Moderator: Moderafo's
schelpje3 schreef:Maar ik heb gelezen dat je moet proberen er niet TEveel mee bezig te zijn.
Dan raak je gefixeerd op het zwanger worden.
Maar dat is misschien makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik kreeg mn 1e kind een jaartje na ons trouwen, op de 2e hebben we bijna 8 acht jaar moeten wachten !
Er was niks, ik mankeerde niks, mijn man ook niet, maar er gebeurde niets.
Opeens was ik weer zwanger (en daarna nog 3 x)
Jo'tje schreef:Mensen kunnen ontzettend lomp zijn soms. Maar aan de andere kant moet je ook denken: het is een teer onderwerp, en soms willen mensen het ook niet altijd ontwijken. En dan kiezen ze wel eens de foute 'manier'.
Niet om alles goed te praten hoor, maar het zijn niet altijd verkeerde bedoelingen van die mensen denk ik!
T.A.F. schreef:de meeste mensen die IVF ondergaan zijn er gewoon TE LAAT BIJ.
je weet het : wil je kinderen, dat moet je dat als vrouw eigenlijk doen tussen je 16e en 26e.
uiterlijk je 30e.
na je 30e neemt de vruchtbaarheid van een vrouw zeer snel af, (met 35 nog maar de helft van wat ie is op 30, en met 40 nog maar eenzevende)
en de kans op aandoeningen (waaronder lichamelijke beperkingen, autisme, adhd, verstandsmatige achterstand, etc) sterk toe.
Ook de kans op miskramen en complicaties neemt dan sterk toe.
artsen erkennen dat ruim 90% van de IVF behandelingen niet nodig zou zijn als mensen gewoon op tijd zouden beginnen met kinderen.
Tuinfluiter schreef:TAF: Sorry, maar wat probeer je ons nu duidelijk te maken??
Er word hier toch niet over leeftijd gesproken.
Enne, hier zijn de meeste meiden nog best jong als ze aan kinderen willen beginnen
T.A.F. schreef:de meeste mensen die IVF ondergaan zijn er gewoon TE LAAT BIJ.
je weet het : wil je kinderen, dat moet je dat als vrouw eigenlijk doen tussen je 16e en 26e.
uiterlijk je 30e.
na je 30e neemt de vruchtbaarheid van een vrouw zeer snel af, (met 35 nog maar de helft van wat ie is op 30, en met 40 nog maar eenzevende)
en de kans op aandoeningen (waaronder lichamelijke beperkingen, autisme, adhd, verstandsmatige achterstand, etc) sterk toe.
Ook de kans op miskramen en complicaties neemt dan sterk toe.
artsen erkennen dat ruim 90% van de IVF behandelingen niet nodig zou zijn als mensen gewoon op tijd zouden beginnen met kinderen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten