het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Em.
Luitenant
Luitenant

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor Em. » 11 jul 2011 09:28

...pannenkoeken van moedermelk moet ik ook niet aan denken....
hier een jongetje dat sinds 4 nachten doorslaapt!!! Wat heerlijk is dat zeg. Hopelijk blijft dat zo!
BV gaat lekker, inmiddels ook net begonnen met een beetje fruit, wat een feest!
@ Jannoek: schrikken zeg, gelukkig lachtie weer :)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 11 jul 2011 16:18

Heerlijk Em.! Hopelijk blijft het zo, want hij heeft jullie best lang wakker gehouden?

Hier gisteravond geen gecluster (heerlijk!) met als resultaat: enorme stuwing. Zo erg dag ik er niet van kon slapen. :-oo Dus toen maar eerst weer afgekolfd.
En geen gecluster betekende vannacht twee keer voeden. Het blijft zoeken naar de beste oplossing ;-)

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 11 jul 2011 18:28

@ Jannoek, idd lekker ja, ik durf nog niet te hopen dat het definitief is :), 2x voeden snachts is wel pittig zeg voor jou! Lastig he om een goed ritme te vinden. Ik heb nu pas het idee dat dat hier wat begint te komen.

Hier vanmiddag een hoop gehuil, hadtie obstipatie (door fruithap waarschijnlijk, voorlopig maar geen banaan meer), echt zielig die buikpijn. Om half 6 BV gegeven en toen een hoop gepers en gekreun....en tis eruit. En meneer kreeg gelijk weer praatjes, tzat duidelijk dwars. (twas ook alweer een week geleden, dus het mocht wel :))

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 jul 2011 17:57

Ai. Au. Gelukkig dat het opgelost is ;-)

Pas ging het een keer over voedingsbeha's: ik was wanhopig want kon nergens stevige, lekker zittende en niet al te lelijke :mrgreen: voedingsbeha's vinden.
Maar nu heb ik een fijne gevonden, dat wil ik jullie niet onthouden. 8)
HotMilk. Zonder beugel (dacht dat dat niet wat kon zijn, maar hij zit steviger dan al m'n beugelbeha's bij elkaar :mrgreen: ).

En nu deze zo fantastisch zit heb ik er een via internet besteld in Engeland, voor 8 pond. 8) Een enorme tip wat mij betreft!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jul 2011 19:38

mijn linkerborst doet pijn en het straalt helemaal door naar mn schouders! als ik een verkeerde beweging maak, kan ik wel door de grond zakken van pijn.. voeden doet enorm zeer ](*,) ](*,)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 jul 2011 19:42

dat heb ik ook gehad, dat is zeker au! sterkte!
is het geen spruw?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 jul 2011 20:12

@Tj Au! Hopelijk is het snel over ben je naar de HA geweest of niet?

@Jannoek heb je een link want ik ken die bh's wel vanaf Nederlandse webshops maar daar zijn ze rond de 50 euro.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 13 jul 2011 07:22

Tjonge jonge jonge, als ik die verhalen zo lees over spruw (een schimmel?), gecluster (wat is het?), pijn bij het voeden, pijn overal... dan denk ik als niet-borstvoedende vrouw: dan kijk je toch je baby aan, aait hem/haar over de wang, geeft een kusje en zegt 'ga je mee, gaan we een fles kopen en zo'n fijne doos met poeder'. En dan leven jullie nog lang en gelukkig 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 jul 2011 07:31

haha.. manlief lacht zich de keukels!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 jul 2011 07:54

Haha Galateia, hier hetzelfde idee ;) Maar het gaat hier nu zo soepel, nergens last van, dus ga ik lekker door tot ik weer ga werken. Maar zodra al die ellende erbij komt, dan is het hier ook over :oops:
Ik dacht trouwens dat bv kindjes later doorsliepen. Jurian was met zijn flesvoeding 5,5 weken oud toen hij doorsliep, maar Frederiek heeft het vorige week 2 keer gedaan, en vannacht van half 11 tot 6 geslapen :shock: Heerlijk hoor :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 jul 2011 07:56

nee hoor missf dat hoeft niet perse :wink: dat doorslapen heeft niks te maken met bv of fv

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 jul 2011 08:05

Galateia schreef:Tjonge jonge jonge, als ik die verhalen zo lees over spruw (een schimmel?), gecluster (wat is het?), pijn bij het voeden, pijn overal... dan denk ik als niet-borstvoedende vrouw: dan kijk je toch je baby aan, aait hem/haar over de wang, geeft een kusje en zegt 'ga je mee, gaan we een fles kopen en zo'n fijne doos met poeder'. En dan leven jullie nog lang en gelukkig 8)

ondanks dat ik super vóór bv ben denk ik er ook echt zo over hoor :mrgreen: heb nu in totaal 2 jaar en 4 maanden bv gegeven, zonder al die pijn en klachten dus ik hoop dat het dit keer weer goed gaat... maar zo niet, dan stappen we lekker over op de fles! (vind het dan nog het meeste zonde van mn geld denk 8-[ )

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 13 jul 2011 08:14

Haha, zo dacht is dus ook altijd over bv, zolang het lukt, prima, en anders lekker het flesje.

Bij 2 kids heb ik 4 maanden bv gegeven, zonder problemen, en bij de laatste ging het dus niet.
En na de kraamtijd heerlijk met het flesje begonnen.

Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik er flink om gehuild heb, een dagje, en daarna werd het genieten met de fles :D

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 jul 2011 08:17

Ik snap mijzelf eigenlijk ook niet :lol: Ik heb eigenlijk alleen maar ellende gehad met borstvoeding en toch ga ik er mee door terwijl de flessen en FV hier gewoon in huis zijn.
Wil het zo lang mogelijk volhouden gisteren alweer 8 weken dat Nina borstvoeding krijgt :D

@MissF Lekker is dat zo lang doorslapen! Hier heel wisselend de ene keer komt Nina 's morgens vroeg en net als vannacht kwam Nina om 02.00/05.00 en toen weer om 07.00 Gelukkig kan ik zonder al te veel slaap want ik heb geen last van de vermoeidheid gelukkig ben 's morgens er altijd rond 08.00 uit (enkele keer weleens wat langer)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 13 jul 2011 09:20

Haha :) ik snap mezelf ook niet helemaal, maar zie het denk ik voor mijzelf als een soort falen als het niet lukt... ;-)
Had mezelf voorgenomen om borstvoeding te geven, maar ook om flesvoeding te gaan doen als het niet zou lukken. Blijkbaar heb ik dat punt nog niet bereikt ;-).
Inmiddels gaat het hier ook eigenlijk best prima! Ondanks dat we nog wel op 9 of 10 voedingen per dag zitten. Maar 2x 's nachts (net als liefie 2.00 en 5.00) tikt natuurlijk ook best aan.
Volgens mij gewoon een kwestie van geluk hebben MissF wat doorslapen betreft!
Ik hoor om me heen ook bv kindjes die net zo oud zijn als Floris die doorslapen. Hij niet, dus ja, dikke pech. Jammer dan :)
't zal vanzelf wel komen, al hoop ik wel, dat als ik weer moet werken dat het dan in elk geval geen twee keer meer is, want ik heb veel slaap nodig zelf...

@lammetje wat kosten betreft; volgens mij valt dat nog wel mee toch? Als ik kijk wat de kolf me gekost heeft bijvoorbeeld, daar kan je aardig wat pakjes poeder voor kopen ;-)
En die pak voeding was zo duur niet naar mijn idee. Maar goed ik heb dan ook geen idee hoe lang je met zo'n pak doet.

Terug naar “Archief”