niets persoonlijks, maar laat ik het zo verwoorden: je doet een beetje lomp :wink:

Mijn zus in net bevallen op haar 31e van haar eerste kindje. Een kindje verwekt door IVF. En dit heeft NIETS met haar leeftijd te maken, maar met andere lichamelijke aandoeningen, waarvoor zij al meerdere malen geopereerd was. En toen mocht zij niet eens zwanger worden, omdat het te gevaarlijk was. Dit was misschien wel de enige kans die ze ooit in haar leven krijgt. Er zijn echt wel meer redenen voor IVF dan alleen leeftijd.

Dan. Er zijn genoeg vrouwen, die simpelweg nog geen relatie hebben voordat ze 26 zijn. Nu lees ik in een ander topic, dat je zelf 28 bent en nog vrijgezel. Dus, uhm, kunnen we nu concluderen, dat je een vrouw zoekt die behoorlijk wat jaren jonger is, zodat ze nog 'op tijd' aan kinderen kan beginnen?

En de vrouwen ouder dan 26 zonder relatie zijn echt niet allemaal bewust zonder relatie, hoor, en zijn echt niet allemaal allerlei opleidingen aan het afronden. Ik heb nog een leuke schoonzus in de aanbieding, bijna 30, leuke meid, maar helaas... nog steeds vrijgezel. En dat is echt geen bewuste keuze, ofzo. Ze zou het heel leuk vinden om te trouwen en een gezin te stichten...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”